het grote 749/999 Ducati topic

15 klopt inderdaad. Ik had de verkeerde info.
Ok dat klopt dan aardig met mijn gebruik. Ik ga dan ook die 200km aanhouden.

Bedankt.
 
p5pb13794949.jpg


En hops de 749 heeft gps.
 
Alleen staat ie wel ongeveer tussen mn twee tepels.. Das wat minder.
Maar hij staat proper, heel stabiel en ik heb noch de gps, noch de motor moeten aanpassen. Zit bij in de stekker van het parkeerlampje, dus gaat ook aan en uit op contact.

Best blij met mn oplossing, ga in de toekomst allicht wel het beugeltje wat slanker maken.
 
ff een vraagje, ik wil graag een quickshifter gaan monteren op mijn duc 999S.

Wat ben ik allemaal nodig en iemand al ervaring hier mee?
Ben ik dan ook een powercommander nodig of zijn er ook stand alone?
 
ff een vraagje, ik wil graag een quickshifter gaan monteren op mijn duc 999S.

Wat ben ik allemaal nodig en iemand al ervaring hier mee?
Ben ik dan ook een powercommander nodig of zijn er ook stand alone?

Even inbreken...

Ik heb zelf goede ervaringen met HM. Op twee verschillende motoren een quickshifter gehad van HM en het werkt perfect!

HM Quickshifter Plus voor 4-takt motorfietsen uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter

Afgaande op de website is er een plug and play set verkrijgbaar voor de 999. Er zit een fors prijskaartje aan vast, maar je krijgt er een goed product voor terug. Anders kan je ook nog Translogic proberen.
 
Even inbreken...

Ik heb zelf goede ervaringen met HM. Op twee verschillende motoren een quickshifter gehad van HM en het werkt perfect!

HM Quickshifter Plus voor 4-takt motorfietsen uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter

Afgaande op de website is er een plug and play set verkrijgbaar voor de 999. Er zit een fors prijskaartje aan vast, maar je krijgt er een goed product voor terug. Anders kan je ook nog Translogic proberen.

Top thanks maandag gelijk ff bellen, bedankt voor de info. Super
 
Jazekers vol ohlins. Zo wordt de replica standaard afgeleverd. S staat niet op de fiets, maar het is wel degelijn een S
 
Laatst bewerkt:
Jazekers vol ohlins. Zo wordt de replica standaard afgeleverd. S staat niet op de fiets, maar het is wel degelijn een S

Is geen 999s want inderdaad een standaard niet ohlins voorvork met niet radiale remklauwen, bovendien zijn alle officiele superbike replicas uit Borgo Panigale altijd R varianten, zie voor voorbeeld van de ohlins vork paar plaatjes terug
 
Laatst bewerkt:
Is geen 999s want inderdaad een standaard niet ohlins voorvork met niet radiale remklauwen, bovendien zijn alle officiele superbike replicas uit Borgo Panigale altijd R varianten, zie voor voorbeeld van de ohlins vork paar plaatjes terug

De orignale had ook verschillende kleuren velgen.

Dit lijkt meer die replica's die safe toen gemaakt heeft.
Hoe wel ik twijfel of die al de 05 achter brug hadden.
 
Vrijdag gezien: mijn monoposto z'n subframe is gebroken. Met dank aan de Unie der Belgische Betonbanen en Verkeersdrempels (wat? rijstijl? nee hoor, gek!)
Ff een alulasser zoeken en dan post ik wel wat foto's van de herstelling.
 
Vrijdag gezien: mijn monoposto z'n subframe is gebroken. Met dank aan de Unie der Belgische Betonbanen en Verkeersdrempels (wat? rijstijl? nee hoor, gek!)
Ff een alulasser zoeken en dan post ik wel wat foto's van de herstelling.

Is helaas vrij bekend met het originele mono subframe. Ben benieuwd naar het herstel :)
 
't Is een '03.

Krak
p5pb13878642.jpg


Buizen erin geklemd
p5pb13878643.jpg


Toe geperst
p5pb13878644.jpg


Versterkingsribben
p5pb13878646.jpg


En (grof) gebraad
p5pb13878647.jpg


Mooi is't niet, maar 't zit weg, en rammelt voorlopig niet meer.
 
Het is wel zeker een S heb foto's gemaakt uit het onderhoudsboekje en de motor is in 2005 vanuit duitsland naar nederland gehaald. Misschien daarom het verschil in voorvork.
Achterschock is ohlins, stuurdemper ook en de handtekening van troy bayliss staat op de tank.
full


Heb de koppelingshendel en pomp al van brembo de 16 RCS
Mijn wens was nog om de remhendel ook te vervangen, en krijg dinsdag de 19 RCS binnen en dus woensdag monteren. En dan is voor mij de motor ook echt af. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Motor kan ook van voor 2005 zijn. Met een andere achter brug.
Maar anders klopt je voorvork niet.

En een upgrade naar beter snap ik (zo als de achter brug)
Maar als het een 2005 of later bouwjaar is dan zou het downgrade voor vering en remmen zijn.

Gr Roy.

Btw wel een plaatje om te zien.
 
Even voor alle duidelijkheid en om alle twijfel de wereld uit te helpen.
De betreffende fiets is een basis 999 en geen 999S
Uit deze post waar een foto van de fiets staat kun je ook het kenteken zien

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27817334#27817334

uit rdw website volgt dan dat het ook op kenteken als een normale 999 staat.

https://ovi.rdw.nl/default.aspx

Verder kun je op die foto ook duidelijk zien dat het een Showa achtervering
is met een Ohlins sticker erop. Dit zie je aan de kleur en de verdikking bovenaan het
reservoir.

De stuurdemper kun je ook aan de vorm zien dat het geen Ohlins is maar een standaard
met een Ohlins stikker.

Misschien is het van Gerven motoren die "per ongeluk" er een S van heeft gemaakt in het
onderhoudsboekje / advertentie.

Maar ok eindstand is er afgezien van Ohlins vering en radiale remmen niet zo gek veel
verschil tussen basis en S fietsen van 2005 en 2006. De blokken waren vrijwel identiek
aangezien de basis ook de S nokkenassen en puntcarter kreeg in 2005, dus qua vermogen
zijn ze vrijwel identiek. S blok heeft titanium drijfstangen, de basis niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan