Honda VF700C motorblokvraagje

V45

Rookie
26 sep 2005
7
0
Helmond
Ik ga een her-opstapper worden en nu weet ik via via een hele nette Honda VF 700 C (uit 1986) te staan met 18000 mijl op de klok. Nu heb ik de volgende vragen:

- De aandrijving van de nokkenassen, is die met een ketting of met tandwielen?
- De kleppen, worden die gesteld met shims, of met stelschroeven, of worden die hydraulisch (automatisch) gesteld?
- Heeft dit blok een uitwendig olie-filter (zo'n zwart rond busje) of zit er een los papieren olifilter in het blok?
- Zijn er nog speciale aandachtspunten bij dit type motor?
- Zijn er nog werkplaatshandboeken van dit type in omloop?

Het zijn misschien wel lastige vragen, maar omdat ik het onderhoud zelf wil gaan doen (zelf gaan leren) maar ik wil eerst te weten zien te komen met wat voor een blok ik te maken heb voordat ik serieus verder ga met de eventuele aankoop.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hallo,.als het blok hetzelfde is als de Sabre 700 uit 85 die ik had:

Ketting
klepstelboutjes
uitwending filter

aandachtspunten: goede olie gebruiken, op tijd 7,500km verversen en omde 15000km kleppen stellen.Deze motor is wat gevoelig op de nokassen doordat de oliekanalen dun zijn het duurt even voordat de kop gesmeerd wordt en daarom moet je de klepspeling goed bijhouden.Rustig warmrijden en luisteren of de motor die je op het oog hebt geen ratel in de nokassen heeft. Ik heb ervan 20000mls tm 60000mls mee gereden.
 
Heb'r toch 2 over de vloer gehad met kapotte bak (overdrive),
'n Magna en 'n Sabre. Dus ook maar ff sjekkuh.

Mankement is simpel te vinden ook voor de bak kapot gaat.
Motor neutraal laten lopen en naar links en rechts schuin houden.
Komt er dan een ratel(tje) uit 't blok,....fout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan