Poon paint..

'Flyin' Dutchman

MF veteraan
9 sep 2004
1.126
0
Harpoon vroeg me om deze effe te plaatsen hiero... Hij wil wat reclame maken.. ;)

De juiste kleur is dat blauw met zilver als ik me niet vergis. De foto's verkleuren een beetje.

Fiberglass tank.

Nice!!







harpoonkustompaint@hotmail.com
 
Harpoon vroeg me om deze effe te plaatsen hiero... Hij wil wat reclame maken.. ;)
De juiste kleur is dat blauw met zilver als ik me niet vergis. De foto's verkleuren een beetje.
Fiberglass tank.
Nice!!
harpoonkustompaint@hotmail.com
Zet gerust nog wat "reclame" neer van Poonster.
Ik heb nog niemand gezien die zijn werk echt kan evenaren/benaderen.
Heb binnenkort zelf nog een klusje. :+
wat is de vanaf-prijs voor een tankje ook alweer ?
 
daarom.....en als je naar GL paint gaat of FdW ofzo komen die ook heel ver met iets moois maken, en dat kun je dan nog betalen ook...
 
Het heen en weer sturen zal uiteindelijk "slechts" een fractie van de spuitkosten zijn.
Maar ik zie de combinatie van creativiteit en gevoel voor het onderwerp bij dit specifieke soort spuitwerk echt niet bij terug bij GL en FDW. Qua techniek kunnen ze het wel.
 
Het heen en weer sturen zal uiteindelijk "slechts" een fractie van de spuitkosten zijn.
Maar ik zie de combinatie van creativiteit en gevoel voor het onderwerp bij dit specifieke soort spuitwerk echt niet bij terug bij GL en FDW. Qua techniek kunnen ze het wel.
dan geef je ze toch een voorbeeldje van dit erbij..

ik zweer je dat er bijna niemand zo leip is om 1500 euri voor een mooi gespoten sporty tankie af te tikken, en al helemaal niet omdat die vent toevallig enigsinds beroemd is in zeer kleine kring...
 
dan geef je ze toch een voorbeeldje van dit erbij..

ik zweer je dat er bijna niemand zo leip is om 1500 euri voor een mooi gespoten sporty tankie af te tikken, en al helemaal niet omdat die vent toevallig enigsinds beroemd is in zeer kleine kring...
Jawel, met een voorbeeldje kunnen ze het namaken. Maar dat willen we toch juist niet ?
Ik praat het niet goed hoor en ik kan overigens ook geen 1500 euro besteden aan spuitwerk.
Zou poen ( :+ ) ook alleen een schets en kleurvoorstel willen leveren ?
 
Een tankje laten doen bij GL in Poon z'n stijl kost heel wat meer dan het door Poon te laten doen... Believe me.

Poon is wel een beetje bekend ja, maar dat doet er verder niet toe. Er lopen daar gasten rond die nog 10 keer beter zijn.

Hier in Europa zijn best ergens mensen te vinden die het ook kunnen voor een redelijke prijs, alleen moet je die echt met een loep gaan zoeken.

Ik weet niet of Poon hier nog een keer iets zal verkopen.... Eén keer is 't 'm gelukt. :X

Het opsturen van parts kost inderdaad maar een kleine fractie van het spuitwerk....
 
Is 1500 euro inderdaad een gemiddelde prijs voor een tankje ?


Zoveel heb ik niet betaald... dat ging zelfs mij te ver!

'K heb enkele jaren terug GL eens gevraagd wat het kost om scallops en flakes te laten spuiten op een Sporty tank. Ik kan het me niet helemaal meer herinneren, maar het was een schokkend hoog bedrag.
hetzelfde bij Leeke's Motorspuiterij in Volkel... Wel een ULTRA VAKMAN!!

Case, Heb jij geen contacten bij GL..?
 
Ik heb een special paint laten doen bij GL.
Kan je net zo goed bij Poon laten doen. Als je de KLM aanbiedingen in de gaten houdt dan kan je zelfs je spullen nog persoonlijk aan Poon overhandigen.
 
Zoveel heb ik niet betaald... dat ging zelfs mij te ver!
'K heb enkele jaren terug GL eens gevraagd wat het kost om scallops en flakes te laten spuiten op een Sporty tank. Ik kan het me niet helemaal meer herinneren, maar het was een schokkend hoog bedrag.
hetzelfde bij Leeke's Motorspuiterij in Volkel... Wel een ULTRA VAKMAN!!
Case, Heb jij geen contacten bij GL..?
Er wordt wel vaker wat bij GL gedaan, en niet zonder succes.
Ook de huisspuiter kan inmiddels een goede metalflake spuiten.

Mijn quest is voornamelijk gericht op het ontwerp en kleurstelling.
Er zijn voorbeelden genoeg die iedereen kan namaken.
Maar zelf met een nieuw ontwerp komen wat passend is... :N
 
Maar zelf met een nieuw ontwerp komen wat passend is... :N

Maar komt dat dan weer niet omdat bijna iedereen zo graag een populair ontwerp wil hebben. Ondanks dat het een heel individuele motor kan zijn, durft toch niemand het aan om een zelf gekozen kleur te spuiten, omdat het dan wellicht niet 'cool' genoeg is.
 
Er wordt wel vaker wat bij GL gedaan, en niet zonder succes.
Ook de huisspuiter kan inmiddels een goede metalflake spuiten.

Mijn quest is voornamelijk gericht op het ontwerp en kleurstelling.
Er zijn voorbeelden genoeg die iedereen kan namaken.
Maar zelf met een nieuw ontwerp komen wat passend is... :N

Precies!
Dus we zijn er weer... You get what you pay for.
 
Maar komt dat dan weer niet omdat bijna iedereen zo graag een populair ontwerp wil hebben. Ondanks dat het een heel individuele motor kan zijn, durft toch niemand het aan om een zelf gekozen kleur te spuiten, omdat het dan wellicht niet 'cool' genoeg is.

Ik denk juist dat je geen populair ontwerp moet nemen. In Daytona hebben we wat Indian Larry imitaties gezien en er zijn in Japan ook een hoop choppedave replica tanks in omloop. Dat wil je toch niet??

De moeilijk is juist om iets moois en orgineels te bedenken. Jatten kan iedereen.
 
volgens mij is ie met zo'n tankje begonne,+ een sticker a $10,- van Roth erop en een flotsje candy erover met een lijntje erlangs! dus misschien is z'n prijs iets overdreven... (wel vet hoor)
(Afbeelding)


Zo makkelijk is 't nou ook weer niet...

Hoeveel flake jobs heb je bekeken in Paso. De ene is de andere niet.. Er zit echt een wereld van verschil in.





Hier in NL is "fatsoenlijke flakes"spuiten sowieso mega duur, omdat al die verf opgestuurd moet worden.. Moet altijd worden geshipped als "hazardous materials" als het geen losse flakes zijn.
En om over werkuren nog maar niet te praten... Of het moet zijn dat je naam Robert Pratke is, maar ik denk dat er niet veel zijn die ala Biker Build Off zo'n tankje in 3 dagen doen.
 
Wat ik begreep van GL zit het niet in de verf maar in de arbeid,
op matalflake moeten vele lagen blanke lak.
dus spuiten schuren spuiten schuren etc etc

Inderdaad..

poon zegt dat er op mijn tank "close to a gallon fo clearcoat" zit.. Dat lijkt me nu ook weer een beetje heel erg overdreven. Daar kun je volgens mij een auto mee doen.
Maar er moet veel op ja.

En het werk... Wat dacht je alleen al vanhet afplakken van panels, scallops, flames, etc..
 
Terug
Bovenaan Onderaan