hoge toeren bij Honda XR600R uit '92

Roon

Rookie
18 sep 2005
3
0
Amsterdam
Wie kan mij helpen want ik kom er zelf echt niet meer uit!!

als mijn xr600r uit 1992 echt warm is dan gaat hij heel hoog in zijn toeren lopen, stationair. Laat ik dan de koppeling een beetje opkomen dan zakt hij weer netjes naar het standaard toerental voor stationair. Geef ik echter weer een beetje gas dan schiet het toerental weer omhoog. Dit is alleen als de motor goed warm is. bij koude motor geen problemen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt,

Ronald
 
Ja, "valse lucht" is ook het eerste waar ik aan denk.

Veel machines hebben een rubberachtig verloopstuk tussen carb(s) en inlaat op blok en als dat ook maar ietsjes poreus wordt en/of een scheurtje heeft of niet volkomen glad gemonteerd is krijg je zoiets, als begin van groter bederf.

Overigens zal er altijd een BEETJE verschil zijn bij inknijpen koppeling, door de weerstand van olie en zo.

Puntje-op-de-i: stationairgas altijd afstellen (na-stellen) bij volkomen warmgereden motor.
 
Wie kan mij helpen want ik kom er zelf echt niet meer uit!!

als mijn xr600r uit 1992 echt warm is dan gaat hij heel hoog in zijn toeren lopen, stationair. Laat ik dan de koppeling een beetje opkomen dan zakt hij weer netjes naar het standaard toerental voor stationair. Geef ik echter weer een beetje gas dan schiet het toerental weer omhoog. Dit is alleen als de motor goed warm is. bij koude motor geen problemen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt,

Ronald


Kijk eerst maar eens goed naar het inlaatspruitstuk.
En naar het inlaat traject in de kop zelf.

Ik heb al meerdere keren een haarscheur in onder andere het inlaatspruitstuk gehad.
Heb ook al eens een scheurtje in de kop zelf gehad. :N :N :N
 
er zit geen vacuum slang op spruitstuk

denk eerder aan sproeiers en gasnaald
standaard zit er in stationair sproeier 62 en hoofd 152 en gasnaald moet op derde ring van onder
en luchtschroef twee slagen open

als je gasnaald te hoog zit dan gaat hij rare dingen doen zou daar eens mee proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan