Virago 750 '87 waar op te letten?

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.037
53.970
Kampen (Overijssel)
Is me aangeboden voor weinig een virago 750 uit '87 met plm 41000 km op de teller, maar voordat ik me er aan waag een vraag...

waar op te letten en wat zijn de zwakke punten?

alvast bedankt van doorgaans een ss rijder.
 
Laatst bewerkt:
of gewoon niets om op te letten ;) sowieso banden, remblokken, lak, zadeltjes, tikje in het blok, roest, etc. voor verdere kwalen zal ik je naar de experts moeten verwijzen...
 
Geen slechte keus hoor ;)
Ik heb er zelf een 700 uit '86 en een 1100 uit '93 *D

Het zijn best fijne motoren, alleen de mijne en meerdere uit die tijd hebben wat start problemen, met of de startmotor, of de startkoppeling. -O-
Het blok is het zelfde als de 1000 en de 1100 versie, en dat zijn betrouwbare blokken. (ze hebben mij nog niet laten staan) *O*
Maar over het algemeen geldt net als bij alle oudere motoren, let op de standaard slijtage gevoelige onderdelen.

Je zei voor weinig, wat is weinig?
 
Geen slechte keus hoor ;)
Ik heb er zelf een 700 uit '86 en een 1100 uit '93 *D

Het zijn best fijne motoren, alleen de mijne en meerdere uit die tijd hebben wat start problemen, met of de startmotor, of de startkoppeling. -O-
Het blok is het zelfde als de 1000 en de 1100 versie, en dat zijn betrouwbare blokken. (ze hebben mij nog niet laten staan) *O*
Maar over het algemeen geldt net als bij alle oudere motoren, let op de standaard slijtage gevoelige onderdelen.

Je zei voor weinig, wat is weinig?

plm 300 euro- foto's al gezien, weinig roest.

Hebben die dingen een trap start?
 
Ik ben het eens met Theaterbeest; de startmotor is bij die oudere types het grootste zwakke punt. Vanaf 81 tot 85 zijn de startmotor systemen slecht, daarna is het iets beter; er zijn modificatie setjes voor te krijgen.
 
Ik ben het eens met Theaterbeest; de startmotor is bij die oudere types het grootste zwakke punt. Vanaf 81 tot 85 zijn de startmotor systemen slecht, daarna is het iets beter; er zijn modificatie setjes voor te krijgen.


Hoe heten die modi setjes en wat kosten die
Nogmaals zit er op zon 750 een kickstart of is het enkel e-start
 
Kan ik aan de weinige reacties aflijden dat op enkel de startmoter na dit eigenlijk een goede fiets is? Op de gewone slijtage onderhevige onderdelen na geen bijzonderheden dus... Dan moet die 300 euro geen hoge prijs zijn voor zo'n virago uit '87.


Bedankt allemaal.
 
Zit ff niet opteletten 300 zei je? :?
dat is nooit teveel voor een rijdende fiets, die koop ik zelfs blind :Y :Y (ben nou eenmaal gek op die xv's *O*

oftewel DOEN :Y :Y :Y anders doe ik het wel :Y :Y
 
Ik zie het topic vandaag voor het eerst, ik kan je melden dat de door jou beschreven motor voor 300 euries geen geld weggooien is.
XV's zijn motorisch zeer sterke blokken, mits ze goed van olie zijn voorzien natuurlijk.
De startmotoren zijn KUT en geen van allen xv's zijn uitgevoerd met kickstarter.
Ze zijn wel te reviseren natuurlijk, maar daar ben je er nog niet mee.
Ze moeten worden aangepast en Ad van Boomen is daar de juiste man voor, maar er zijn er ongetweifeld meer.

Succes verder!
 
Ik ga straks kijken naar de virago, ben benieuwd hoe die klinkt.
Gisteren even contact opgenomen met de verkoper en hem gevraagd hoe de starter is en hij zei dat dit idd een rammelend typt was dus daar was hij eerlijk over. Als de rest nou goed is isstie verkocht 8-) 8-)


Zal 'm dan ook hier tonen....

Ultra phaanx to all replies.
 
Hee W.

Mooie fiets hoor en klinkt ook nog eens verassend goed en mooi, als je hem kwijt wilt ik geef je zo het dubbele er voor....


doe je vast toch niet, op marktplaats staan ze voor meer dan 1000euroowtjenzz.


greetz A.
 
Hee W.

Mooie fiets hoor en klinkt ook nog eens verassend goed en mooi, als je hem kwijt wilt ik geef je zo het dubbele er voor....


doe je vast toch niet, op marktplaats staan ze voor meer dan 1000euroowtjenzz.


greetz A.


Daar doe ik hem idd niet voor weg, heb vandaag voorbandje opgepompt en stukkie wezen rijden.
Wat is dat lachen zeg met z'n vette 60 pk heel wat anders dan de R1 maar heeeeel leuk, dat dan weer wel.
Jammer dat ik genen camera heb anders liet ik 'm nog zien ook maar dat doe ik dit week end wel ff.

mzzl W.
 
Goeie deal gemaakt begrijp ik.
Loopt goed verder?

#300 euro,

Wat mankeert eraan! voorband loopt langzaam leeg! startmotor zal geen lang zal ze leven beschoren zijn maar dat was bekend....

De uitlaat zit geen enkele vorm van roest op bandjes zijn nagenoeg nieuw remblokken ook accu is nieuw en starten lopen zeg maar verlichting doet alles het van en vertoont geen roest(koplamp).

Ik heb geen idee hoe hard zo'n virago moet kunnen trekken maar ik vind dit voor 60 pk ruim voldoende.
FF een rondje door de stad gereden helaas in het donker maar toch dolle pret en dan dat geluidje........jammer dat m'n R1 niet zo bloppertieblopt.

Tot nu toe zeg ik te mooi om waar te zijn
Dit weekend even de vloeistofjes vervangen enz enz *O* *O* *O*
 
Als je je nieuwe bike ook op de site wil, dat kan hoor.
Moet je ff een pic mailen plus korte beschrijving van je bike en je naam en waar je vandaan komt.
(dit geld voor iedereen met een leuke bike, je bent van harte welkom, zeker de eigenbouw bikes)
 
Laatst bewerkt:
Dit is 'm




full



Ja ik moet er nog het e.e.a aan doen voornamelijk er af halen
 
Ziet er goed uit of niet dan.
Wat het je in gedachten hoe je het gaat maken?



Dat 2 persoons matras moet eraf de knippers moeten kleiner ander stuur en ik weet niet of het past zonder hakken zaggen of slijpen maar ik wil graag zo'n 2delige harley tank er op hebben...

Wat dat matras betrefd mocht zo'n tank passen dan ga ik pas daar aan bezig (zinsvorm is niet goed maar je snapt me wel).
 
Terug
Bovenaan Onderaan