Thermokleding onder Leren Combi?

Racemonstertje

Die hard MF'er
11 dec 2002
546
1
Een
Aangezien ik in de winter nauwelijks rij wilde ik voor die ene keer die ik wel motor rijdt thermo kleding kopen voor onder mn leren combi. Zou dit voldoende helpen tegen de koude? Of is dit een waardeloos idee en helpt dit voor geen meter?
 
Laatst bewerkt:
Thermo onder je leren broek helpt wel vind ik,maar in de winter heb ik een textiel jas aan omdat mijn leren jas toch te koud is,ook met thermo eronder.
 
Bij mij werkt het altijd prima. Zorg wel dat het goed aansluit anders krijg je het met geen mogelijkheid aan.
 
Ik draag het zelfs in de zomer onder mijn koe tegen het plakken.
Het is van het merk Viloft ( Kruidvat ) niet duur,maar of het echt werkt in de winter weet ik niet ( ik rij ook niet in de winter ;) ).
 
Thermokleding is juist geschikt in de winter, daar is het voor gemaakt. In de zomer kun je beter een pyjama broek dragen van katoen oid. Scheelt echt en is veel koeler, in thermokleding stik je als het maar warm genoeg is ;)
 
Goede thermo kan je ook in de zomer dragen, voert het zweet beter af


Draag in de winter een Odlo pakje, leer en een windjekker er over, als het echt koud is een gore tex jas...nooit geen kou uitgezonderd toppen van tenen en je vingers, krijg je blijkbaar niet warm :N
 
Ik heb thermo-kleding van Helly Hansen, en van Odlo. Mijn mening is dat die van Odlo toch wel 10 keer fijner is, dan die van Helly Hansen.

Grtz #jd :]
 
Thermokleding is juist geschikt in de winter, daar is het voor gemaakt. In de zomer kun je beter een pyjama broek dragen van katoen oid. Scheelt echt en is veel koeler, in thermokleding stik je als het maar warm genoeg is ;)
echt nie :N thermokleding kan je in de zomer beter dragen dan katoen: katoen houdt water vast (zweet ook dus) terwijl thermo dat niet doet. Thermo 'ademt' veel beter.

@TS, het hangt ook nogal van je leren pakkie af. Mijn combi heeft stretch-stukken in mouwen en kruis, en geperforeerde delen op de borst, dus de wind waait er nogal doorheen. Daar kan echt geen thermo tegenop. (Doe mijn maar GoreTex met een lekker warme voering in de koude maanden)
 
Zowel 's zomers als 's winters thermokleding aan, lange onderbroek en shirt met lange mouwen. Craft is je van het, maar Odlo, Helly Hansen, Nike en Viloft-van-Kruidvat werken ook goed mee met handhaven van microklimaat. :Y :]

Viloft is geregeld in de aanbieding bij Kruitvat en Trekpleister.
En dikwijls hebben ze bij Lidl en Aldi ook aanbiedingen met technisch ondergoed.

Als je ergens "fietsondergoed" tegenkomt die winddicht en ademend is, kopen, werkt ook erg goed onder (geventileerd) leer. Kijk naar Windstopper. 8-)

BEVER, over kleding / drielagensysteem

Bij o.a. www.MotoPort.nl kan je winddichte onderkleding kopen, maar ook in diverse buitensport- en wielrenzaken.
 
Aangezien ik in de winter nauwelijks rij wilde ik voor die ene keer die ik wel motor rijdt thermo kleding kopen voor onder mn leren combi. Zou dit voldoende helpen tegen de koude? Of is dit een waardeloos idee en helpt dit voor geen meter?

ik doe niet anders met droog winterweer. ik heb namelijk een hekel aan allweather. draag dat alleen als het echt superhard regent.

heb dan gewoon een lange onderbroek aan, al die dure speciale stofjes geloof ik niet zo in. leren jas is ook heel dik gevoerd..
 
ik doe niet anders met droog winterweer. ik heb namelijk een hekel aan allweather. draag dat alleen als het echt superhard regent.

heb dan gewoon een lange onderbroek aan, al die dure speciale stofjes geloof ik niet zo in. leren jas is ook heel dik gevoerd..
Toch is speciaal-technisch-thermo-ondergoed niet per se duur, goed kopen bij Trekpleister, Lidl, Aldi, Kruidvat etc. en het gaat jaren mee en is vele malen effectiever dan "normaal " katoenen ondergoed.
Het comfort o.g.v. betere klimaatbeheersing neemt aanzienlijk toe. :Y 8-) :]

Sportondergoed

Shirt én slip
Materiaal: (micro)polyester en X-Static®
Verschillende kleuren en maten
Dames- of herenmodel

17,99*
Attentie - Het kan zijn dat dit artikel, ondanks zorgvuldige bevoorrading, snel uitverkocht is. Wijzigingen en (druk-)fouten voorbehouden.
Bij LIDL va. 15-12

05_F8647_b.jpg
 
Tegenwoordig heb je ook (thermo)ondergoed met windstopper erin, informeer daar eens naar bij de dealer in de buurt. Normaal thermo ondergoed is niet winddicht, en dit weer wel, dus misschien is dat de oplossing.....
 
Toch is speciaal-technisch-thermo-ondergoed niet per se duur, goed kopen bij Trekpleister, Lidl, Aldi, Kruidvat etc. en het gaat jaren mee en is vele malen effectiever dan "normaal " katoenen ondergoed.
Het comfort o.g.v. betere klimaatbeheersing neemt aanzienlijk toe. :Y 8-) :]

Sportondergoed

Shirt én slip
Materiaal: (micro)polyester en X-Static®
Verschillende kleuren en maten
Dames- of herenmodel

17,99*
Attentie - Het kan zijn dat dit artikel, ondanks zorgvuldige bevoorrading, snel uitverkocht is. Wijzigingen en (druk-)fouten voorbehouden.
Bij LIDL va. 15-12

(Afbeelding)



Klimaat beheersing?

Je bedoelt dat je niet wegzweet en het niet gaat stinken in je kruis en onder je oksels? Of bedoel je dat niet.

Grootste pluspunt van leer vind ik nog wel dat als je denkt nu laat ik er eentje ..je er bij het uittrekken er nog een keer van geniet.
 
Vind thermokleding veels te warm, ik gebruik het niet meer.


Als je winterhard wil worden moet je je gewoon vol proppen en je lichaam langzaam laten wennen dus niet te gauw dikke truien aan trekken.
 
Weet iemand of die thermo dingen nu ergens in de aanbieding zijn? Lidl, Aldi en Kruidvat zijn winkels waar ik nooit kom. Leuk dat ze steeds die aanbiedingen hebben, maar hebben ze de artikelen ook als ze niet in de aanbieding zijn?

Toevallig moet ik dinsdag 's avonds in Amsterdam zijn en ben eigenlijk nog niet winterklaar :) Ik wil een thermo lange onderbroek + shirt met lange mouwen. Heeft iemand ervaring met thermo binnen handschoenen? Die wil ik eigenlijk ook.

Als iemand kan vertellen waar ik die dingen morgen (zondag) kan halen zal ik heel erg dankbaar zijn.
 
Ik vind het persoonlijk niet prettig om 'veel' onder mn lederen pak aan te hebben.
T-shirt en onderbroek, daar houdt het wel mee op, als het kouder wordt ga ik toch persoonlijk voor de textiele jas
 
Zodra de temp. onder 0 komt, rij ik dagelijks met de combinatie thermokleding + leren combi. Het scheelt wel. Wat ook goed helpt, is een regenjas of andere winddichte jas over je leren jas. Het grootste probleem bij de wat lagere temperaturen is echter koude handen, imho.
 
Thermo ondergoed alleen is niet voldoende. Zoals eerder al genoemd heb je 3 lagen nodig. Één die vocht van je lichaam afvoerd, een tweede laag die isoleert (warmte vast houdt) en een derde laag die de kou niet binnen laat (normaal gesproken je leren pak, maar dat zal nu wel erg koud zijn).
Let op: de lagen mogen geen vocht vasthouden, dus katoen is uit den boze.
Er staat in de huidige Moto73 een heel artikel over Thermo-ondergoed waar dit nog eens wordt uitgelegd.

Ik rijd in de zomer ook altijd met Thermo-ondergoed (lange onderbroek :P ), maar dan alleen laag 1 (en laag 3, da's m'n leren pak). Ten eerste plakt de kleding dan niet en ten tweede heb je geen last van afkoelen door transpiratievocht.
 
Laatst bewerkt:
Thermo ondergoed alleen is niet voldoende. Zoals eerder al genoemd heb je 3 lagen nodig. Één die vocht van je lichaam afvoerd, een tweede laag die isoleert (warmte vast houdt) en een derde laag die de kou niet binnen laat (normaal gesproken je leren pak, maar dat zal nu wel erg koud zijn).
Let op: de lagen mogen geen vocht vasthouden, dus katoen is uit den boze.
Er staat in de huidige Moto73 een heel artikel over Thermo-ondergoed waar dit nog eens wordt uitgelegd.
Hmm, in dat van mij staat 50% viscose, 50% polyester. Geen idee of dat dan wel goed is, eigenlijk.

Twee lagen kleding onder mijn combi gaat écht niet passen. :N
 
Hmm, in dat van mij staat 50% viscose, 50% polyester. Geen idee of dat dan wel goed is, eigenlijk.

Twee lagen kleding onder mijn combi gaat écht niet passen. :N
Dat zal wel meevallen, zolang het maar geen vocht vast houdt. Vandaar geen katoen ;) . Klinkt lekker syntetisch wat je noemt, dus het zal wel goed zijn ;) .
Alleen is thermo-ondergoed normaal gesproken ook anti-bacterieel en dergelijke (Voorkomt nare geurtjes ;) ).
 
Ik heb eigenlijk alleen maar katoen. Katoene shirts, sweaters and spijkerbroeken. Behalve dan mijn motorkleren, die zijn van gore-tex :) Bedankt voor de regenjas tip, dat zal idd schelen.
 
Dat zal wel meevallen, zolang het maar geen vocht vast houdt. Vandaar geen katoen ;) . Klinkt lekker syntetisch wat je noemt, dus het zal wel goed zijn ;) .
Alleen is thermo-ondergoed normaal gesproken ook anti-bacterieel en dergelijke (Voorkomt nare geurtjes ;) ).
Geen idee... Ik was het namelijk regelmatig. :P

Mijn leren pak daarentegen is duidelijk niet anti-bacterieel en dergelijke. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan