Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Die kan je gewoon verstellen in hoogte!
Dat kan zowel grof (armpje van de schakelas afhalen en in een ander groefje er weer opsteken) als fijn (dat verbindingsstaafje kan je langer/korter maken door de stangkoppen te verdraaien op die as (wel eerst de borgmoertjes lossen)).

Succes!

Oh, dat valt mee!

Mooi iets voor komend weekend!
 
Probleem laag stationair opgelost?

vandaag even gestart en gereden en geen probleem loopt weer als een tiet.

Hij houd gewoon niet van kou
 
ik woon in amersfoort.

de velgen komen van een zxr 750 uit 94 en dat past precies voor is het 120/ 70 -17 en achter 180/55-17 het enige wat er af is gegaan is de kettinkast

de velgen komen van een sloper en kwam met tandwiel etc., verder heb ik een groter voortandwiel ivm ietsje meer pk's ( nokkenas en wat aan de carburatie gedaan ) de uitlaat scheelt ook zo'n 5pk ik zoun hem eigenlijk een keer moeten laten testen hoeveel hij nu heeft.

ik moet wel zeggen dat hij nu veel strakker op de weg ligt zeker in de bochten.

je blijft bezig op deze manier, er zit nu ook een klein windraampje op ivm de wind met lange ritten.

Even weer reageren op een hele oude post:

Jij hebt dus ZXR 750 velgen zonder (op de kettingkast na) verder iets aan te moeten passen? Voor en achter?

Kun je dan eventueel nog gewoon de normale tandwielen gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Denk een andere h.o.h. tussen de bouten van het tandwiel. Past de remschijf etc. wel 1-1?
 
Ik had een extra motor om van alles af te halen en het is al een tijdje geleden het enige wat ik nu heb veranderd is de achter band ik heb er nu 1 maatje dunner onder rijdt net zo goed maar lijnt beter uit. tandwielen heb ik zo overgezet. no problem
 
Hallo Zephyr-lovers,

Ik heb een mooie Zephyr 750 te koop voor € 1400,-
Verdere info onder de rubriek motoren te koop.

full
 
Ik had een extra motor om van alles af te halen en het is al een tijdje geleden het enige wat ik nu heb veranderd is de achter band ik heb er nu 1 maatje dunner onder rijdt net zo goed maar lijnt beter uit. tandwielen heb ik zo overgezet. no problem
Geen offset voortandwiel nodig?!
Nice!

Op mijn GPz had ik een tamelijk prijzig voortandwiel van Krüger & Julinger nodig om de ketting recht en om de band heen te krijgen. Maar goed, die ging dan ook van 130 naar 180mm.
 
Hallo Zephyr-lovers,

Ik heb een mooie Zephyr 750 te koop voor € 1400,-
Verdere info onder de rubriek motoren te koop.

[afbeelding]

Leuke motor!
Heb er al één, anders had ik het wel geweten :P

Geen offset voortandwiel nodig?!
Nice!

Op mijn GPz had ik een tamelijk prijzig voortandwiel van Krüger & Julinger nodig om de ketting recht en om de band heen te krijgen. Maar goed, die ging dan ook van 130 naar 180mm.

Das ook best een verschil! Ik heb nu achter 150. Van 150 naar 180 vind ik al best een aardig verschil...

Maar goed, met een andere kleur en wielen voor mijn Zephyr ben je ook flink wat € verder... Dus ik denk er nog even een seizoen over na, misschien ruil ik 'em volgend jaar wel in ;)
 
Leuke motor!
Heb er al één, anders had ik het wel geweten :PDas ook best een verschil! Ik heb nu achter 150. Van 150 naar 180 vind ik al best een aardig verschil...

Maar goed, met een andere kleur en wielen voor mijn Zephyr ben je ook flink wat € verder... Dus ik denk er nog even een seizoen over na, misschien ruil ik 'em volgend jaar wel in ;)
Je moet het alleen doen voor de looks...

In 150/70/17 (zephyr) kan je al prima rubber krijgen. Voor mijn 130/80/18 ofzo van de GPz was niets sportiefs/moderns meer te krijgen. Dus dat was voor mij ook een reden (naast de looks).

Bochtengedrag wordt er trouwens eerder minder van dan beter: 150 stuurt lichter/makkelijker in dan 180.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook een keer gehad het bleek een kapotte bougiedop deze had een breukje van binnen (klemmetje)

wat ook goed helpt is 98 tanken dan loopt hij een stuk netter ( die van mij dan )

suc6



Laag stationair? Nee...

Wel laagtoerig op drie pitten lopen en zuipen als een ketter :P
Laatste tank 1:13... niet goed! Vroegâh haalde ik altijd 1:17.
Binnenkort eens naar kijken :z
 
Dat heb ik ook een keer gehad het bleek een kapotte bougiedop deze had een breukje van binnen (klemmetje)

wat ook goed helpt is 98 tanken dan loopt hij een stuk netter ( die van mij dan )

suc6
Bedankt voor je reactie!

Was er inmiddels zelf al achter; lag inderdaad aan de ontsteking: 2 van de de bougiekabels zaten niet goed in de bobines :? Spul vervangen en zo gemaakt dat ze weer netjes op hun plek gehouden worden en hij loopt weer stukken beter :)
 
Hey, ik had ook al een keer gelezen in het 3D-topic dat jij met je GPz bezig was in SW. Zou ik misschien jouw tekening van het blok kunnen ontvangen? Ik wil een spruitstuk tekenen voor een nieuwe turbo voor mijn GPz namelijk :Y

De turbo heb ik al getekend:
[afbeelding]
Helaas geef ik het 3D-Model van m'n GPz750-blok niet zomaar weg.
Zitten nl. ontzettend veel uurtjes in.
full

Greetz, Q
 
Afgelopen weekend ruim 1000 km door Zuid-Limburg gereden.
Erg mooie omgeving daar!

De Zephyr heeft zich daarbij uitstekend gehouden (met een verbruik van gemiddeld 1 op23)
Wel zijn de clip-ons erg oncomfortabel helaas. Ik krijg snel last van mijn schouders en langzame bochten zijn moeilijk te nemen...

Ik zou dus eigenlijk hogere clip-ons moeten nemen, dan heb je denk ik een betere tussenweg tussen origineel en dit. In snelle bochten is dit namelijk wel weer fijner...

Een paar foto's:
20110424_021.jpg


20110424_004.jpg


Zijn er nog wel meer, maar weet niet waar die zijn geplaatst :X
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ruim 1000 km door Zuid-Limburg gereden.
Erg mooie omgeving daar!

De Zephyr heeft zich daarbij uitstekend gehouden (met een verbruik van gemiddeld 1 op23)
Wel zijn de clip-ons erg oncomfortabel helaas. Ik krijg snel last van mijn schouders en langzame bochten zijn moeilijk te nemen...

Ik zou dus eigenlijk hogere clip-ons moeten nemen, dan heb je denk ik een betere tussenweg tussen origineel en dit. In snelle bochten is dit namelijk wel weer fijner...

Een paar foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er nog wel meer, maar weet niet waar die zijn geplaatst :X

het megameeting-flevoland topic.. ow en ik heb er ook nog een paar op foto-emmer

je kan ook nog een renthal-sbk stuur er op zetten :P
 
Wat is ook alweer jouw photobuckertlink?

Een stuur huren, klinkt handig. Als het niet bevalt koop je hem niet. Waar haal je die dingen? Heb jij er niet toevallig nog één liggen?
 
Wat is ook alweer jouw photobuckertlink?

Een stuur huren, klinkt handig. Als het niet bevalt koop je hem niet. Waar haal je die dingen? Heb jij er niet toevallig nog één liggen?
heb mijn foto's op de pc van pa geplempt!
 
Een stuur huren, klinkt handig. Als het niet bevalt koop je hem niet. Waar haal je die dingen? Heb jij er niet toevallig nog één liggen?~[/quote]


Mstuurtjes kosten niet zoveel en rijden iets relaxter als clip-ons ik ben er erg over te spreken.

gekocht bij Roukema
 
Vraagje, mijn motor heeft de laatste tijd de neiging om warm niet of zeer slecht te starten. Na +/- kwartiertje stilstand is het weer starten en lopen. Heb het nu een paar keer gehad, maar was voorheen nooit zo. Dus moet iets niet in orde zijn lijkt me...

Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Het lijkt erop alsof hij geen benzine krijgt of zo.

dasmnie duur! is dat geen idee eerf?

Zeker een idee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan