VN800, do or don't?

SavagePielk

MF veteraan
5 apr 2005
6.997
319
Apeldoorn
Er is me een VN800 aangeboden voor een redelijke prijs, gewoon een nette motor. Bouwjaar 1995, kmstand weet ik nog niet. Maar... is de VN800 een do of een don't, technisch gezien...? Ik heb weinig/geen ervaring met Kawazeiki, dus mijn vraag aan jullie; hoe zit het met de onderhoudskosten en onderhoudsgevoeligheid?
Alvast bedankt!
 
Zoek eens in de zoekfunctie onder 'VN750'. Daar zijn al veel topics over geweest. Ik heb begrepen, dat het blok van de VN800 niet veel verschilt met die van de VN750 (op de cilinderinhoud na dan). Maar ik geloof dat er niet veel mensen zijn met positieve ervaringen. Denk aan het beruchte dynamo-probleem, slechte balans-as ervaringen en de algehele onlogische contruktie van het blok.

Alhoewel ik zelf overigens een probleemloze VN750 Vulcan heb gehad. Vooral het bledderend geluid vond ik fantastisch. Het zijn mooie motoren voor een leuke prijs, maar wees bedacht op de bovenstaande typische gebreken.
 
Bedankt! Dat is nuttige informatie. Ik kom elke keer weer het pre-93 bij grote problemen tegen, deze is van 95. Is daarbij het probleem (grotendeels) verholpen of niet?
 
Ik heb wel vulcans over de vloer gehad.
Allemaal slecht of niet laden, veel hadden ook
slechte nokkenaskettingspanners (leuk met scrabble).

Vervelende bij de vn is dat bijna altijd gelijk het hele blok eruit
moet. Let dus goed op dat er niet met de dynamo 'getruukt' is.
 
sorry dat ik dit topic schop, maar ikzelf heb een VN800 classic

de VN750 serie van voor 1993 heeft inderdaad veel problemen, zeker met de dynamo... de VN800 is redelijk vrij van problemen, althans, wat ik gelezen en gehoord (en ervaren) heb.....
 
okay, top! Ik heb de deal allang af laten ketsen (een Honda VLX600, mijn droom, was iets meer welkom ;) ), maar ik vind de VN800/Classic nog steeds een mooie motor om te zien :)
 
hoe zit het er nu mee?
motor technisch gesproken...