Wat te knooien komende winter..

?????????????????????????????????????????
en hoe meet je dan Co bij zeg 2750 Tpm

en volgens mij heeft hij er gewoon een setje foute pijpe
wat kan jij dom lullen zeg

Dat geeft de grafiek van het kastje gewoon weer.

Foute uitlaten zal het niet zijn, die te korte konden het wel zijn! Maar deze moeten normaal kunnen functioneren en te stellen vallen.

Standaard met balanspijp, lopen ze altijd mooier, maar als je nadien weer overstapt naar zonder balanspijp, ben je weer terug bij het oude, ik zou de kosten voor uitlaat wisselen niet maken

Vlammen = onverbrande , danwel te laat ontbrande brandstof (verkeerde verdeling in de aanvoer) oorzaak kan divers zijn, maar bij een 1 carb versie meestal een lekkage, ergens valse lucht, of een lek

Een idee, en zo ook de rest even nalopen, bij het plaatsen van deze uitlaten ook de uitlaat pakking vernieuwd? Dat nalaten kan dit als oorzaak geven, filters goed in het vet? Bougie ziet zwart?
 
Dat geeft de grafiek van het kastje gewoon weer.

Foute uitlaten zal het niet zijn, die te korte konden het wel zijn! Maar deze moeten normaal kunnen functioneren en te stellen vallen.

Standaard met balanspijp, lopen ze altijd mooier, maar als je nadien weer overstapt naar zonder balanspijp, ben je weer terug bij het oude, ik zou de kosten voor uitlaat wisselen niet maken

Vlammen = onverbrande , danwel te laat ontbrande brandstof (verkeerde verdeling in de aanvoer) oorzaak kan divers zijn, maar bij een 1 carb versie meestal een lekkage, ergens valse lucht, of een lek

Een idee, en zo ook de rest even nalopen, bij het plaatsen van deze uitlaten ook de uitlaat pakking vernieuwd? Dat nalaten kan dit als oorzaak geven, filters goed in het vet? Bougie ziet zwart?
knap kastje (link?)
wat ik bedoel is 2750tpm bij gastand X wind tegen of met gastand XY windmee
of gasstand XXY heuvelop ,etc. etc.

hoe wou je de verdeling van de aanvoer veranderen bij de H-D setup ?

één pijp van 30cm en één van 60cm moet je ergens gaan middelen .
bij zo'n korte pijp komt er atijd een vlam uit
 
bij zo'n korte pijp komt er atijd een vlam uit
en de vraag is nu, kost dat een keer een klep of niet want ik heb nou die 2 langere eronder zitten (dank voor de spullen :) ), dat klinkt allemaal wat vriendelijker maar ik vind het me toch lelijk........
 
Laatst bewerkt:
tja, die heb ik wel hier 3 inch lang, Marcel,wat denk jij ?

ik denk namelijk niet dat dempers weerstand oproepen, en als ze het doen net op de verkeerde manier denk ik...
 
Hee er schiet me even wat te binnen (link zou ik meten opzoeken bovenstaande schrijver, heb um in Engeland gekocht, en ik zit meer op het eigenbouw forum, maar zie hier soms leuke simpele vraagstukken voorbij gaan waar ik wat in herken en surf niet in tijd van de baas)

Voer een een compressie test uit, ik heb hetzelfde gehad bij een andere fiets, en het was het laatste wat je vermoed, door te lang fout hebben gedraaid was er een scheurtje ontstaan in de cilinder.

Compressie test is heel eenvoudig, en verteld een hele boel
 
uitlaten in de schrootbak gooien en deftige uitlaten monteren, probleem zal dan wel opgelost zijn!
Heb vroeger wel eens wat motors gestart zonder uitlaten bij wijze van experiment en je kunt niet geloven wat een vlammenzee dat je dan krijgt,en met uitlaten liepen ze perfect! Dus ik kan me best inbeelden dat bral zen motor nog vlammen spuwt met die korte buisjes :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan