Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Hallo!
Ik heb sinds kort m'n Atje en rijd een Zephyr 550! En ik moet zeggen, al die foto's, die 750 ziet er eigenlijk nog veel beter uit!

Ik heb er nog niet veel aan verspijkerd. Misschien met de tijd wel nodig, uitlaat is slecht. Hiervoor was ie van een woon-werkverkeer rijder, dus hij heeft aardig wat pekel gezien.
Vorige week nieuwe achterband erop gelegd en remlicht schakelaar van de achterrem vervangen.

Nu eerst er maar es een paar maanden lekker mee rijden en dan kijken wat er evt nog nodig is...
 
zaterdag maar eens op de nieuwe bandjes een rondje gereden (150km) en hij ligt weer al een blok op de weg.

ik heb er nu 170 achter op laten leggen en die is hoger te verkrijgen en rij nu niet meer uit zijn touren in zijn 5.

helemaal top dus
 
ja super het valt ook best wel mee qua breedte optisch zie je haast niets maar de hoogte is 70 ipv 55 en dat scheeld net genoeg, gisteren 218 op de teller en nog 500 tourtjes over.

met 150 rijd hij nu ook lager in de touren. een echte aanrader dus
 
Ik heb zelf sinds vorige week een VFR 800 Vtec met ABS erbij (erg vervelend allemaal :+) en daarvan nu ook de gearing aangepast.

Voor 1 tandje groter (van 16 naar 17) betekent 6% minder toeren draaien bij dezelfde snelheid. Nu zit de snelheidsopnemer op het voortandwiel bij deze motor, dus de teller gaat dan ook 6% minder aangeven. 3x raden wat de tellerafwijking was volgens tom-tom? Juist... 6% (106 op de teller was 100 op GPS), dus die klopt straks exact 8-)
 
niks mis mee, ik kan de stepjes nog het asfalt laten raken.

na 60km ben ik steeds meer bochten gaan maken en uiteidelijk tot de max.

helemaal tevreden
 
Ik zit ook nog even te denken: andere achterband, of andere kettingset....
 
beiden belangrijk moeilijke keuze

Alleen voor een betere vermogensafgifte tov de toeren en snelheid.

Ze zijn allemaal nog goed. Maar misschien dat ik gewoon bij het eerstvolgende onderhoud eens wat anders pak om te kijken wat het effect is,.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen voor een betere vermogensafgifte tov de toeren en snelheid.

Ze zijn allemaal nog goed. Maar misschien dat ik gewoon bij het eerstvolgende onderhoud eens wat anders pak om te kijken wat het effect is,.
Alleen een nieuw voortandwieltje kost je 15 euro ofzo, kan je ook dus even experimenteren.

Zelf heb ik voor 2 tandjes meer op de zephyr. Veel rustiger op de snelweg en minder schakelen :Y
 
bestaan er ook wat beelden van verbouwde Zephyr's?

Dit kan ook nog met een Zephyr
full
 
Alleen een nieuw voortandwieltje kost je 15 euro ofzo, kan je ook dus even experimenteren.

Zelf heb ik voor 2 tandjes meer op de zephyr. Veel rustiger op de snelweg en minder schakelen :Y


Precies zoiets is de bedoeling.
 
persoonlijk vindt ik de groene het mooist, zo te zien ben ik nog wel even bezig maar ja ik rijd er dan wel vaak op.

en knallen doet hij nu prima.
 
Erg mooi spul allemaal! ik vind zelf het eigenlijk al vooruit gang als er spaakvelgen op komen :p maar dat is mijn mening maar ;)

Weet iemand trouwens de lengte van stalenremleidingen voor+achter voor de zephyr 750?
 
..lama...

verkeerd citaat -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Ik ben nog bezig met lessen, maar natuurlijk al lang aan het zoeken naar de motor die ik straks wil kopen :) Na al het zoekwerk ben ik bij de zephyr (750) aangekomen, maar ik heb wel een vraag. Ik ben 1.85m lang en is dat wel comfortabel op de zephyr..? Heb namelijk gelezen dat oa de zephyr 550 aangeraden wordt voor kleinere mensen.

Dus, hoe lang zijn jullie allemaal en hoe comfortabel zit je - ook voor langere stukken - op de motor? Tuurlijk ga ik ook nog testritten maken enzo, maar ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt en groeten
 
Ik heb juist een Zephyr (750) gekocht omdat ik daar op pas. Ik ben zelf 1.68 en kom goed bij de grond.

Het zijn overigens geen (hele) kleine motoren zoals een GS500, maar ik vind ze vooral aan de lage kant.

Het een en ander hangt uiteraard volledig van je eigen lichaamsbouw af. Als je lange benen hebt, relatief gezien dan, kan ik me voorstellen dat je er minder goed op past.

Ik zou dus gewoon eens proef rijden als ik jou was, dan weet je het zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan