Primaire tandwielen demonteren

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Als je van een HD de pri tandwielen wilt demonteren, met name van de krukas kan dat dan alleen met een luchthamer ?

Mij lijkt namelijk dat als je gaat staan hangen aan een lange sleutel de hele boel dan meegeeft omdat het niet losschrikt, en dus stuk gaat...

ik moet namelijk bij mijn schakelhevel en dat kan alleen met de pri-bak etc. eraf
 
Als je van een HD de pri tandwielen wilt demonteren, met name van de krukas kan dat dan alleen met een luchthamer ?

Mij lijkt namelijk dat als je gaat staan hangen aan een lange sleutel de hele boel dan meegeeft omdat het niet losschrikt, en dus stuk gaat...

ik moet namelijk bij mijn schakelhevel en dat kan alleen met de pri-bak etc. eraf

Idd met een Luchtsleutel, anders sloop je de hele handel alleen maar.
En let erop dat de "clutch-hub-nut" (versnellingsbak) linkse draad heeft!!
 
Wellicht heeft Bral ook behooefte aan een setje instuctie dvd's?
Werd volgens mij ook besproken.
 
maar goed, je kunt van HD en Jims enzo gewoon een soort gereedschapje kopen zodat het zonder luchthamer kan, is dat nou de verkeerde oplossing dan of wat, iedereen zegt wat anders volgens mij...

(en voor mijn gevoel kan het best met een gewone sleutel als je de tandwielen maar goed blokeert...........)
 
Laatst bewerkt:
maar goed, je kunt van HD en Jims enzo gewoon een soort gereedschapje kopen zodat het zonder luchthamer kan, is dat nou de verkeerde oplossing dan of wat, iedereen zegt wat anders volgens mij...

(en voor mijn gevoel kan het best met een gewone sleutel als je de tandwielen maar goed blokeert...........)

Het kan inderdaad wel door de hele handel te blokkeren
maar
met een luchtsleutel is het 1,37 sec werk
en
je houdt alles heel
 
hmmm, ik heb ook geen compressor, maar ben toen naar iemand getuft die er wel eentje had en heb het daar gedaan. Leek me handiger dan allerlei shit tussen m'n tandwielen te zetten om de zaak te blokkeren.
 
Ik heb een heel groot stuk lood tussen mijn ketting en het tandwiel gelegd(old skool).......vervolgens een beetje kracht....en los was hij
 
Als de primaire bak eraf is kijk je toch wel gelijk even naar de tandwielkeerring?
Bij twijfel gelijk 'n supernut erop.
Hoef je daar voorlopig niet meer naar om te kijken.

P.s er werd altijd gezegd dat er (bij gebruik van dop en lang verlengstuk/pijp) kans is van kromtrekken/ombuigen v.d. krukas.
Gewoon door het moment/hevel-effect etc.

P.s.2 Wat moet er dan eigenlijk gebeuren dat je bij de schakelhevel moet zijn?
 
Als de primaire bak eraf is kijk je toch wel gelijk even naar de tandwielkeerring?
Bij twijfel gelijk 'n supernut erop.
Hoef je daar voorlopig niet meer naar om te kijken.

P.s er werd altijd gezegd dat er (bij gebruik van dop en lang verlengstuk/pijp) kans is van kromtrekken/ombuigen v.d. krukas.
Gewoon door het moment/hevel-effect etc.

P.s.2 Wat moet er dan eigenlijk gebeuren dat je bij de schakelhevel moet zijn?
die montagebus is zo uitgewoond dat je kreidler style moet schakelen, 50 cm omhoog, 1 meter naar beneden.....weejwel..

plus, ik wil misschien andere controls monteren en dan moet de bende er ook af...
 
iik heb het gewoon op zijn jan boeren fluitjes gedaan. schroevedraaier tussen tandwiel en ketting, zachtjes ertegenaan draaien en met een grote dop en ratel (geen verlenging) de boel gewoon los gedraaid. Het was om te proberen, als ik veel kracht of zo had moeten zetten dan had ik hem weggebracht. maar in een poep en een scheet was het los.
p.s. wat voor controlls, je ging toch aan de floorboards.
 
Terug
Bovenaan Onderaan