Vloeibaar metaal ?

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
In mijn achterspatbord zitten een paar vierkante deuken waar reflectoren zaten.

Omdat ik het plaatwerk wil poedercoaten moeten die eigenlijk opgevuld worden met metaal.

We dachten dat het met Belzona wilde maar dat gaat helaas niet, vertinnen kan uiteraard ook maar ik vraag me af of er nog een andere optie is.

Bison Vloeibaar Metaal bijvoorbeeld, zou dat ook willen of kun je dat ook niet poedercoaten ?
 
heb op discovery gezien dat ze dat met lood doen (meende ik). mark evans en zijn jag.

misschien was ut ook wel tin trouwens.

ik weet dat je kneedbaar metaal hebt, maar dat werkt niet zo goed. nadeel met dat soort plamuur middelen is dat je het verdomt goed moet laten hechten en als het geheel buigt dan kan het scheuren enzo vertonen. maar dat weet je zelf waarschijnlijk wel :Y

(eigenlijk is dit gewoon een onzinnige post, maar verveel me :*)
 
2 comp. staal is er in diverse soorten en werkt goed, wordt loeihard, kun je in boren en tappen

Loctite 3410 schijnt ook aardig te zijn, heb beide liggen, maar de onderste nog nooit gebruikt daar de andere goed is
 
In mijn achterspatbord zitten een paar vierkante deuken waar reflectoren zaten.

Omdat ik het plaatwerk wil poedercoaten moeten die eigenlijk opgevuld worden met metaal.

We dachten dat het met Belzona wilde maar dat gaat helaas niet, vertinnen kan uiteraard ook maar ik vraag me af of er nog een andere optie is.

Bison Vloeibaar Metaal bijvoorbeeld, zou dat ook willen of kun je dat ook niet poedercoaten ?
dichtlassen en strakslijpen

vraag het eens aan de poedercoater wat kan

trouwens natlak spuiten is veel mooier en strakker,meer glans en diepte

poedercoaten is voor hekwerk
 
dr. Bral

De poedercoat oven wordt tussen de 180 en 190 graden.
Ik heb navraag gedaan bij Giessen BV in Maastricht, het enige wat mogelijk is oplassen en slijpen-polijsten.

Enne Slow
Poedercoaten is voor een frame wel beter dan spuitwerk. (steenslag)
 
ff een tippie..

Voordat iemand met vloeibaar metaal op zn tank gaat werken (b.v. van dat spul voor een cv) benzine sijpelt er gewoon doorheen...


In het begin je ok maar na een dag komt het er doorheen..
 
ff een tippie..

Voordat iemand met vloeibaar metaal op zn tank gaat werken (b.v. van dat spul voor een cv) benzine sijpelt er gewoon doorheen...


In het begin je ok maar na een dag komt het er doorheen..


Hmmmm, 'k jaren met tanks gereden die weer dichtgekwanseld waren met een paar stripjes 2-componenten kneedbaar metaal. Dus dat gaat niet helemaal op. Was van Bison, meen ik me te herinneren.

@ Bral: gewoon dichtlassen of laten doen door Wessel of Mickey, dan gebeurt het ook strak...en goed flexen.
 
Hmmmm, 'k jaren met tanks gereden die weer dichtgekwanseld waren met een paar stripjes 2-componenten kneedbaar metaal. Dus dat gaat niet helemaal op. Was van Bison, meen ik me te herinneren.

@ Bral: gewoon dichtlassen of laten doen door Wessel of Mickey, dan gebeurt het ook strak...en goed flexen.


Zal wel aan het merk liggen dan. Ik had het echt serieus geprobeerd. en het spul was keihard geworden maar het kwam er gewoon doorheen. Zijn watermoleculen groter dan benzine moleculen?
 
Er bestaat DEVCON. dat is kneedbaar/ of vloeibaar(zijn paar soorten) metaal en dit word opzich knokerhard.
Is te bestellen bij Overtoom. (www.overtoom.nl)
Ennuh dit gebruiken we ook wel eens bij minibikes, om een inlaatpoort dicht te maken of iets dergelijks.

ALleen schroefdraad erin tappen en daar kracht op zetten gaat niet zo goed. Daar is het niet sterk genoeg voor. :]
 
Poedercoaten is voor een frame wel beter dan spuitwerk. (steenslag)

een goed natlak gespoten frame is zeer goed bestand tegen steenslag, een
goede epoxy primer eronder geeft een zeer goede hechting en betere bescherming
tegen roest.
Bij poedercoaten kan na een beschadiging het zgn "tuinstoel effect" ontstaan
het roest kruipt onder de coatlaag door waarna de vellen eraf komen.

Ik begrijp al dat poedercoaten wel, het is goedkoop cheap
 
het is waar dat goed gespoten spul inderdaad ook wel wat kan hebben maar ik vind toch dat gepoederde spullen meer kunnen lijden.....minder gevoelig voor krassen etc.

en of het nou meer glimt of niet, het hangt er maar net vanaf wat je wilt..

ik heb gisteren mijn wielen opgehaald en de velgen zijn oranje gepoederd met daarna een laag blanke poeder....je ziet echt geen verschil met goed gespoten spul hoor......

maar goed, als oplassen en vlak slijpen de enige optie is die je kunt poederen houdt het op, als je daar namelijk mee begint wordt het hele spatbord zo krom als een banaan, er moet veel te veel hitte in......

ergo, plamuren en spuiten dus...
 
het is waar dat goed gespoten spul inderdaad ook wel wat kan hebben maar ik vind toch dat gepoederde spullen meer kunnen lijden.....minder gevoelig voor krassen etc.
....je ziet echt geen verschil met goed gespoten spul hoor......

maar goed, als oplassen en vlak slijpen de enige optie is die je kunt poederen houdt het op, als je daar namelijk mee begint wordt het hele spatbord zo krom als een banaan, er moet veel te veel hitte in......

ergo, plamuren en spuiten dus...

-Zoals gezegd, vraag het aan de poedercoater, technieken veranderen.

-krasbestendigheid van poedercoat is onzin.

-dat jij geen verschil ziet met goed gespotenspul kan ik niet over
oordelen in jouw geval, maar ik heb (tot nu toe)nog nooit een gepoedercoat
product gezien wat er strakker uitziet als goed natlak werk
 
Om het goed te doen moet je lassen maar dat is meteen ook heel veel werk. De lassen mooi maken is moeilijk. Geslepen laswerk is moeilijk weg te werken door verflagen.
Met plamuur (2K) kan het mooi afgewerkt worden maar dan is poedercoaten geen optie (denk ik) . Bij 180 graden zet het materiaal van je spatbord anders uit dan de 2K plamuur en kan dus losspringen, vooral als het dik aangebracht is.

Poedercoaten is iets krasvaster dan natlaksystemen. Maar natlak kan heel mooi glanzend worden. Als de temp niet heel perfect is tijdens poedercoaten dan komt er een sinasappelstructuur op je poedercoatlaag. Bobbelig. Niet mooi maar kan geen kwaad.
Ik weet niet of het bedrijf e.o.a. clausule heeft waardoor je daar geen garantie op krijgt.

Vroeger deed ik alles met de kwast. Misschien niet 100% perfect maar in ieder geval heel betaalbaar.
Ooit 1 keer mijn tank laten doen door iemand die een spuitinstall. had maar geen prof was. Slecht resultaat was het gevolg. Maarja het was geen proffesional.

Gr,
Henk
 
-Zoals gezegd, vraag het aan de poedercoater, technieken veranderen.

-krasbestendigheid van poedercoat is onzin.

-dat jij geen verschil ziet met goed gespotenspul kan ik niet over
oordelen in jouw geval, maar ik heb (tot nu toe)nog nooit een gepoedercoat
product gezien wat er strakker uitziet als goed natlak werk
Ik heb zelfs nog nooit een groote oppervlakte gezien wat gepoederd is zonder sinaasappel-struktuur...en we zitten onderussen bijna in 2006... :?
Velgen met daarna een blanke verniscoat eroverheen zien er inderdaad mooi uit, dat klopt, maar dat is ook het enige wat ik meestal laat coaten...
 
-dat jij geen verschil ziet met goed gespotenspul kan ik niet over
oordelen in jouw geval, maar ik heb (tot nu toe)nog nooit een gepoedercoat
product gezien wat er strakker uitziet als goed natlak werk
en toch kan het, ik heb van deze knaap een paar dingen gezien waarvan je het niet ziet als ze je het niet vertellen dat het poedercoat is....echt hoor, zo rete strak en ook diep glanzend...maar inderdaad geen "grote" oppervlakken...

de meeste mensen gaan naar zo´n industrie coater en dan is het vaak erg lomp maar deze vent levert echt vakwerk....


@Max, foto volgt nog wel, eerst ff de banden erop douwen....
 
maar goed, als oplassen en vlak slijpen de enige optie is die je kunt poederen houdt het op, als je daar namelijk mee begint wordt het hele spatbord zo krom als een banaan, er moet veel te veel hitte in......

Sorry Bral maar dit is echt BS...
Als je een beetje lasser kent/bent (en dat ben ik ook niet) las je het gewoon dicht..
 
Laatst bewerkt:
Sorry Bral maar dit is echt BS...
Als je een beetje lasser kent/bent (en dat ben ik ook niet) las je het gewoon dicht..
geloof me, ik kan echt goed lassen (zowat alle diploma´s, paar jaar voor mijn centen gedaan...),maar dit is een geiteklus...

het is wat Danny ook al zei, je gaat die naden weer zien..,,,

wat nog wel kan is deuk eruit slijpen en er een stukkie plat voor in de plek lassen maar dan nog...die spatborden zijn zo dun, dat hou je bijna niet recht....
 
he bral. moet je opschuren en vullen met lood of tin.

hebk ook gedaan bij de MV's van me pa, gewoon goed verhitten en vollopen met tin. (zo'n dikke staaf) weet zo niet welke lood/tin verhouding het heb. daarna mooi schuren met waterproof, werkt perfecto
 
Zoals Shovel Frenske als zei, kun je na het vertinnen NIET meer poedercoaten ivm de temperatuur in de oven.
 
Zoals Shovel Frenske als zei, kun je na het vertinnen NIET meer poedercoaten ivm de temperatuur in de oven.
zoals de coater mij ook net verteld heeft inderdaad, dus

tin = no
lassen = no
stuk vervangen = no

yes = vezelplamuur en spuiten dus.....

(Gelukkig heb ik sinds een paar dagen verwarming in de schuur dus kan ik het gewoon zelf doen, in die lekker warme schuur...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan