XV 700 verbouwing

het resultaat mag er absoluut zijn! Ben je een aardig tijdje mee bezig inderdaad. Heb je het al eens met de (grote) boormachine geprobeerd?
 
haha jongens het project heeft idd stilgelegen, maar niet vergeten hoor!
Omdat ik tussendoor voor iemand anders een tank gespoten heb, heb ik mijn 700 tijdelijk weer inelkaar gezet, zodat hij als leen motor weg kon.
Maar ik heb het project weer opgepakt, en ga eerst de voorkant 'bewerken'
foto's volgen.
 
ok hier 2 pics:

van het weekend dus weer begonnen: voorkant los gehaald en de nieuwe balhoofd platen erin gezet:
voorvork9ke.jpg

niet echt bijzonder, zien we wel vaker 8-)

Omdat de platen breder zijn als de originele zijn er verloop blokjes mee geleverd.
Dat ziet er dus niet uit B| :
vorkbrug0ik.jpg

daar moet dus wat anders voor komen, iemand een blokkie alu voor mij?
 
ok hier 2 pics:

van het weekend dus weer begonnen: voorkant los gehaald en de nieuwe balhoofd platen erin gezet:
(Afbeelding)
niet echt bijzonder, zien we wel vaker 8-)

Omdat de platen breder zijn als de originele zijn er verloop blokjes mee geleverd.
Dat ziet er dus niet uit B| :
(Afbeelding)
daar moet dus wat anders voor komen, iemand een blokkie alu voor mij?

Hoe heb je het opgelost met de positie van de remklauw tov de schijf, en zitten er nu dikkere busjes langs je voorwiel om die extra ruimte voor de brede vork op te vangen.

Fred
 
Je krijgt er een komplete set bussen bouten en assen bij:
full


De bouten voor de remklauwen zijn echter zo lang dat ze door je schijf heen gaan, die moeten dus ingekort worden
De as zelf heb ik ook iets moeten afschuren, omdat hij niet door de lagers wilde
het houd je lekker bezig zeg ik dan maar
 
T.B.

Op dit topic heb jij de voorpoten gepolijst is er hierna nog een beschermende
laag overheen gegaan met een blanke lak soort of iets dergelijks.

Gr.Ronald
 
T.B.

Op dit topic heb jij de voorpoten gepolijst is er hierna nog een beschermende
laag overheen gegaan met een blanke lak soort of iets dergelijks.

Gr.Ronald
Nee, ik laat ze blank.
Ik heb ze gepolijst mede omdat er teveel vocht tussen de laklaag en het alluminium wasgekomen, waardoor er van die wiite corrosie-aanslag op zat.
Ik zou ze kunnen lakken met een blanke lak, maar dan begint het weer van vooraf aan.
Door het gewoon blank telaten is het met een simpele poets beurt zo weer hoogglans.
 
De kroonplaten komen uit spanje bij www.Bikercom.com vandaan :)

Het projectje ligt trouwens even stil i.v.m. de aanschaf van een brik: Post van Theaterbeest
Die als pekelfiets ff gangbaar gemaakt moet worden

Zozo beest, je steekt er wel een hoop tijd & geld in...
Kroonplaten, risers en dan ben je er nog niet !

Vraag: Vind je zelf dat het de investeringen waard is ?

Wrom ?
Heb een XV1000 Virago en wil er misschien ook wel wat aan gaan doen, maar ik schrik nogal van de prijzen (rizers voor plm 500 euro, kroonplaten idem, grotere tank plm 800 euro, enz,enz). Kun je dan niet beter een andere fiets kopen ? Qua onkosten dan bedoel ik... Of is het puur de lol van het (ver)bouwen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan