VX800 rijders

Goede avond. Ik heb vandaag een vx opgehaald welke een probleem heeft met zijn brandstof.

Ik heb de carbs al schoongemaakt maar het volgende gebeurt er :
Als ik de startknop indruk gaat de brandstof lopen. De motor slaat dan niet aan maar gooit de brandstof er uit via het luchtfilter. Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt en zo ja hoe is dat opgelost? Alvast bedankt.
 
Timing al gecheckt?
Brandstof terug gooien...is niet sluitende inlaatklep.
Startmotor draaien terwijl de csrbs eraf liggen. .als de inlaatpoort blaast ipv aanzuigt weet je genoeg.
 
Ik zat zelf eerder te denken aan een vacuum probleem eigenlijk.
Maar de kleppendeksels er af gooien kan nooit geen kwaad natuurlijk.
 
Mensen wat zijn dit nu voor antwoorden?

vlotter blijft hangen of viezigheid.
Achterste vlotter is van messing en gaan ook wel eens lek.
voorste gaan nooit lek, deze is van kunststof.

zo gauw je gaat starten word de vacuüm benzine pomp geactiveerd en stoomt de benzine de carbs in.
 
Vlotternaald was smerig. Maar helaas zat de vlotter montage stang zo vast dat ik de carb heb gesloopt bij het verwijderen. Heb nu via Boonstra een 2e hands carb besteld welke een week geleden van een draaiende vx is verwijderd voor parts.

Deze zou dus goed moeten zijn.
:)

Ook maar meteen naar een goede vacuüm kraan op zoek gegaan omdat deze niet meer vacuüm was.
van de week afbouwen en hopen dat het probleem opgelost is.

:}
 
Ik heb zal een lange tijd een vreemd geluid wat ik simpelweg niet kan plaatsen/de oorzaak van kan vinden.

Het geluid treed op wanneer ik het volgende doe (zonder enige regelmaat)

- Scherp insturen in een bocht
- Optrekken met de koppeling gedeeltelijk ingetrokken
- Optrekkend een bocht omgaan
- soms ook zonder enige aanleiding


Het geluid klinkt als een schrapend geluid, alsof je een scherpe steen over een plaat metaal heen haalt. Ik kan echter nergens schade ontdekken, want ik zocht het voornamelijk in de remschijven. Het geluid, wanneer aanwezig, klinkt alsof het ronddraait en op 1 punt op zijn ergst is.

Ook mijn motorgarage, DP Motoren, heeft niks kunnen vinden. Het irritante is dat wanneer ik iemand anders laat rijden het geluid natuurlijk braaf wegblijft.

Iemand een idee?
 
Misschien een remklauw die door vuil af en toe blijft hangen. Dit zijn geluiden die je echt moet horen om te weten wat het is. Maar als GJ er een proefrit er mee heeft gemaakt en hij hoort niets dan zal het niets ernstigs zijn. Die weet namelijk wel waar hij mee bezig is.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zou goed kunnen, het is alleen erger geworden afgelopen tijd, wellicht dat jij een keer een rondje kan rijden ;)
 
Onlangs met garagist gepraat die me wijsmaakte dat dit niet op de bok mocht gebeuren.

Nu, dit is wel dezelfde garagist die mijn motor teruggaf met nauwelijks olie in en 20 pk minder :( . Maar dan is hij nog meer full of shit dan ik al dacht.
 
Persoonlijk zou ik het peil checken terwijl hij gewoon op de banden staat. zo rijd je ook. Maar denk eigenlijk niet dat het veel uit maakt.

Slecht nieuws trouwens, mijn vx jaren zitten erop. De motor is verkocht en tuf tegenwoordig op een wat grotere twin rond -> verhuis naar het TL1000 topic. :W
(blijf wel meelezen hier ;) )
 
Net als zoveel V blokken. is olie op niveau houden zeer belangrijk. De voorste cilinder is zeer gevoelig voor voldoende olie.

Olie vullen bij een koude motor tot het max streepje bij een koude motor welke op zijn banden staat en recht op gehouden word.
 
Goede avond. Ik heb vandaag een vx opgehaald welke een probleem heeft met zijn brandstof.

Ik heb de carbs al schoongemaakt maar het volgende gebeurt er :
Als ik de startknop indruk gaat de brandstof lopen. De motor slaat dan niet aan maar gooit de brandstof er uit via het luchtfilter. Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt en zo ja hoe is dat opgelost? Alvast bedankt.

100% Voltter...

Had hetzelfde een week geleden ;)

Maar goed, nu heb ik weer 2 dingen (ben er 1 aan het lopend maken).

- Benzinekraan blijft maar doorlopen.... Kortom, revisie setje nodig, of een nieuwe kraan. Iemand tips??? :W

- Achterklauw is te ver heen. Al uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar blijft klemmen op de schijf naar paar x pompen. Iemand nog een klauw liggen voor achter?? *O*
 
En toch krijg je dan op de lange duur problemen heb ik zelf ondervonden met lekke benzinekranen.
 
Laatst bewerkt:
De vlotter it was.
Enige probleem met deze carbs is dat de vlotter er zeer lastig uit komt.
Opgelost met een andere carb.

Omdat de motor de verkoop in gaat. (het project is klaar voor mij)
Heb ik nog het 1 en ander aan losse onderdelen voor de VX.

Een bagage rekje met of zonder topkoffer.
Valbeugels.

Het chroom werk is aangetast maar opschuren en zwart of grijs spuiten is geen probleem.

Dus bij interesse graag ff een pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan