Rotterdam Incorporated

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcules

MF veteraan
18 sep 2005
2.015
0
Rotterdam
erasmus.jpg




*O* :] *O* :] *O* :] *O*




In de planning: Semi-XXL rit / 3e Challenge

De semi XXL-rit wordt een rit van 350km die ons vanaf Dordrecht richting Breda, Druten, Geldrop, Oirschot, Tilburg, Dongen, Made weer terug naar Dordrecht zal voeren.
Vertrek zal zijn om 9 uur te MC Donalds te Dordrecht, 's Gravendeel langs de A16 afslag 20. We zullen rond 6 à 7 uur in de avond pas retourneren bij ons vertrekpunt.

Kortom, dit is een échte km's maken RIT, 1 à 2 stops tegelijk tanken en eten.
Voorwaarde is wel dat je gewend moet zijn om in een groep te rijden en door kán en wíl rijden (het gaat echt niet giga hard maar wel constant doorrijden).
Dit niet om je af te schrikken maar wel om er geen 12urige rit van te maken!


De Bikers



-------------------------------------------------------------------------------------------




Rotterdam Challenge / Zondag 19 maart / The Sequel

Rond pagina 66/67 staan een aantal foto's van de rit, en hier staan ze allemaal.

Hier de route® van de 2e challenge, by JooGhum.



De rit die eigenlijk op de 5e was gepland is uitgesteld naar de 19e ivm winterse weersomstandigheden. Iedereen die zin heeft kan zich nog altijd aanmelden in het topic!
Startpunt en tijd
A16, afslag 18 Lage Zwaluwe/Zevenbergsen Hoek. Truckrestaurant. Pas helemaal vernieuwd. Is voor zowel noorder- als zuiderlingen goed bereikbaar. Eerste keer dat ik het zag moest ik aan dat chinese ding bij Breukelen denken.
Vanaf half elf verzamelen, 11.00 uur rijden.
De tocht
Een route van ca. 200 km, gelegen in Zuid-holland ten zuiden van de mooiste stad van Nederland. Stops onderweg om te eten etc. Voorrijder van de rit is John Shaft; de man die laat zien dat een veel te grote BMW best wendbaar kan zijn.
Even over het weer
Als de voorspellingen in de week voor de rit slecht weer aangeven, dwz hoge regenkans en/of stormachtige wind, wordt de rit een week verplaatst! Dit zal duidelijk worden gecommuniceerd in zowel deze startpost als in het topic verderop.
De Bikers
- John Shaft
- JiP-ster
- mmcartoons
- Aad900
- Thijs_R1
- TingTing
- Trixz
- Bakfiets + collega
- JanD
- Astonia
- Ad/Z-1000
- Basti
- Marcules
-------------------------------------------------------------------------------------------





Rotterdam Challenge / First Edition

11-12-05_kl.gif


Foto’s First Challenge.

Rotterdam Challenge / 11 december / first edition
De route is ruwweg 150 km. In dit jaargetijde komt dat dan al snel neer op een kouwe-klauwenrit, dus helm & handschoenen aanbevolen. Wil je meerijden? Laat het weten!
Het Weer
Voorspelling op woensdag 7 december: het lijkt erop dat we zondag tegen een mager zonnetje aankijken, graadje of 3, misschien een spatje regen.
-Edit- : voorspelling klopte, behalve die zon dan...
De Start
Start bij de Mac in Capelle naast de SMART-dealer, kunnen we ons eerst opwarmen voordat de rit begint. Vanaf 11.00 uur aanwezig, 11.30 vertrek!
Routebeschrijving naar startpunt:
Vanaf ring A16 afrit 25 Centrum nemen,
N210 richting Capelle, na een paar kilometer en een paar verkeerslichten
Rotonde links
Na 200 m op de hoek links de Mac
The Bikers
John Shaft / voorrijder
Mover
Dwip
Trixz
Aad900
Blacksoesie + duo
mmcartoons
Oppie
Jip-ster
Marcules / hekkesluiter
-------------------------------------------------------------------------------------------

8-)
 
Laatst bewerkt:
Dan de 1e vraag om de zaak verder op de rit te krijgen: wie heeft die route precies verzonnen en is het mogelijk om die naar mij te mailen? dan distribueer ik de route tijdig naar de deelnemers.
 
Laatst bewerkt:
@Dwip: ik denk dat as zondag te kort dag is. Wanneer heb je nog meer mogelijkheden in de komende periode?
 
heb je net de route gemaild. Moeten maar even zien wanneer het het beste uitkomt. Mijn voorstel is sowieso te starten bij de Mac in Capelle naast de SMART-dealer, kunnen we ons eerst opwarmen voordat de rit begint.
Aardige titel trouwens R'dam inc.

JS 8-)
 
'k zal ook maar komen dan met mijn rookmachine

Rotterdam, dat is toch dat dorpje links van Utrecht en onder Den Haag van ons af gezien hè??
 
heb je net de route gemaild. Moeten maar even zien wanneer het het beste uitkomt. Mijn voorstel is sowieso te starten bij de Mac in Capelle naast de SMART-dealer, kunnen we ons eerst opwarmen voordat de rit begint.
Aardige titel trouwens R'dam inc.

JS 8-)

Je wensen zijn doorgevoerd in de startpost! Kijk ff of je het met de routebeschrijving naar de Mac eens bent, ik heb maar wat uit mn hoofd verzonnen.


8-)
 
Eerste post van kleck in Rotterdam inc. 8-)

Tegen kou kunnen we ons kleden als die gouden kegel maar schijnt ;)
 
'k zal ook maar komen dan met mijn rookmachine

Rotterdam, dat is toch dat dorpje links van Utrecht en onder Den Haag van ons af gezien hè??

Ja klopt, het is één van de voorsteden van Berkel en Rodenrijs 8-)

Ik heb net een snertrit achter de rug, dus een kouwe klauwerit kan er ook nog wel bij, moet ik nog wel een motor scoren O-) Maar kan altijd nog de RF van mijn vriendin nemen :]

Mits de datum natuurlijk nog in mijn agenda onbesproken is.

:W
Aad
 
Laatst bewerkt:
@Kleck: Cornelis gaf niet echt aan datie mee zou gaan. Dus hij staat er nu nog niet bij.

@Aad: je bent genoteerd. Voorlopig met de RF dus! (600/900?)
 
*O* :] *O*

Het Idee

Op een nader te bepalen tijdstip (enkele weken) wordt er een route gereden vanuit Rotterdam. Er is inmiddels een route van 250km, nadere info volgt tzt. In dit jaargetijde komt dat dan al snel neer op een kouwe-klauwenrit, dus helm & handschoenen aanbevolen! Wil je meerijden? Laat het weten!

Dit topic vervangt topic Mooie route gezocht vanuit Rotterdam by Franko.


Het Startpunt

Start bij de Mac in Capelle naast de SMART-dealer, kunnen we ons eerst opwarmen voordat de rit begint.

Routebeschrijving naar startpunt:
Vanaf ring A16 afrit 25 Centrum nemen,
N210 richting Capelle, na een paar kilometer en een paar verkeerslichten
Rotonde links
Na 200 m op de hoek links de Mac


The Bikers

John Shaft / R1150RT
Jip-ster / GS1000
Mover / VFR750F
Marcules / GSX1100F
Kleck / GSXR600
Dwip /
Trixz / TRX850
GPZ-Paulus / GPZ1100i
Aad900 / RF

8-)


Ideetje voor jou...
Naar aanleiding van DIT topic:
-Rittentopic Motorclub Studenten Rotterdam-

Mag je em wel van me overnemen en ff een deel 2 starten. *O*
Dit is namelijk al een bepaalde groep mensen (en meer niet-studenten dan studenten), en een vaste verzamelplaats, kent iedereen al etc etc (allowel die mac capelle ook wel handig is ivm de nieuwe 80 zone voor Spaanse Polder).

Dus maak ff deel 2 aan, en zorg dat je de startpost ge-update houdt zoals ik het laatste jaar heb gedaan, daar waren leuke ritten bij :9~ :]

Ik hoor het wel..
 
Ideetje voor jou...
Naar aanleiding van DIT topic:
-Rittentopic Motorclub Studenten Rotterdam-

Mag je em wel van me overnemen en ff een deel 2 starten. *O*
Dit is namelijk al een bepaalde groep mensen (en meer niet-studenten dan studenten), en een vaste verzamelplaats, kent iedereen al etc etc (allowel die mac capelle ook wel handig is ivm de nieuwe 80 zone voor Spaanse Polder).

Dus maak ff deel 2 aan, en zorg dat je de startpost ge-update houdt zoals ik het laatste jaar heb gedaan, daar waren leuke ritten bij :9~ :]

Ik hoor het wel..

Hahaha 'van je overnemen'! Je bent het geregelneef natuurlijk helemaal zat na een jaar?
Wel leuk, ik wist niet dat er in rotterdam al meer initiatieven waren. (of eigenlijk wist ik het wel, maar dacht dat het students-only was).
Enniwee, die gasten zijn hier uiteraard ook welkom.
 
jep klopt :P
nu helemaal weinig tijd en in de zomer wel weer meer hoor. Maar eh, als ik een ritje wil organiseren zet ik het er wel bij. De 1e rit had ik max 20 man verwacht, kwamen er ruim 70!!! opdagen hehe, was erg leuk!
 
70!! Mijn laatste rit was met 23 motoren geloof ik. En dat was al een behoorlijk lint als je dat achter elkaar zag rijden......
 
Hee Rotterdammers ! ;)

Ik ben op zoek naar een oude Yamaha RD 500 ...en er staat volgens de geruchten, in dat grote r'dam, nog zo'n apparaat in een schuur/berging bij een oudere man ..heeft een van jullie hier weet van ?????????

Zo ja ..doe me een lol en een mailtje .. :}

mzzls FF ;) :}


ps ik rij dit keer niet mee })
 
BTW: Democratisch is (lees: ik heb) besloten de rit te down-tunen naar +/- 150 km, max 200.

Ik denk dat 250 te veel is, omdat dit groepje voor het eerst met elkaar gaat rijden, en gezien het koude weer en dus meer stopbehoefte.

Dan is de volgende vraag deze: Wie kan de reeds verzonnen route enigszins verkorten tot 150 km? Tevens zou het fijn zijn als diegene (of een andere vrijwilliger) als voorrijder wil fungeren. Laat maar weten!

Ik bied mij aan als hekkesluiter/veegwagen/opduwer.

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan