Hitte bestendige lak

Shovel Frenske

Die hard MF'er
8 apr 2005
397
0
Buiten
Hellow,

Ik wil voor mijn project de uitlaten spuiten en een gedeelte met linnenband omwikkelen
Wie weet of en waar hittebestendige lak te verkrijgen is in de RAL kleuren ?

Thanks
 
VHT inderdaad maar alleen te krijgen in mat zwart, mat wit, mat rood en ik dacht vroeger ook in't mat grijs...maar, buiten zwart, niet écht gemakkelijk te vinden!
Als je mat zwart wil kan je gewoon naar jouw lokale autoshop gaan voor een bus (of 2...), pijpen stralen, lauw stoken met bunzenbrandertje, 4-5 lagen lak aanbrengen...de lak hecht zich pas voor 100% als je ze terug gemonteert hebt en warm hebt laten worden! Succes!Ik doe het zo altijd en om het jaar doe ik ze eens opnieuw.
 
"Antraciet" grijs (bijna zwart) is ook in de autohandel te krijgen als hittebestendig...hier een paar fotos van matzwarte oetloate die ik ooit deed...

full
 
Dit was zwart chroom op homemade pijpen...het nadeel was (toen) dat als het regende en de pijpen waren heet er nogal wat afdrukken van regendruppels achterbleven in de chroom.. :?

full
 
Laatst bewerkt:
kan toch nie slapen blijkbaar...Dit is 1988, een Early shovel ('69) met zwart ge-emailleerde pijpen van M.A.C., dacht ze overlaatst nog in één of andere catalogi gezien te hebben(!) Ze waren te krijgen in chrome of dus zwart email, voor early of late shovel...Deze fiets was van m'n goede maat Roger..
(18" Akront achter,21" Akront voor,Ceriani vork,rib fender,3" open belt,Santee spun olietank,mid controls,Brembo/Grimeca brakes,etc...)

full
 
Laatst bewerkt:
heb ik deze zomer ook gedaan ,
en valt heel goed mee .
: eerst lichtjes geschuurd
dan goed ontvet
daarna gespoten en dagje laten hangen
gemonteerd en dan gaan rijden
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik laat het frame poedercoaten bij Giessen in Maastricht (RAL 9005 of 9011)
Had graag ook de uitlaten in deze kleur.
Danny post iets over zwart chroom, ik zal eens aan die duitser (Arnold Damm) vragen of dat ook bij hem mogelijk is. Anders wordt het mat zwart, ik heb trumpet dempers die ik eerst wil ontchromen op de Knukkel manier.

Greetz :W
 
Bugeater, ik was dit adres aan't zoeken voor Shovel Frenske maar kon het niet meteen vinden..had het in European Dealer News gezien enkele maanden terug...alvast bedankt bij deze dus!
@ Frenske, laat ons eens weten als dat bij die Duitser ook kan(zwart chroom)!
 
kan toch nie slapen blijkbaar...Dit is 1988, een Early shovel ('69) met zwart ge-emailleerde pijpen van M.A.C., dacht ze overlaatst nog in één of andere catalogi gezien te hebben(!) Ze waren te krijgen in chrome of dus zwart email, voor early of late shovel...Deze fiets was van m'n goede maat Roger..
(18" Akront achter,21" Akront voor,Ceriani vork,rib fender,3" open belt,Santee spun olietank,mid controls,Brembo/Grimeca brakes,etc...)

(Afbeelding)
ha, you rule, in 1988 al zoiets bouwen :}
Cole Foster eat your heart out....
 
Ook goeiemorgen..de zwart chroom pijpen op die blauw/zwarte motor had ik toen in de US laten doen(1993)...ik hoor wel eens dat enkele chroomboeren het hier ook nog doen maar dan is het eerder "technisch chroom" zoals ze dat noemen blijkbaar (bodys van cameras en dergelijke) lijkt eerder meer op zwart annodizing...
Dus bellen maar zou ik zeggen...(Arnold Damm in Aachen doet het niet, heb net gebeld..)Denk dat zwart email van enkele posts hierboven de uiteindelijke optie gaat worden..
 
Als ik het me goed herinner, had de eigenaar van dat sportsterretje bij de L&L-stand €450,- betaald......
 
Wat had je dan in mind voor een setje zwart te verchromen Bral...?? :X :?
ik weet het niet eigenlijk maar ik ga vast geen 450 euri tegen een paar gratis gekregen uitlaten aangooien om ze mooi zwart te krijgen...

dat is niet in de geest "van toen", ik scoor wel een paar potten VHT en maak ze zelf wel zwart, no sweat... 8-)
 
In "de geest van toen" hadden ze ook geen zwarte chroom.. ;)
Maar zelfs VHT is niet nodig, pijpen stralen, lichtjes verwarmen en autoshop hittebestendige lak erop, 4-5 lagen..werkt perfect..
 
Terug
Bovenaan Onderaan