Voor de kenners: Is dit een bobber ???

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Vraagje voor de kenners: is dit een bobber ?

full


Ik heb niet zoveel verstand van al die benamingen. Maar ik was in de veronderstelling dat een bobber over het algemeen voldeed aan de volgende kenmerken:
Dikke voorband, weinig chroom, korte uitlaten, kort achterspatbord, zadel van het model 'fietszadel', breed laag stuur, etc.

Zoiets dus:
www.motor-forum.nl/forum/misc/101101

Nou wordt over bovenstaande motor beweerd dat het een bobber is. Is dat correct ?
 
Vraagje voor de kenners: is dit een bobber ?

(Afbeelding)

Ik heb niet zoveel verstand van al die benamingen. Maar ik was in de veronderstelling dat een bobber over het algemeen voldeed aan de volgende kenmerken:
Dikke voorband, weinig chroom, korte uitlaten, kort achterspatbord, zadel van het model 'fietszadel', breed laag stuur, etc.

Zoiets dus:
www.motor-forum.nl/forum/misc/101101

Nou wordt over bovenstaande motor beweerd dat het een bobber is. Is dat correct ?

Volgens mij is het een brommer
;) ;) ;) ;) :Y :Y
 
Tja,

Dit kon wel eens een lange discussie worden, omdat er in mijn beleving geen vaste definitie is voor een bobber, een shopper etc.....

Zo ff snel aan het plaatje te zien, lijkt me dit meer op een mengelmoes van verschillende stijlen, zowel bobber (achterzijde), als chopper (voorzijde)
 
tis inderdaad weer popcorn-tijd ;) er is een enorm grijs gebied waar veel over gediscussieerd wordt. Is een bobber met dikkere of dunnere banden nog wel een bobber? Moet het frame zwart zijn? Hoe hoog mag het stuur zijn, etc. Noem het gewoon mooie motor, dan is het wel goed :P
 
D'r is wel een vaste defenitie voor een bobber... Meestal 40's/50's HD of Indian, afgezaagd achterspatbord, voorspatbord eraf, andere pipes, speedster bars (optional)... Oftewel, zie Knukkel's bike..

Al het andere = chopper

Topic gesloten.. 8-)

















Hele echte bobber..:

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
D'r is wel een vaste defenitie voor een bobber... Meestal 40's/50's HD of Indian, afgezaagd achterspatbord, voorspatbord eraf, andere pipes, speedster bars (optional)... Oftewel, zie Knukkel's bike..

Al het andere = chopper

Dus als ik bij een bamboeracer het achterspatbord een stukje inkort, het voorspatbord eraf haal, een breed stuur erop sleutel, dan heb ik een bobber ? Goh wist niet dat dat zo makkelijk was.


:+
 
Jawel, maar zit nu achter een 'echte' pc.


.....OK, 't is 'n echte.....misschien een idee om iemand langs te sturen om 'm te poetsen?
 
na mijn mening komt de bobber oorspronkelijk uit de tijd van de 2de wereld oorlog.
toen de oorlog net was afgelopen hadden 'de jongens' de brommers over.
en sloopte alles er van af en gingen er een beetje wijs mee doen! :]
vaak de HD 750cc WLA modellen.

maar of er nou echt kenmerken aan zitten zoals een zwart frame of breed stuur dat betwijfel ik!

mijn mening is gewoon een standaard motor min;

voor spatbord
laatste deel achterspatbord (achter scharnier)
en geen demper op de pijp.
zadel is ook gewoon origineel evenals het stuur.
wel haalde ze de koplamp er vaak af.

en hadden ze ook vaak een high flow muffler

meer weet ik niet!
ik had nog een goed voorbeeld van een dorp in texas waar deze rage helemaal uit de hand liep die tijd.
er is ook een hele bekende poster van!
kan er even niet op komen!!!

groeten Toob....
 
Ik heb samen met Beer (Grizzly)een tijd geleden (2 jaar ofzo)enkele paginas in een Bigtwin samengesteld over het Bobber fenomeen...kan 'em nie vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan