Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Gaaf project Arend! :}
Ben heel benieuwd naar verdere vorderingen!
Al plannen voor het Zephyr blok?!?

M.v.g,
Thomas v.d. Gronden :W
 
Arend,

Nog wat nieuws te melden over je project?

Gr
Gaaf project Arend! :}
Ben heel benieuwd naar verdere vorderingen!
Al plannen voor het Zephyr blok?!?

M.v.g,
Thomas v.d. Gronden :W
Wat tof dat jullie ernaar vragen!
Het gaat niet zo snel, ik heb helaas te werken tussen het hobby'en door ;)
En afgelopen weekend een inbraakpoging, gelukkig (?) betrapte ik ze en waren ze nog niet binnen. Wel een hele dag kwijt aan monteren van nieuwe sloten enzo B|

Affijn, wat ik wél net heb gedaan: de laatste check op de blokpositie:
kan het kleppendeksel er nog gewoon af? En................. Ja, dat kan! *O*
[img=550]http://www.motorstek.nl/download/100476/b60b88dd8ea03027e7d3253f6e4705ba[/img]
Het kan nét, en alleen als ik het dekseltje op het deksel verwijder, maar het kan 8-)
Was als de dood dat het blok uitgebouwd zou moeten worden iedere keer als de kleppen gesteld moesten worden, maar dat is dus niet zo *D
[img=550]http://www.motorstek.nl/download/100477/332790f38384aa67189d7d5c2694d403[/img]
Anyway: groen licht voor échte motorblokbeugels 8-)

Het originele blok is in principe gereserveerd.
Kijken of dat doorgaat, anders gaat hij een paar websites op (evt in onderdelen).
 
Laatst bewerkt:
Nice!! Maar wel klote van die inbraakpoging zeg!, want indd je bent er wel weer 'even' mee bezig om het slotenspul te vervangen..
Maar het ziet er tof uit! Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uitgaat zien als geheel, ander blok, ander wiel achter..
:} :}

M.v.g,
Thomas v.d. Gronden :W

Ps. je hebt pb
 
Zo flauw wanneer mensen niet van elkaars spullen kunnen afblijven..

Ziet er goed uit trouwens ;) maak je het van alu of staal?

Gr
 
Thnx! Denk dat ik het uit RVS ga laten laseren :)
Manxer: PB terug

Bagagerekje 550: misschien op wemoto.com en anders vast op Ebay ook wel.
 
Op mijn zephyr caferacer wil ik open filters zetten(4 losse). Heeft iemand ervaring met welke het beste passen..... want diegene die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn te lang(tegen het frame) en te breed(passen niet naast mekaar)

Thanks voor de hulp!
 
Je kan ze vinden, goed zoeken op ebay!
Een paar maten erbij kan ook geen kwaad, is trouwens wel heel kwalitatief uitermate teleurstellend om af te stellen..o
 
Ja het kwam er gisteren niet meer van. Weet niet of ik je morgen even kan bellen? Na 19:00 uur?
 
Hallo allemal, lees allang mee, maar wordt tijd om ook eens iets te delen. Ik heb een zephyr1100 uit 1993. H et is mijn tweede. Na omzwervingen van of road, crosen en een zzr1100, toch weer terug. Na ankoop is deze bij mws motoren op de dynojetbank geweest. Nu tijd voor een onderhoudsbeurt en het terrugbrengen in showroomstaat.
full
 
Hallo allemal, lees allang mee, maar wordt tijd om ook eens iets te delen. Ik heb een zephyr1100 uit 1993. H et is mijn tweede. Na omzwervingen van of road, crosen en een zzr1100, toch weer terug. Na ankoop is deze bij mws motoren op de dynojetbank geweest. Nu tijd voor een onderhoudsbeurt en het terrugbrengen in showroomstaat.[afbeelding]

En? Wat heeft de uitslag van de testbank opgeleverd?
 
Goedendag,

Ik ben Aron en sinds een jaar trotse eigenaar van mijn eigen Zephyr 550. Wat een heerlijke motor om op te leren motor rijden en op door te gaan als je het onder de knie begint te krijgen. Het enige wat ik jammer vind is dat ik hem echt moet laten warmdraaien voordat ik kan wegrijden. Heeft iemand hier ervaring mee en toevallig een oplossing voor? Of is het gewoon een Kawasaki kwaaltje?

Dit is mijn motor, eentje uit 1993.
full
 
Heeft de mijne geen last van...
Wat doet hij als je wel direct probeert weg te rijden? Stotteren? Verslikt hij zich? Of geeft hij geen thuis en slaat hij af? Gebruik je wel de choke? Misschien je luchtfilter eens inspecteren?
Die zou helemaal vergaan kunnen zijn, waardoor de motor te arm loopt, dat geeft problemen bij een koude motor want dan heeft hij al behoefte aan een wat rijker mengsel.
 
Als ik meteen probeer weg te rijden, begint hij te sputteren en slaat die af ook als de choke erop staat. Het voelt alsof hij geen kracht heeft. Ik moet hem 2 minuten laten warmdraaien en dan warm rijden voordat die op gang begint te komen. Dit is meestal wel al na 5 minuten. Ik zal de luchtfilter controleren en anders naar de garage brengen kijken of ze daar wat kunnen afstellen.
Bedankt voor de snelle reactie.
 
Hebben jullie tips/ervaring/raad voor iemand die een Zephyr (750 waarschijnlijk) overweegt aan te kopen voor een caferacer/brat stijl project?
Na jaren passief uitkijken naar een leuk caferacer project denk ik dat de Zephyr een ideale basis is om iets leuk te maken.

Maar ik weet niet goed wat ik van deze motor moet verwachten, wat er allemaal mee gedaan kan worden en wat er allemaal kan gekocht worden aan onderdelen of aanpassingen.
Welke gespaakte wielen passen er op de Zephyr?


De zephyr 750 classic is waarschijnlijk niet uitgebracht in de Benelux?
Alhoewel ik niet weet of ik dan in de classic versie mijn slijpschijf wil zetten...

ZephyrD12_zps60866710.jpg


Momenteel rij ik frequent met mijn Ducati S4R Testastretta en Honda Pan European ST1100.
 
Zo'n classic kom je heel soms wel eens tegen. Maar dan moet je flink geduld hebben en diepe zakken, ze zijn nooit goedkoop.

Op je verdere vragen heb ik helaas geen antwoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan