Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Vaak vind je wel dat soort dingen op e-bay DE, heb er al menig onderdeel vandaan gehaald en zag ook een paar spaakwielen. (zijn inm. verkocht helaas)
 
Chrome; geen idee

Spaakwielen: duur (want: gewild)

Coaten: niet duur.. in cobaltblauw weer wel: dat kan niet ff ergens tussendoor zonder bon (want die kleur komt niet vaak voor).
Je kan informeren bij bijvoorbeeld Holland Anodizing.
 
Zou ik niet durven zeggen...

De bochten van een GPz750 passen wel, dacht ik.
Die heb ik liggen, ben er alleen nog altijd niet aan toe gekomen om dat te testen.
 
als alternatief voor de bestaande benzine tank, wat past er nog meer op een Zephyr 750
vroeger had je voor de Z900 imitatie benzine tank koste niet veel.
hoor het graag
 
Zou ik niet durven zeggen...

De bochten van een GPz750 passen wel, dacht ik.
Die heb ik liggen, ben er alleen nog altijd niet aan toe gekomen om dat te testen.

Heb ik natuurlijk niet zoveel aan in dit geval ;)

Zou natuurlijk die gast eens kunnen verblijden met een e-mail... (hoewel ik het eigenlijk toch wel best veel geld vind kosten)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik natuurlijk niet zoveel aan in dit geval ;)

Zou natuurlijk die gast eens kunnen verblijden met een e-mail... (hoewel ik het eigenlijk toch wel best veel geld vind kosten)
Sorry man.. ik baal er zelf ook van.
Ik kom er gewoon amper meer aan toe om lekker te klussen :/

Heel misschien komende week (dan heb ik lekker vakantie *D).
 
Beste Joop,

Enige tijd geleden had jij originele uitlaten voor een Kawasaki Zephyr 1100, las ik in oude berichten op het forem.
Heb jij die nog ergens toevallig,..

Groet Jan Paul Slinkert
 
Sorry man.. ik baal er zelf ook van.
Ik kom er gewoon amper meer aan toe om lekker te klussen :/

Heel misschien komende week (dan heb ik lekker vakantie *D).

Maakt niet uit!

Vraagje, ik heb op mijn verjaardag € 150,- gekregen om aan mijn motor te spenderen. Nu wil ik eigenlijk een ander stuur en spiegels. Wat voor stuur levert een beter stuurgedrag op eigenlijk? En wat spiegels betreft twijfel ik een beetje over stuureindspiegels, vraag me een beetje af of een Zephyr dat kan hebben eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit!

Vraagje, ik heb op mijn verjaardag € 150,- gekregen om aan mijn motor te spenderen. Nu wil ik eigenlijk een ander stuur en spiegels. Wat voor stuur levert een beter stuurgedrag op eigenlijk? En wat spiegels betreft twijfel ik een beetje over stuureindspiegels, vraag me een beetje af of een Zephyr dat kan hebben eigenlijk...
U vraagt, wij draaien! :P


Zephyr met clipons en stuureindspiegels
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/12549/33a7b587981df37ad082c79128b63ee3[/img]
Nog een keertje, van opzij:
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/12550/5e6d91d695a02c485653b25738360040[/img]
Zephyr met superbikestuur en stuureindspiegels (hangen hier juist omlaag!)
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/8827/88cffdf058f0e1ef4cb18ebe1491d04d[/img]
Nog een keer zo:
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/8826/1b716bc8a0fa1b7400b02a628b20e223[/img]
Geeft wel een leuke 'Terminator-look' :P
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/1313/1862093ed521fd1a6bb7d344b317ffe0[/img]

Superbike stuurt heel licht, speels en wendbaar. Heerlijk om in de stad de bochten om te hoeken. Fiets voelt 20kg lichter zeg maar.

Toch ben ik later overgegaan naar clipons: dan kan je echt netjes hangen (ik ging steeds sportiever rijden en goed verzitten lukt niet met superbike). Ook vang je met clip-ons echt minder wind op de snelweg.

Kortom: het hangt er vanaf waar en hoe je de meeste km's maakt :)


Goedemorgen trouwens :Z ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat voor clipons zijn dat dan of van welke motor? En hoe heb je deze vast gemaakt of is het aleen geklemd?
 
toch maar besloten om een m stuur te bestellen, het stuur wat ik nu heb is super met bochten maar ik heb nu een leuke tocht achter de rug 800km maar lange stukken op de snelweg is gewoon klote.

ik ben benieuwd of het wat wordt.
 
Wat voor clipons zijn dat dan of van welke motor? En hoe heb je deze vast gemaakt of is het aleen geklemd?
Geen idee... heb ze van een MFer, maar zelfs de maat klopt al niet helemaal. Heb ze uiteindelijk flink moeten aanpassen ook.
En heb je de kabels nog moeten aanpassen?
Nee, er zit de gewone kabellengte op. Maar ik heb ze wel wat anders geroute want je houdt natuurlijk wat lengte over.
toch maar besloten om een m stuur te bestellen, het stuur wat ik nu heb is super met bochten maar ik heb nu een leuke tocht achter de rug 800km maar lange stukken op de snelweg is gewoon klote.

ik ben benieuwd of het wat wordt.
Op de snelweg is het inderdaad een stuk prettiger om wat meer voorover te hangen, tegen de wind leunen zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Aha, als het goed is zetten we nu 41mm clip ons van ik dacht een duc. op de zephyr. Op zich is een andere route voor de kabels niet erg, als ze maar niet te kort zijn ;)
 
Aha, als het goed is zetten we nu 41mm clip ons van ik dacht een duc. op de zephyr. Op zich is een andere route voor de kabels niet erg, als ze maar niet te kort zijn ;)

Hoe kom je daar nu weer bij??

Set clip-ons met een diameter van 41 mm, komen vermoedelijk van een Honda CBR of VFR.

[...foto's van andere clip-ons...]

Set clip-ons met een diameter van 41 mm, maar dan een lager model
[afbeelding]
[afbeelding]




We zien wel of het past...
 
Ik heb er wel aan gedacht om clip-ons erop te zetten ik heb alleen het idee dat een m stuur ietsje rechter zit en meer een Retro look.Ik heb een zxr gehad en daar mee naar Bordeaux gereden en daar zaten clip-ons op en dat ging dat wel ok.

En als het niks is dan proberen we weer wat anders dat maakt het ook wel weer leuk met een Zephyr.
 
Hallo,

ik heb een vraag over de zephyr 750. is 90000 op de teller veel voor zo'n fiets? heb ergens eentje gezien waar ik interesse in heb, maar ik vraag mij af of het verstandig is om zo'n fiets met zoveel op de teller aan te schaffen.
 
Naja het is een groot blok dus hij kan het vast wel hebben maar 90.000 is veel voor elke fiets!

Als hij z'n beurtjes heeft gehad en de gene is zuinig geweest op z'n motor moet het makkelijk kunnen.

Opzich is het maar 5000 per jaar en das natuurlijk niet heeeel veel ;)
 
90000 is een hoop het ligt natuurlijk aan het onderhoud maar het is erg veel

Naja het is een groot blok dus hij kan het vast wel hebben maar 90.000 is veel voor elke fiets!

Als hij z'n beurtjes heeft gehad en de gene is zuinig geweest op z'n motor moet het makkelijk kunnen.

Opzich is het maar 5000 per jaar en das natuurlijk niet heeeel veel ;)
 
full

full



Stuurtje zit erop en rijdt heerlijk
 
Naja het is een groot blok dus hij kan het vast wel hebben maar 90.000 is veel voor elke fiets!
Ben ik het niet mee eens.

Hangt echt puur af van het onderhoud en gebruik.
90.000 kan een motor echt helemaal op mee zijn, maar ook nog echt HEEL goed mee zijn.
 
[afbeelding]
[afbeelding]


Stuurtje zit erop en rijdt heerlijk
Ziet er goed uit hoor!
En nog net wat rechter op dan met clipons zo te zien.
Althans, ik heb ze onder mn kroonplaat zitten en dan zitten je handvatten zo'n 10cm lager dan de jouwe schat ik.

Zo te zien kan je het stuur ook nog omkeren, zodat hij lager wordt, mocht je dat willen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik het niet mee eens.

Hangt echt puur af van het onderhoud en gebruik.
90.000 kan een motor echt helemaal op mee zijn, maar ook nog echt HEEL goed mee zijn.


wat bedoel je ermee? overigens is het een fiets geweest die goed onderhouden werd door de dealer. vraagprijs is1300? is dat een redelijke bedrag voor zo'n fiets? zijn er overigens zephyr bezitters die ruim 90000 op de teller hebben en er nog mee rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan