Spyball alarm demonteren

MarcoZ

MF veteraan
25 feb 2004
14.698
0
Twentuh
Ik wil mijn alarm uit mijn motor halen, aangezien ik beide apart verkoop. Nu ging ik vandaag kijken hoe het alarm aangesloten zit en dat zijn best een hoop draadjes :)
Heb even met motoport contact opgenomen en die zeiden dat ik een paar draadjes door moest verbinden en dan de rest gewoon doorkon knippen. De nieuwe eigenaar van het alarm moet dan een nieuwe kabelboom van het alarm kopen. Dit is misschien wel de snelste oplossing, maar het moet ook gewoon netjes uitgebowd kunnen worden lijkt mij.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het demonteren van een alarm??
 
Hier moet ik toch echt om lachen _O- . Ik heb ooit van iemand een Spyball alarm overgenomen zonder handleiding of instructie van bekabeling, werking en aansluiting. Binnen 5 minuten heb je alles op internet gevonden. Paniekmakerij om niets. Sterker nog: op de website van Spyball zelf is zo te achterhalen welke draadjes je moet doorverbinden om het alarm en startonderbrekers te omzeilen. Iemand die kabeltjes kan solderen weet er zo raad mee! Dit geldt overigens voor elk alarmsysteem (immers ergens is altijd een punt in het alarm waarbij een kabeltje wordt doorverbonden of niet). Belangrijk is dat het alarm goed is ingebouwd en dat je er niet direct van buitenaf aan kunt (dus kabels goed in een kabelboom weg gewerkt, connector moet niet makkelijk te demonteren zijn etc). Als dat goed is gebeurd, dan duurt het een crimineel veel te lang om de boel "stil te krijgen" en te omzeilen. Daarnaast zou ik dus ook nooit een sticker op op plakken om aan te geven welk soort alarm je er op hebt.

Een slimme crimineel laadt gewoon je fiets in een bus en weg ermee. Thuis heeft ie dan alle tijd om uit te zoeken hoe hij het ding aan de praat krijgt :X

eye lad ...who are ya talking too })

jammer dat duderuud er niet in trapte. ;)
 
Hier moet ik toch echt om lachen _O- . Ik heb ooit van iemand een Spyball alarm overgenomen zonder handleiding of instructie van bekabeling, werking en aansluiting. Binnen 5 minuten heb je alles op internet gevonden. Paniekmakerij om niets. Sterker nog: op de website van Spyball zelf is zo te achterhalen welke draadjes je moet doorverbinden om het alarm en startonderbrekers te omzeilen. Iemand die kabeltjes kan solderen weet er zo raad mee! Dit geldt overigens voor elk alarmsysteem (immers ergens is altijd een punt in het alarm waarbij een kabeltje wordt doorverbonden of niet).

ik werk ook met motoralarmen, maar datatool heeft een gegoten kabelboom aan de unit, zonder markeringen. de enige die eraan zitten, worden verwijderd bij inbouw van het alarm... en dan ist heel lastig draadjes doorverbinden. 8-)
 
ik werk ook met motoralarmen, maar datatool heeft een gegoten kabelboom aan de unit, zonder markeringen. de enige die eraan zitten, worden verwijderd bij inbouw van het alarm... en dan ist heel lastig draadjes doorverbinden. 8-)

Zo'n spionnenbal is gemakkelijk door te verbinden op de connector mbv enkele draadbruggen. Altijd handig voor als de interne accu leeg is of het kreng 't weer eens niet doet. Anyway, ik vind de immobilizerfunctie van een datatool stukken irritanter........ Een alarm is per definitie een onding; stroomverbruik gaat omhoog & betrouwbaarheid omlaag. ALs het ff kan doe ik het zonder ;]

851 electrotechnische groeten, Peter :]
 
ik wil hem evt wel voor je uitbouwen hoor :) doe ik gelijk labels aan de draden en kan die gewoon weer gebruikt worden :) tis mijn werk nl ;)

MaRRioBlade, MAil mij even voor jou E-mail adres, ik heb wat vraagjes over een SPYBAL alarm, en omdat het jou werk is zou ik jou wat willen vragen...
Tenminste als je die zou willen beantwoorden.

Mijn mail is bosoval@hotmail.com

Wacht op jou mailtje..
 
Mijn Spyball Alarm heeft het begeven en ik krijg de motor niet meer gestart. Een en al ellende dat spyball systeem.

Dus, wie kan mij vertellen welke draden in de stekker ik aan elkaar kan lussen?

Ik heb het nummer schema al, maar zoals hier al is vermeld, zijn de nummers op de draden weg, dus voordat ik mijn halve motor uit elkaar moet schroeven om de draden te volgen waar ze heen gaan (ze zijn vaak in het frame verwerkt namelijk) zou het wel heel handig zijn als iemand weet welke draden uit de stekker ik door kan verbinden.

(Voor de paniekvogels onder ons, mag het ook in een PB natuurlijk)

Alvast heel erg bedankt, want niets is frustrerender dan de motor stil te hebben staan met dit mooie weer

Nevermind, ik heb de kabelboom ietsje verder opengemaakt en daar verschenen de nummertjes.... Spyball eraf gehaald ... goede nummertjes doorgelust en hij ronkt weer als een zonnetje!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Spyball Alarm heeft het begeven en ik krijg de motor niet meer gestart. Een en al ellende dat spyball systeem.

Dus, wie kan mij vertellen welke draden in de stekker ik aan elkaar kan lussen?

Ik heb het nummer schema al, maar zoals hier al is vermeld, zijn de nummers op de draden weg, dus voordat ik mijn halve motor uit elkaar moet schroeven om de draden te volgen waar ze heen gaan (ze zijn vaak in het frame verwerkt namelijk) zou het wel heel handig zijn als iemand weet welke draden uit de stekker ik door kan verbinden.

(Voor de paniekvogels onder ons, mag het ook in een PB natuurlijk)

Alvast heel erg bedankt, want niets is frustrerender dan de motor stil te hebben staan met dit mooie weer
Verschilt per model spyball, model motor en de wijze waarop eea is aangesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan