Brede slof op tiger 750

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Ik heb een chopper gebouwd van een tiger750TRV maar zou graag een breder band plaatsen maar iets breder en hij raakt de ketting .
Hoe doen jullie dat? ben zelf beginneling chopper bouwer en heb zodus nog niet veel ervaring.
Groetjes Luke
 
Tja ben er ook niet zo straf in maar bij een HD begin je met ofset van de pouli en indien noodig andere achterbrug!!
 
Eh, is het zoiets:

full


 
of zo een:

full


....wat een beestenbende bij die Triumphs!


schijnen allemaal Tigers te zijn? Of noemen ze alle "T"'s Tigers?
 
Tigers waren eerst gewoon Bonnevilles met 1 Amal. 750 is oif (lijkt me). Met aangelaste hardtail of swingarm?

edit: Dit doet er eigenlijk allemaal niet zo heel erg toe, feit is dat je voorste tandwiel tussen je koppeling en je versnellingsbak inzit (heerlijke engelse engineering ivm vernieuwen ketting :r ) en je dus je hele blok naar links moet verschuiven. Daar is wel iets ruimte voor maar het is natuurlijk geen porem. Je zou je wiel naar rechts kunnen verplaatsen maar dat is natuurlijk helemaal geen gezicht.
Conclusie: maak er maar een old skool |( bobber of dirt-tracker van...
 
Laatst bewerkt:
bijna alle triumph'0s beginnen met een t.
voorbeeldje:t120:650 bonnie,t140:750 bonnie
t150/160;trident(merridenversie)
t180 latere driecylinders uit hinkley

wat betreft een brede achterband in je 73'gaat inderdaad een probleem worden ivm koppeling.
je kan maximaal tot 140breed in een standaardt frame.
met een hardtail bv kun je eventueel een tussenas gebruiken die je kettinglijn nar buiten brengt
 
Laatst bewerkt:
Nice one duke.....

Enneh, sinds wanneer is een ducktail vrouwelijk??Vind het op de een of andere manier wel passen bij de fiets.

Ik zou er alleen geen bredere achterband op zetten, verstoord denk ik de lijn van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Dat is misschien een goed idee en bespaart me allicht een hoop werk
Ben intussen met een tiger55T van69 bezig weet iemand de juiste klepspeling daarvan want hij maakt veel lawaai
 
Dat is misschien een goed idee en bespaart me allicht een hoop werk
Ben intussen met een tiger55T van69 bezig weet iemand de juiste klepspeling daarvan want hij maakt veel lawaai

Eindelijk het echte werk! Mooi ding!
inlaat .002"
uitlaat .004"
*Veel* succes met het buigen van je voelermaat... })
90 graden is .01", dus handvast draaien en bij de inlaat schroef 20 graden terugdraaien; uitlaat 40 graden.
Hij zal trouwens veel lawaai blijven maken, dat hoort erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan