Laser-uitlaat bij BMW R1100S

S-tijn

Rookie
8 nov 2005
25
0
Belgie
Hello,

Ik heb een BMW R1100S Twin Spark en heb hier een Laser-uitlaatlijn op gemonteerd. Het betreft de Oval Twin einddemper en de Sportscollector (kat. vervanger). De luchtfilter blijft de originele.
Moet de motor nu opnieuw worden afgesteld ?
Kan ik best ook de Laser-eprom monteren (is dit ok voor de motor of forceer ik hem dan niet te veel?). Ik zou willen weten wat het beste is voor de motor. Misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee... .

Alvast Bedankt,
 
Ik had dezelfde set met een BB chip, is net even beter dan de Laser chip.

r11s5ps.gif


Maar misschien is dat Laser ding wel beter geworden, ik neem aan dat ze dat eigenlijk niet eens in eigen huis ontwikkelen, maar ik verwacht er weinig van.

BB Power heeft de naam dus de ontwikkeling ervan hoog te houden.

Sowiezo is van Harten de BMW tuningdealer in Nederland.

In dat bizarre topic hierboven kunnen ze je inderdaad ook verder helpen. ;)
 
Ik had dezelfde set met een BB chip, is net even beter dan de Laser chip.

(Afbeelding)

Maar misschien is dat Laser ding wel beter geworden, ik neem aan dat ze dat eigenlijk niet eens in eigen huis ontwikkelen, maar ik verwacht er weinig van.

BB Power heeft de naam dus de ontwikkeling ervan hoog te houden.

Sowiezo is van Harten de BMW tuningdealer in Nederland.

In dat bizarre topic hierboven kunnen ze je inderdaad ook verder helpen. ;)

HaHa, dat ouwe ding van jou heeft wel anabolen gekregen ;)

Laser chips worden in eigenhuis ontwikkeld, met die gedachte hij moet goed lopen niet meer of minder.
 
... en het chippie. Als ik op de BB site kijk, vermoed een stage-4 tuning met: 49 mm. gasklephuizen, hoge-compressie-zuigers, 1150 big bore kit, grotere kleppen, hete nokkenassen en geflowde inlaatkanalen.

Misschien ff wachten op de 1200S volgend jaar met ca. 120-125 pk. en ca. 20-30 kg. eraf?
 
Ik zou het voorlopig enkel willen houden bij de demper en sportscollector, maar zou eventueel ook de laser-chip willen steken als het beter is voor de motor. Wat denken jullie ?
 
Ik zou het voorlopig enkel willen houden bij de demper en sportscollector, maar zou eventueel ook de laser-chip willen steken als het beter is voor de motor. Wat denken jullie ?

Laser chip is het goedkoopst, voldoet goed motor staat hiermee prima afgesteld
je zal merken dat er meer kracht zit in het midden gebied.
met kat vervanger open uitlaat en een K&N luchtfilter word de motor te heet,
staat te arm(lees extra slijtage)
 
Dus : laser-demper, samen met sportscollector en laser-chip is ok, maar geen open uitlaat en k&n luchtfilter monteren...
Thanks voor de info !

ff , sportscollector met een laser(lees open uitlaat)en een chip is ok, maar de motor heeft een gebrek aan zuurstof dus monteer daarom ook een K&N luchtfilter.

Mogelijkheid 1 = alles orgineel op de uitlaat na, vervangen door een Lasersport uitlaat.
mooi geluid niet te hard.

Mogelijkheid 2 = Chip/K&N/Lasersportscollector(de Kat vervanger)/en de orginele uitlaat.
geluid minder mooi (snerpend )

Mogelijkheid 3 = Chip/K&N/Lasersportscollector(de Kat vervanger/en een Lasersport uitlaat.
mooi geluid, wel teveel DB
 
Dus kan ik beter in combinatie met de laser-chip + kat. vervanger + laser-demper ook beter een K&N luchtfilter plaatsen. Ik was ervan uitgegaan dat de laser-chip is ontworpen in combinatie met de sportscollector en oval twin einddemper, zonder de luchtfilter te vervangen, maar dit lijkt je dus beter ?
 
Dus kan ik beter in combinatie met de laser-chip + kat. vervanger + laser-demper ook beter een K&N luchtfilter plaatsen. Ik was ervan uitgegaan dat de laser-chip is ontworpen in combinatie met de sportscollector en oval twin einddemper, zonder de luchtfilter te vervangen, maar dit lijkt je dus beter ?

Ja, de construktie van het luchtfilterhuis is niet optimaal (te klein)dus wat extra zuurstof vind ie fijn.
 
Hello,

Ik heb een BMW R1100S Twin Spark en heb hier een Laser-uitlaatlijn op gemonteerd. Het betreft de Oval Twin einddemper en de Sportscollector (kat. vervanger). De luchtfilter blijft de originele.
Moet de motor nu opnieuw worden afgesteld ?
Kan ik best ook de Laser-eprom monteren (is dit ok voor de motor of forceer ik hem dan niet te veel?). Ik zou willen weten wat het beste is voor de motor. Misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee... .

Alvast Bedankt,
K&N filter erin en bij Ruud Frederiks Rapidbike monteren en laten afstellen. Vergeet al dat chip gedoe :N Ben je ook gelijk van je lambda sonde af. Plug erin.
 
Dag alleen,

Heeft er iemand nog een sport collector (bijv. laser) liggen voor een BWM R1100s?

Ik heb een open einddemper, maar wil de doos watten graag er tussen uit hebben...

Dank en groet, Arjen
Ik denk niet dat iemand hem zomaar ergens ongebruikt op de plank heeft liggen. Maar ze zijn niet zo gek duur hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan