zadelvulling ????

goaaze!!!!!

MF'er
30 mei 2005
31
0
staden,belgie
welke vulling kan je best gebruiken voor een zadel.
de bodemplaat wordt gemaakt uit polyester, maar ik vrees dat dat gewoon opgelijmde mousse na 2000kmzal gaan doorhangen op de zijflanken, en dat staat dan zo slordig....
de voorziene hoogte van het zadel zou ongeveer een 6tal centimeter moeten zijn.
en toch een beetje comfort moeten bieden..
groeten, goaaze })
 
Hallo,

Ik heb zelf ook een zadel gemaakt. Ik heb het model van hout gemaakt en laten bekleden met een schuim met vrij hoge dichtheid. Het is ongeveer een laag van
2 a 3 cm maar dit zit perfect.. Later heb ik het met leer overtrokken. Dit heeft het al een paar duizend kilometer volgehouden.. Dus ik zou zeggen zoek ergens een schuimboer op en vraag wat de mogelijkheden zijn.. Ik weet wel dat het niet zo op de markt te verkrijgen is.. Succes..

Groeten...
 
Als je schuimvulling gebruikt let dan op dat het schuim met gesloten cellen is. Dat is ten eerste veel steviger, en ten tweede blijft het minder lang nat (is ook best prettig, toch?)

Ooit mijn eerste zadeltje gemakt van het schuim uit een oude matras ... 1 bui regen, en drie weken een natte reet was het gevolg! B|

;)
 
auto en meubel stoffeerders hebben materiaal keuse zat.
wij bouwen ze meestal op uit 2 verschillende soorten materiaal,eerste laag is vrij hard en de bovenste wat zachter.
 
Met een electr. broodmes. Maar ik heb het ook wel eens met een decoupeerzaag (kleine tandjes) gedaan.
 
hey ,tof bedankt...
ik sta gelijk al een stuk verder met jullie info/ervaring
het worden weer leuke avonden in de knutselschuur....en de winter is nog lang..
wanneer het zadel tot een goed einde is gebracht, volgt nog een uitdaging..
n.l. mijn uitlaten,die zal ik hoogst waarschijnlijk ook moeten zelf maken daar er blijkbaar nergens nog een setje open vervanguitlaten voor een vulcan 1500A
(bouwjaar 93'amerikaanse import)te verkrijgen zijn..
en de originele uitlaten veranderen zal waarschijnlijk niet veel oplossing bieden
want de buis van de achterste cilinder loopt uit in een collector of catalisator of zo,en is dus veel te kort om een ander stuk herriepijp aan te bevestigen..
groeten, goaaze

p.s. foto's volgen :W
 
Survivalmatras,..in lagen opbouwen, lijmen en in model snijden.

IDD, werkt perfect, of die geluid-trilling dempmatten vanuit de heavy industrie ook ja, met electrisch broodmes en daarna zelfs te schuren om supersmooth oppervlak te verkrijgen...
Als je van die kip-kap schuim gebruikt (met van die brokken erin) eerst volledig natmaken dan de diepvriezer in voor een nacht..nadien te snijden, schuren, zagen, wat je ook maar wil..!
 
Terug
Bovenaan Onderaan