American Hot Rod

Jeronimo

Die hard MF'er
30 mei 2002
449
4
Stein (L)
Heya,
Sinds de diverse bobber- en builder-posts alhier ben ik tevens geinteresseerd geraakt in de Hot Rod scene. Mij lijkt dat zowel de custom-bike-scene als deze goed samen gaan, dus vandaar deze post hier.
Nou kwam ik viavia achter het bestaan van een serie, genaamd 'American Hot Rod', dat een soort kruising tussen 'Rides' en 'American Chopper' moet zijn. Heeft iemand die serie ooit al eens gezien? En heeft iemand nog Hot Rod linkjes?
Grtz, J.
 
"American Hot Rod" komt ook elke vrijdagavond in de usa op tv , net na "American chopper"...ze gaan ook diverse Hot Rod bouwers af zoals bij Choppers...Hot Rod links?? 5 maal zo veel als chopper links dus euh...via Google ben je effe stil..!
;)
 
Heb wel zoiets dergelijks op discovery gezien. Ze bouwen prachtige hotrods op basis van oud materiaal :}
 
American Hot Rod = Drama... net als OCC.. :Z

Er zijn een paar afleveringen van Rides die veel beter zijn... O.a. Die met Troy van Hollywood Hot Rods en de aflevering met de Choppers waar ze een Model T gaan bouwen vanuit scratch...
 
hoi,

ik was laatst 3 weken in de usa.
elke avond had ik daar op een kanaal,monster garage, bikker build of, OCC, en dan american hot rod.

american hot rod was wel het minst leuke programma van allemaal !!
 
deze is VET

full
 
Ja Bugeater, k'was ook al tevergeefs aan't zoeken naar wat ouds...maar zo'n Xzotic kit voor Evo blokken is ondertussen ook al wel "oud" hé... ;)
 
Voor de aardigheid maar eens een oud forum oprakelen.
Nu we een paar jaar verder zijn ben ik wel eens benieuwd naar de meningen...

Wat vinden jullie nu nog van American Chopper, en American Hotrod...?

Ik persoonlijk vind ze beide een grote ramp, in het begon vond ik AC nog wel leuk, het was iets nieuws, maar tsjongejonge wat zijn dat inmiddels een stel opgeblazen bobo's met kapsones geworden zeg. En altijd van die stinkedure corporate bikes, de thema's zijn echt zwak en fantasieloos, en het lukt zogenaamd ook altijd maar net binnen de deadline, en dan die zwakke ingestudeerde tekstjes!!! Naah, mijn mening hoor, ik vind het echt drie keer niks.

Discovery channel vond ik vroeger een leuke informatieve zender, lekker algemeen ook.
Nu is het pulp! Amusement voor het klootjesvolk |( :r

En dan hou ik me maar stil over American Hotrod, wat is die Boyd een arrogante... :X
(Charlie Sutton vond ik wel cool trouwens, en die ging dus ook naar de concurrent, Chip Foose _O- )

Nouja, my 2 cents, ben benieuwd naar de meningen,

Mzzlz
t
 
Laatst bewerkt:
Echt???!!!!
Wow!

Edit: Zie het net staan op hun site, zag dat het reaktieveld op hun site (nu ff) niet meer toegankelijk is, misschien iets te veel vrolijke reakties? Oooooh, wat ben ik grof vandaag, maar ach, boyd....

Anyway, verder met American Chopper dan maar, hebben die nu nog fans, of zijn we er eigenlijk al collectief flauw van...?
 
Laatst bewerkt:
Als het niet zo vaak herhaald werd wil ik er gerust nog wel eens na kijken om leuke ideeen op te doen, enz(ze hebben er soms wel leuke dingen tussen zitten). De boel word alleen vaker herhaald dan bepaalde reclame's.

Als je me laat kiezen tusen "build off" of "AC"is de keuze voor mij makkelijk.
Maar AC zie ik toch liever dan bv (ik noem maar iets) een zeilprogramma,kookprogramma, poscodeloterij enz.
Dus ik wil er gerust naar kijken(mits het geen herhalingen zijn)
 
ik vind het allemaal goed te doen ! Na het uitgaan, of na een dag werk met een biertje in de hand op de bank. Blijft altijd beter dan wat op sbs6, net 5, de rtl's te zien is.

Natuurlijk is het allemaal een beetje gemaakt, maar kom op je hebt het over amerika en choppers. Dat is toch allemaal showen en posen? En het zijn bikers, geen acteurs.

Toch een kant tekening, ik zie toch liever meer technische dingen natuurlijk, bv ontwerp ideeen, processen etc etc. Misschien wat concurrentie betreft willen ze dit beperken ?
 
Idd.
Zoals Sleeër al zegt mis je bij de latere AC(in het begin van de serie was het weken met bv engels wiel, pneumatische hamer en andere plaatswerken regelmatig te zien) werkzaamheden die bij BBO wel weer vaak te zien zijn(alhoewel de regie soms toch ook wel heel vlug over de productie van een bepaalde motor wil gaan) Maar bij BBO zie je regelmatig bouwers die zelf hun spullen maken.
In bv die aflevering van world biker build off, die Australier die echt veel zelf maakte door middel van kloppen en hout!!..

Dat zijn de leuke dingen. Aan de ene kant begrijp ik dat men het niet zo ver in detail wil uitstippelen omdat veel kijkers dan afhaken. Aan de andere kant, Programma's zoals "a 4x4 is born" wat wel weer(redelijk) gedetaileerd word gefilmd blijken ook goed te schoren.

Mischien een idee voor Discovery, a bobber is born :) (chopper is al bezet in die serie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan