Olie, Knukkel if you don't mind..

Slow

MF veteraan
23 jul 2004
2.276
0
Gouda
Eindelijk een nieuw topic om weer iets van te leren.
N.a.v. een topic van een bekende van mij bij CC ook even hier de post
om zodoende weer wat bij te leren over olie voor de brommert.

QUOTE
I've been told that Pennzoil Racing 50 is good oil for my Shovel (local mechanic swears by it). I've been to the Pennzoil site and the information there suggests that it shouldn't be used for road use.

Does anyone know why it's no good for road use? I'm considering switching to their HD50 but my mechanic still swears by the Racing 50.
UNQUOTE

Ander advies of ervaringen mbt tot olie merken/types ook welkom.
Tks
 
Eindelijk een nieuw topic om weer iets van te leren.
N.a.v. een topic van een bekende van mij bij CC ook even hier de post
om zodoende weer wat bij te leren over olie voor de brommert.

QUOTE
I've been told that Pennzoil Racing 50 is good oil for my Shovel (local mechanic swears by it). I've been to the Pennzoil site and the information there suggests that it shouldn't be used for road use.

Does anyone know why it's no good for road use? I'm considering switching to their HD50 but my mechanic still swears by the Racing 50.
UNQUOTE

Ander advies of ervaringen mbt tot olie merken/types ook welkom.
Tks

Geen idee... weinig verstand van olie.
Ik rij met Pennzoil SAE50 in de knukkel. Er is mij ooit verteld dat minerale olie beter is voor oude motoren omdat koolaanslag e.d. wordt opgelost in minerale olie (en dus 'verwijderd' uit je blok). Dit 'zou' niet voor synthetische olie gelden. Voor moderne TC's zal dit niet zo van belang zijn, maar ik heb geen idee wat de beste olie daarvoor zou zijn...
 
Laatst bewerkt:
Verdori 1) Dat is snel!
Verdori 2) Ik dacht zowaar dat jij een Pennzoil freak was
Verdori 3) Ik kan er geen touw aan vast knopen. Kan je dit in het engels vertellen?
 
Verdori 1) Dat is snel!
Verdori 2) Ik dacht zowaar dat jij een Pennzoil freak was
Verdori 3) Ik kan er geen touw aan vast knopen. Kan je dit in het engels vertellen?

1) ...
2) klopt!
3) Te snel getiept... tekst is ge-edit

4) Ga naar een expert (Marcel?) voor goed advies!
 
zeg slow jij hebt toch zo'n "nieuw"earley shovelblok?
naar mijn weten kun je die heel goed op een volsyntate laten draaien
heb jij heel die sae50 (dure rommel en voor zover ik weet nog mineraal ook)niet nodig.
ik denk als jij met gewone castrol gpx10w40 of nog beter een 20w50 gaat smeren dat dat prima werkt.
wat denk je waar al onze ouwe engels twin's op draaien.....op 20w50 van castrol
los van het feit dat een bsa/triumph/norton enz nog veel idioter in elkaar zitten dan jou schovel,hebben we hier erg weinig verbruik,nagenoeg geen lekkage's(maar dat heeft weinig met de olie zelf te maken)en veel minder slijtage dan bij andere oliesoorten.wat bleek na een openhartoperatie van een bsa met steroiede problemen
 
Ok we wachten Marcel af.

@Hacks: I see...
De vraag is ook niet zo zeer voor mijzelf. Mijn olie wordt ververst door Bike Hospital en hij loopt als een trein.(mij motor)
Wat mij benieuwd is dus, zoals in de topic-opening staat, wat het verschil is in olie voor een racer en een weggebruiker. En hoe zit dat met oude en nieuwe blokken.

Tis een uitgebreid onderwerp denk ik maar toch leuk om even de ins en outs te lezen lijkt mij.
 
jullie moeten niet denken.

Assumption is the mother of all fuck-ups!


:P
 
Eindelijk een nieuw topic om weer iets van te leren.
N.a.v. een topic van een bekende van mij bij CC ook even hier de post
om zodoende weer wat bij te leren over olie voor de brommert.

QUOTE
I've been told that Pennzoil Racing 50 is good oil for my Shovel (local mechanic swears by it). I've been to the Pennzoil site and the information there suggests that it shouldn't be used for road use.

Does anyone know why it's no good for road use? I'm considering switching to their HD50 but my mechanic still swears by the Racing 50.
UNQUOTE

Ander advies of ervaringen mbt tot olie merken/types ook welkom.
Tks
race oil bevat minder dopes die de levensduur van olie verlengen en
voor koude start etc. nodig zijn, simpelweg omdat na de race de olie vervest wordt.
voor shovels & pan's gebruiken wij 25w60 zodat je een multigrade kunt gebruiken
in een oud type motor ipv die stroop van een SAE50( 20w50is net te dun)

een volsyntheet heeft betere "schoonmakende"eigenschappen als een minerale olie.
 
Pas maar op dan Knuk. Sommige van die "mannen" zijn echte perverselingen!
 
En ze raken hoe langer hoe beter op elkaar ingespeeld...
Ik heb het hoor boys, een naam voor jullie club:
The Ugly MF-ers!
 
En ze raken hoe langer hoe beter op elkaar ingespeeld...
Ik heb het hoor boys, een naam voor jullie club:
The Ugly MF-ers!

Hey! Bedankt voor de schijven!
video meubel is nu bezet, dus heb ze nog niet bekeken...
 
Ik ga wel naar huis, hier, voila !! see ya ! :W

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan