Yamaha Venture Royale

Hee Kale!!! Blijf van m'n fiets!!! :+
Venture.jpg


Venture-copy.jpg


Die ('ouwe') Ventures blijven gewoon geweldige bakken he
full.gif
 
Ik weet wel iemand... maar dat is niet in de buurt van jouw parkeerplaats... stuur anders ff een mailtje als je geïnteresseerd bent.
 
Ik weet wel iemand... maar dat is niet in de buurt van jouw parkeerplaats... stuur anders ff een mailtje als je geïnteresseerd bent.
Mijn parkeerplaats is in Zoetermeer... een stukkie rijden vind ik niet zo erg ;)
Jouw e mail adres kan ik niet zien maar je kan mij mailen op info@feestduo.nl
 
Mijn parkeerplaats is in Zoetermeer... een stukkie rijden vind ik niet zo erg ;)
Jouw e mail adres kan ik niet zien maar je kan mij mailen op info@feestduo.nl
Nu weet ik zeker dat jij het bent.
Kale bats :+

Meeting op de Werf binnenkort weer eens bijwonen O-)
 
Nu weet ik zeker dat jij het bent.
Kale bats :+

Meeting op de Werf binnenkort weer eens bijwonen O-)
He Niels!
Is niet zo moeilijk uitzoeken toch....profieltje kijken....
Volgens mij is de eerste US meeting zaterdag over een week (eerste zaterdag van de maand)
 
Hee Kale!!! Blijf van m'n fiets!!! :+
(Afbeelding)

(Afbeelding)

Die ('ouwe') Ventures blijven gewoon geweldige bakken he (Afbeelding)
Jesses!! Wat een mooi bakbeest. Zo zal de mijne nooit gaan glimmen.
Een maat van mij zegt altijd dat ik kl*relijer voor mijn spullen ben en dat klopt ook. Blijf altijd rijden totdat die bijna uitelkaar valt en dan repareren totdat hij er weer mee nokt enz. enz.
Het eerste wat ik doe als mijn 'keep my brik alive ruimte' af is, is de mijne weer op de weg helpen.
 
IK ben ook een venture rijder. Prachtige machine. Vorig jaar heb ik echter problemen gehad met de afluitpennen van de vlotters. Nadat ik hem uit de winterstalling had gehaald, liep de benzine er zo uit. Ik meteen terug naar huis gereden, maar onderweg liep de benzine door de luchtfilter in de carterontluchting, zodat net voordat ik thuis was, de olie/benzine mix door de luchtfilter over het motorblok heen liep. Meteen thuis de motor uitgezet en de waterslang gepakt, want ik dacht hij brand helemaal af. De rook sloeg er van af , de benzien mix liep zo over de uitlaten.
Gelukkig keerde het tij en kon ik zonder te spuiten de motor schoon poetsen.
Ik heb toen bij motoport Eindhoven de carburateuren en startmotor laten reviseren. 4 maanden gewacht op pennen en zittingen vanuit Japan en een rekening van ruim 650 Euro. Maar daar koop je geen andere Venture voor.In 2005 dus geen motor greden, behalve een paar testritjes.
Dit jaar al diverse ritjes gemaakt,hij start redelijk, maar amper met choke, en als ik een beetje choke gebruik heb ik het idee dat ie verzuipt. Het gebruik ligt rond de 1:10-1:12. Ik wou graag eens weten hoe het verbruik bij andere 1300 venture is.
 
Ik heb een 1200. Versnellingsbak defect. 2/3e versnelling doet het niet goed. Eigenlijk alles slecht. Bekend euvel? Wie weet wat te doen?
 
De mijne staat ook op reparatie te wachten (duurt nog lang) hij schiet telkens uit zijn eerste versnelling en dat komt door te fanatiek optrekken en daarna voluit doortrekken, (uitsloven dus) daar zijn ze niet voor gemaakt. Als hij weer gerepareerd is, ga ik er 'gewoon' mee doen.
Om hem te repareren moet je het hele blok uitelkaar halen, waarschijnlijk is je schakelvork verbogen, nieuwe kopen dus. Als je klaar bent, het blok weer in elkaar met behulp van een werkplaatshandboek om hem op tijd te zetten, anders kom je er niet uit. Werkplaatshandboek is zèèèr dik, zeldzaam én in het Engels.

Een hele klus Venture-Man, maar wel te doen.
 
Ik heb een 1200. Versnellingsbak defect. 2/3e versnelling doet het niet goed. Eigenlijk alles slecht. Bekend euvel? Wie weet wat te doen?
Blok open maken.
2e en 3e versnellingset vervangen.
Schakelwals erbij want die zal meestal ook versleten zijn en 2 schakelvorken.
En een pakkingset.

Veel goede moed of gewoon wegbrengen.
 
Veel goede moed of gewoon wegbrengen.
Blok eruit en naar een goede V Max sleutelaar brengen is misschien wel de beste optie.
Niels weet er wel een paar... (ik ook ;) )
Het enige probleem is dat deze heren wel je blok kunnen repareren maar uit de (dicht gebouwde) Venture halen hebben zij weinig trek in. Ook wel logisch als je een V Max fan bent...
Wel weet je dan dat er iemand aan sleuteld die weet wat hij doet en niet de "hoofdprijs" rekend.

En even ter kennis geving... mijn venture "plopt" niet meer! Voor de nieuwsgierige aagjes... Ik heb een tijdje met een gebroken cardan as gereden...
Ik moet er ook niet op rijden als mijn oude maxje...
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de tips. Misschien goed idee hele blok te vervangen? Wie heeft er zo'n werkplaatsboek? Of weet waar te verkrijgen? Moed zinkt me toch beetje in de ........
 
Allemaal bedankt voor de tips. Misschien goed idee hele blok te vervangen? Wie heeft er zo'n werkplaatsboek? Of weet waar te verkrijgen? Moed zinkt me toch beetje in de ........

Ik heb het werkplaats boek voor de 1300 en voor de 1200 op CD...
Kan ik naar je toe sturen tegen kostprijs + 1 bier ;) (5,00 eurie)
Hele blok vervangen... Kijk er uit moet hij toch... als je jou blok laat reviseren weet je wat je hebt! Ander (vreemd) blok weet je niet wat je krijgt.....
 
Weet jij een goed adres voor zo'n revisie? En dan gelijk ook maar honen en andere cilinders of alleen de bak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan