VX800 rijders

GeertB84

MF veteraan
19 mei 2005
1.869
6
Antwerpen België
Welkom op het Suzuki VX800 topic!!

Wegens te enthousiaste VX rijders werd dit topic overrompeld door vragen en opmerkingen en aanpassingen en afspraken, iedereen door elkaar, het werkte niet meer handig en daarom hebben we ons eigen mini forum opgericht:
www.vx800.be

Post daar al je aanpassingen, informatie, foto's, ideeën enz. over deze prachtige, maar toch wel beetje onbekende motorfiets!

Nog wat info die hier blijft staan voor lezers die ons forum nog niet hebben bezocht:

~Volgend VX tochtje~

Data: 30/07 dan maar? ddie heeft op 1 na de meeste stemmen (van 06/08)

Rijders:
pmj
Asjemenou
Nakedbiker
toro
Barnog
Wicos
makaki
bear51
...

~De leuke bende van VX800 rijders:~

LIJST.jpg



Adriano (Aad)


Asjemenou (Peter)


Barnog
Bear51 (Jack)


clemento


daddie (Dany)



es_bart (Bart)


fi (Marc)
giroan (Rolf)


Herbertv


Hjuurlink


Langtall


makaki (Wim)


martijn25 (Martijn)


metaldiamond (Jan)


Mister_RP


moer60


monoberserk (Ronald)


Nakedbiker (Geert)


pmj (Paul)


Suz VX 800


toro (Rudi)
torrent (Maarten)


V-Bob
V-Bob-small.jpg


VX800 NB (Jos)


Wicos (Willem Jan)


wingedsentry (Werner)


zoot!


Deze lijst is nu volledig denk ik, maar ik heb nog veel foto's nodig! Ga ook nog iets maken dat de VX800 en de sfeer erbij uitstraalt, maar dat is voor de komende weken. Maar geef nog gerust ideeën of opmerkingen! Of als je meerdere foto's of andere bij je naam wil, laat maar weten!
 
Laatst bewerkt:
Leuke motor. Heb ook ooit eens overwogen om er een aan te schaffen. In ieder geval succes met dit topic!

1991_VX800_red_250.jpg
 
Ik heb er eentje gehad. 4 jaar geleden. Heb hem destijds ingeruild op een Bandit1200 en heb daar nog steeds beetje spijt van. Karakter van de VX was veel geiniger. Wel een aantal minpuntjes maar het moet allemaal ook niet te perfect zijn he. Das ook niet leuk.
Ik merk wel dat ze behoorlijk hard in prijs aan het zakken zijn. Je vindt al redelijk knappe voor rond de 2 duzend. Lijkt me niet teveel voor zo'n brommer.
Als ik ooit nog eens een garage heb koop ik er misschien wel nog wel eens eentje.

Gr. Peter
 
Ik heb net een gekocht voor €1250. kheb wel de indruk dat ze in nederland duurder zijn dan hier in België! kheb deze gekocht aangezien er zeer goede kritieken van zijn.
ben nu enkel nog op zoek naar een kuipje of windscherm aangezien ik hem ga gebruiken voor woon-werk verkeer.

Bijlage: d1_1_b.JPG
 
ook ik heb er naar gekeken toen ik met me rijbewijs bezig was,was die cardan die hem interesant maakte,uiteindelijk heb ik er niet voor gekozen ,omdat mijn huidige motor ook in mijn bereik was/lag,en dat rijd denk ik net effe beter :]
 
Hallo VX'ers,

Eindelijk eens iemand gevonden die ook op een VX toert. Ik denk dat in België geen VX'en meer rondrijden, jammer want het is eigenlijk een unieke motor. Mijn naam is Francis en ik ben woonachtig in Hasselt (Limburg) eigenlijk niet ver van jullie grens. Geef mij eens een seintje, groetjes !
 
Ik heb ook de indruk dat er nauwelijks mensen zijn die met een vx rijden. Sinds ik er een wou kopen ben ik er beginnen op letten, en ik weet er toch al twee zijn hier in belgië. In Izegem waar ik werk zie ik er regelmatig een rondrijden en in Gent zie ik er ook af en toe een. Khoop toch dat er eens een samenkomst is van vx800's. Het zijn toch wel prachtige moto's!
 
Hallo Metaldiamond,

Ik weet dat er jaarlijks een VX-samenkomst is in Duitsland, maar dat is een uitstap van een paar dagen en zoiets is voor mij niet haalbaar. Misschien als wij hier in België nog een paar VX'ers kunnen vinden, kunnen wij misschien hier ook zo eens iets organiseren, ik blijf alvast uitkijken.

Groetjes
 
Voor de liefhebbers hier heb ik nog een digitaal werkplaats handboek op cd.
Ook te gebruiken voor Intruder 750/800.

Voor een tientje stuur ik een kopietje.

Mvg,
Peter
 
wanneer is die bijeenkomst in Duitsland en hoelang duurt die? Als ik daar tijd voor zou hebben zou ik dat wel graag eens doen! En ik kom zeker als er hier in belgië, of zelf in Nederland een bijeenkomst zou zijn! Alleen moeten we nu nog de andere vx800-rijders vinden é!

Jan,
 
Hallo Jan,

Ik kan U niets beloven, maar ik ga nog eens op zoek op een paar sites om de juiste periode te vinden, ik dacht dat de happening plaatsgevonden heeft in de maand juli. Ik ben verheugd dat er nog iemand te vinden is om eens samen af te spreken.

Groetjes Francis
 
Ik zou dat ook wel best eens willen doen, zo'n grote VX meeting in Duitsland, maar België zou ook best leuk zijn, dan versta ik tenminste wat er gezegd wordt. Men duits is niet echt schitterend *D

:]

en zeg, hebben jullie aanpassingen gedaan aan jullie VX'en?
zoja dewelke en graag foto's, veel foto's ;)
 
Een collega van me rijdt VX. Die zal ik eens attenderen op dit topic!

Mijn mening: Leuke fiets, lekker geluid, alleen 50 kg teveel...
 
Heeft iemand nog "leuke" aanpassingen aan zijn/haar bike???

Weet iemand wanneer de koelvin gaat draaien?? Ik heb hem nog niet echt gemerkt kan ik zeggen...
 
Heeft die niet tekoop gestaan? Ik ken die foto vanop kapaza.be geloof ik, of marktplaats.nl! Hij is in ieder geval in een prachtige staat! Ik zou ook wel een highlander willen kopen hebben maar die zijn me iets te duur, en zeker al om mee te beginnen. In de mijne zit een buil in de tank die ik wat later ga opvullen (uitbuilen is onmogelijk) en de tank ga laten herspuiten. Op die manier kan ik al eens vallen é!

En die ventilator hebk ook nog niet zien draaien! Die zal enkel draaien bij extreem warm weer en bij stilstand veronderstel 'k!

Jan,
 
Hallo Jan,

Inderdaad mijn VX heeft en staat nog steeds op KAPAZA. Ik ben echter niet gehaast om te verkopen, wat komt dat komt Het is niet dat het geen goede motor is, in tegendeel zelfs, maar uiteindelijk verkies ik toch een GSXR of R1. Een kwestie van rijstijl natuurlijk. Hij is in uitzonderlijke goede staat, de vorige eigenaar heeft zelfs nooit in de regen gereden en buiten een paar scharretjes (is tenslotte 10 jaar) valt er werkelijk niets op aan te merken.

Groetjes Francis
 
mooi mooi, blinkt nog netjes

de ventilator draait bij mij best wel vaak hoor, maar ik rij ook elke dag, na lange ritten op de autostrade ofzo gaat ie nooit draaien. Maar als je al ff aan het rijden bent en de motor staat goed warm, en je dan bv in de file begint te rijden of in de stad, dus veel optrekken stoppen, traag rijden, lang stilstaan, dan begint de koeling te werken.

Ik zou zegge test ze is, want als het niet werkt zou dat wel eens dramatisch kunnen aflopen. Je gaat gewoon een goed stuk rijden en dan laat je hem zo wat draaien of ga je een 10min traag rijden, 30km/u ofzo, dan zal ie wel werken.

Groeten :] :]
 
Laatst bewerkt:
ff een vraagje, heeft iemand van jullie ervaring met een andere set veren vanvoor? of met dikkere olie ofzo?

Groeten

Ik heb er geen ervaring mee in de praktijk. Maar toen ik destijds aan het oriënteren was voor een andere motor (VX800 was ook een gegadigde), zei de Suzuki-dealer dat het zeker de moeite waard was om een modificatie-setje (stevigere veren) te monteren. De voorvork schijnt bij de VX800 inderdaad wat aan de slappe kant te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan