Spyball alarm demonteren

MarcoZ

MF veteraan
25 feb 2004
14.698
0
Twentuh
Ik wil mijn alarm uit mijn motor halen, aangezien ik beide apart verkoop. Nu ging ik vandaag kijken hoe het alarm aangesloten zit en dat zijn best een hoop draadjes :)
Heb even met motoport contact opgenomen en die zeiden dat ik een paar draadjes door moest verbinden en dan de rest gewoon doorkon knippen. De nieuwe eigenaar van het alarm moet dan een nieuwe kabelboom van het alarm kopen. Dit is misschien wel de snelste oplossing, maar het moet ook gewoon netjes uitgebowd kunnen worden lijkt mij.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het demonteren van een alarm??
 
Is er hier iemand die ervaring heeft met het demonteren van een alarm??


in zoverre, een kennis, eigenaar van een "AUTO - onderhoudsgarage" heeft de spyball er op zo'n manier uitgeknipt dat een "MOTOR - onderhoudsgarage" de hele kabelboom eruit heeft moeten halen.

De kabels zijn allemaal zwart, om een bepaalde reden. :P
De beste man heeft ervaring met (auto)alarmen.
 
in zoverre, een kennis, eigenaar van een "AUTO - onderhoudsgarage" heeft de spyball er op zo'n manier uitgeknipt dat een "MOTOR - onderhoudsgarage" de hele kabelboom eruit heeft moeten halen.

De kabels zijn allemaal zwart, om een bepaalde reden. :P
De beste man heeft ervaring met (auto)alarmen.
:X das ook niet echt de oplossing dus.

Kabelboom ff ontleden wordt dat dus :X
 
Op zich is het vrij eenvoudig. Er komen een flink aantal kabels uit het alarm. Deze hebben o.a. de volgende functie:
- 2 kabels gaan naar de knipperlichten (1x de linkerkant, 1x de rechterkant)
- 2 kabels gaan naar de LED
- Er zijn totaal 4 kabels voor de startonderbrekingen. Dit zijn 2 paren die worden als het alarm actief is niet zijn doorverbonden en staat het alarm uit zijn de door verbonden. Ze fungeren dus als een soort schakelaar. De kabels waar deze dus op zijn aangesloten moet je doorverbinden, zodat je motor het weer doet.
- 1 kabel gaat naar de min
- 1 kabel gaat naar de permanente plus
- 1 kabel gaat naar de geschakelde plus

Volgens mij heb ik ze dan een beetje gehad. Als je de connector van het alarm los draait, staan op de kabeltjes nummer. Er www.spyball.it staat de handleiding en welk nummertje precies wat voor stelt.

Succes!
 
Ik heb dus ook de kabelboom er nog inzitten alleen de unit zit er niet meer in.
er zijn wat zaken doorverbonden op de eindstekker. En de stekker van de voeding is ook nog aangesloten.

Ik zit er wel over na te denken om er ook 1 aan te schaffen. de boom ligt er toch al.. kan hem zo aanpluggen.... Dus mocht Keezz,, geen intresse meer hebben dan heb ik dat misschien wel...

Greetz.. :]
 
Op zich is het vrij eenvoudig. Er komen een flink aantal kabels uit het alarm. Deze hebben o.a. de volgende functie:
- 2 kabels gaan naar de knipperlichten (1x de linkerkant, 1x de rechterkant)
- 2 kabels gaan naar de LED
- Er zijn totaal 4 kabels voor de startonderbrekingen. Dit zijn 2 paren die worden als het alarm actief is niet zijn doorverbonden en staat het alarm uit zijn de door verbonden. Ze fungeren dus als een soort schakelaar. De kabels waar deze dus op zijn aangesloten moet je doorverbinden, zodat je motor het weer doet.
- 1 kabel gaat naar de min
- 1 kabel gaat naar de permanente plus
- 1 kabel gaat naar de geschakelde plus

Volgens mij heb ik ze dan een beetje gehad. Als je de connector van het alarm los draait, staan op de kabeltjes nummer. Er www.spyball.it staat de handleiding en welk nummertje precies wat voor stelt.

Succes!
Draad voor de led had ik al gevonden ja :)

Heb inderdaad ook schema van motoport gehad over welke kabels door te verbinden. Alleen dan is die kabelboom van het alarm niet meer herbruikbaar zeiden ze :?

Klopt dat?
 
Bij mij liggen de kabels deels gebonden, maar zijn niet in de normale kabelboom van de motor opgenomen. Het is vaak voor een motorzaak simpeler om gewoon kabeltjes te knippen en klaar. Dus als je de draadjes gewoon los kunt halen kun je de boom toch gewoon weer hergebruiken.
 
Bij mij liggen de kabels deels gebonden, maar zijn niet in de normale kabelboom van de motor opgenomen. Het is vaak voor een motorzaak simpeler om gewoon kabeltjes te knippen en klaar. Dus als je de draadjes gewoon los kunt halen kun je de boom toch gewoon weer hergebruiken.
Voor zover ik kon zien zitten ze bij mij wel gebonden in de kabelboom, maar loshalen gaat wel lukken denk ik
 
Deze snap ik even niet. Wat heb je aan zo'n connector als je een motor wilt stelen? Je moet dan behoorlijk wat werk doen op "plaats delict" om de motor te stelen. Kan me niet voorstellen dat ze zich zoveel tijd nemen......
Nee, ik las ergens dat het mogelijk is de kabelboom te verbinden en zonder de spyball te laten functioneren. Ik was van mening dat spyball zo'n stekker compleet levert. Dat zou betekenen, spyball unit van de kabelboom afhalen en "wired"-stekkertje d'rop en je kan. :]

Da's niet veel werk dan. -O-
 
Ik wil mijn alarm uit mijn motor halen, aangezien ik beide apart verkoop. Nu ging ik vandaag kijken hoe het alarm aangesloten zit en dat zijn best een hoop draadjes :)
Heb even met motoport contact opgenomen en die zeiden dat ik een paar draadjes door moest verbinden en dan de rest gewoon doorkon knippen. De nieuwe eigenaar van het alarm moet dan een nieuwe kabelboom van het alarm kopen. Dit is misschien wel de snelste oplossing, maar het moet ook gewoon netjes uitgebowd kunnen worden lijkt mij.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het demonteren van een alarm??
ik wil hem evt wel voor je uitbouwen hoor :) doe ik gelijk labels aan de draden en kan die gewoon weer gebruikt worden :) tis mijn werk nl ;)
 
Lekker handig dit topic..wie denk je dat er meelezen B|


met de groeten va n ale spyball alarms eigenaars...


stel voor dat de info verwijderd wordt en de info gesloten...ja ook elders kun je ide info krijgen maar daarom heoven wij er nog niet aan mee te werken..had het lekker per email gedaan B|
 
Lekker handig dit topic..wie denk je dat er meelezen B|


met de groeten va n ale spyball alarms eigenaars...


stel voor dat de info verwijderd wordt en de info gesloten...ja ook elders kun je ide info krijgen maar daarom heoven wij er nog niet aan mee te werken..had het lekker per email gedaan B|
Hier moet ik toch echt om lachen _O- . Ik heb ooit van iemand een Spyball alarm overgenomen zonder handleiding of instructie van bekabeling, werking en aansluiting. Binnen 5 minuten heb je alles op internet gevonden. Paniekmakerij om niets. Sterker nog: op de website van Spyball zelf is zo te achterhalen welke draadjes je moet doorverbinden om het alarm en startonderbrekers te omzeilen. Iemand die kabeltjes kan solderen weet er zo raad mee! Dit geldt overigens voor elk alarmsysteem (immers ergens is altijd een punt in het alarm waarbij een kabeltje wordt doorverbonden of niet). Belangrijk is dat het alarm goed is ingebouwd en dat je er niet direct van buitenaf aan kunt (dus kabels goed in een kabelboom weg gewerkt, connector moet niet makkelijk te demonteren zijn etc). Als dat goed is gebeurd, dan duurt het een crimineel veel te lang om de boel "stil te krijgen" en te omzeilen. Daarnaast zou ik dus ook nooit een sticker op op plakken om aan te geven welk soort alarm je er op hebt.

Een slimme crimineel laadt gewoon je fiets in een bus en weg ermee. Thuis heeft ie dan alle tijd om uit te zoeken hoe hij het ding aan de praat krijgt :X
 
in zoverre, een kennis, eigenaar van een "AUTO - onderhoudsgarage" heeft de spyball er op zo'n manier uitgeknipt dat een "MOTOR - onderhoudsgarage" de hele kabelboom eruit heeft moeten halen.

De kabels zijn allemaal zwart, om een bepaalde reden. :P
De beste man heeft ervaring met (auto)alarmen.

kabels zijn allemaal zwart idd, ze zijn n.l. allemaal genummerd, en die nummers worden er afgeknipt bij installatie.
spyball is daar ook erg strikt mee, als een dealer een alarm installeerd, moet ie dat doorgeven en kan de dealer steekproefsgewijs een controle krijgen.
best goed eigenlijk.....
 
Hier moet ik toch echt om lachen _O- . Ik heb ooit van iemand een Spyball alarm overgenomen zonder handleiding of instructie van bekabeling, werking en aansluiting. Binnen 5 minuten heb je alles op internet gevonden. Paniekmakerij om niets. Sterker nog: op de website van Spyball zelf is zo te achterhalen welke draadjes je moet doorverbinden om het alarm en startonderbrekers te omzeilen. Iemand die kabeltjes kan solderen weet er zo raad mee! Dit geldt overigens voor elk alarmsysteem (immers ergens is altijd een punt in het alarm waarbij een kabeltje wordt doorverbonden of niet). Belangrijk is dat het alarm goed is ingebouwd en dat je er niet direct van buitenaf aan kunt (dus kabels goed in een kabelboom weg gewerkt, connector moet niet makkelijk te demonteren zijn etc). Als dat goed is gebeurd, dan duurt het een crimineel veel te lang om de boel "stil te krijgen" en te omzeilen. Daarnaast zou ik dus ook nooit een sticker op op plakken om aan te geven welk soort alarm je er op hebt.

Een slimme crimineel laadt gewoon je fiets in een bus en weg ermee. Thuis heeft ie dan alle tijd om uit te zoeken hoe hij het ding aan de praat krijgt :X


Je hebt helemaal gelijk, maar volgens jou redenatie hoef je dan ook
geen alarm op jou bike te zetten dan zou alleen maar een "set"
goede sloten ook voldoende zijn, en natuurlijk een goede verzekering.
En niet op onveilige plekjes neerzetten..
 
Je hebt helemaal gelijk, maar volgens jou redenatie hoef je dan ook
geen alarm op jou bike te zetten dan zou alleen maar een "set"
goede sloten ook voldoende zijn, en natuurlijk een goede verzekering.
En niet op onveilige plekjes neerzetten..
Dat is jouw conclusie, niet de mijne :X . Een alarm en/of startonderbreker heeft zeker toegevoegde waarde. Tis gewoon een extra schakeltje in het beveiligen van je motor tegen diefstal, maar zeker niet de enige.

Ik geloof dat we afwijken in het topic.....sollie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan