Unlimited Virus

unlimited

MF veteraan
7 mrt 2005
2.858
1
hoogeveen
OK na een redelijk lange tijd op dit forum te hebben rondgesurft en diverse topics te hebben vervuild met piccies etc. heb ik toch maar het besluit genomen om er zelf een te openen, eerst maar een stukje historie.
Het begon allemaal met een Honda 750 toen ik 18 werd en gelukkig direct kon rijden omdat toen de befaamde 30 dagen kaart met een L plaatje gemonteerd nog bestond, ik heb heel veel lol met die fiets gehad en had toen al wat kleine aanpassingen doorgevoerd o.a. een open pijp (toen kon dat nog)
full
 
Hierna samen met Pa een oude Harley aangeschaft die we helemaal hebben gerestaureerd en in originele staat hebben gebracht het was een oude WLA uit '43 die in 68 uit polen geimporteerd was, deze later weer voor natuurlijk veel te weinig geld verkocht omdat Pa een nieuwe grasmachine wilde
full
 
Later begon begonnen bij mij ook de ombouwkriebels te komen en heb ik me een Laverda 750 SF aangeschaft, het halve dorp reed op ducatie etc. maar om toch niet in die stroming mee te gaan toch maar een Laverda SF die ik compleet heb gestript en heb voorzien van Borani racevelgen, een cerani voorvork, een Duc NCR aluminium tank een open korte pijp etc. Ik heb maar heel weinig foto's van dat ding en heb er bijna niet opgereden te veel trilling had pijn in m'n botten als ik 100 km had gereden
full
 
Daarom een uitstapje gemaakt naar een FZ 750 standaard die heel goed beviel maar qua rijeigenscappen niet t'was net een crosmotor zo kort werd er geschakeld ding liep als de brandweer zodat ik ook wat foutjes maakte (je bent jong en....)
full
 
Dingetje reed prima maar je kwam nooit verder als 100 km in de omtrek of je moest op zondagmorgen om 6.00 uur vertrekken daarom na een tijd een FZR1000 aangeschaft mede omdat de FZ750 me wel redelijk beviel
full
 
Die ging na zo'n choppertje echt hard en heb er ook maar zo'n beetje een jaar op gereden, hierna een Martin Z900 in de schade gekocht en opgeknapt (kan de foto's niet vinden maar die komen nog)
Tsja en toen kwam de kickstart in de bus met een reportage over een streetfighter
van E. de Moor, ik was totaal van de kaart van dat ding, en tot mijn verbazing stond ie te koop in Lokeren Belgie, een week later gekeken en gelijk meegenomen
full
 
En in Nederland keuren duurde ongeveer een maand en gaf veel problemen i.v.m.andere regels b.v. een claxon zat er niet op dus ik kon hem gelijk deels demonteren om hem aan de nederlandse regels te laten voldoen
full
 
Bij het demonteren voor de keuring heb ik o.a. de zit gedemonteerd en zag tot mijn grote ergernis dat het aan de buitenkant heel wat leek maar uit het zicht een puinhoop was qua bedrading etc. dus gelijk na de keuring de zooi weer gedemonteerd en alles opnieuw geordend en tegelijkertijd maar een nieuw subframe gefabriekt omdat ik die ingeschoven kokertjes in het originele frame erg storend vond
full
 
Toen de gixxer klaar was begon de interesse om zelf een fighter te bouwen en wel op basis van een gsxr 750 na een tijdje kwam ik er een tegen die ik voor heel weinig in de vingers kon krijgen dus mijn eerste fighterproject was een feit
full
 
Toen de gixxer gereed was kwam ik er achter dat het blok compleet afgeragt was en zeer weinig vermogen leverde ik had er echter wel heel veel door geleerd en dat vondt ik belangrijker heb hem daarom ingeruild bij de man waar ik hem ook van had gekocht voor een schappelijke prijs.
Omdat ik wel eens iets anders wilde en de streetfighters toch wel in opkomst waren (bijna alleen maar suzuki's vondt ik dat het tijd werdt voor iets totaal anders en wel een yamaha yzf 750 die je nog niet zoveel zag.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan