Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

ongeluk van 21 juni 2005 (9 daagjes in dromeland)

Pagina's:
«
»

R1 a la crash

Reg. datum:
04 feb. 2005
http://x11.putfile.com/12/35017322322.gif

:N :N :N :N :N :N :N :N
Kilo Romeo India Mike Mike India Echo

Kyoso K3000 <o)

Reg. datum:
19 okt. 2004
mooi verhaal zeg, knap van je dat je nog gaat rijden, succes nog veder! 8-)
Fear is your only god

Fearless

Reg. datum:
26 jun. 2005
veel succes met revalidatie nog, ben blij voor jou dat je het nog ziet zitten om te gaan rijden!
KTM 690 SM prestige
BMW R1100S

suzuki gsxr 600 K4

Reg. datum:
08 apr. 2004
Hé man,
Je hebt ondanks je verwondingen echt ontzettend veel mazzel gehad,
en dat je weer opstapt bewijst dat je het motorvirus wel héél erg te pakken heb.
Heb je achteraf enig idee waarom die auto jou over het hoofd heeft gezien,
je bent al de zoveelste die op die manier plat gereden wordt.
Ik vraag me af of het te maken heeft dat een motor maar één koplamp heeft,en
dat deze niet of te weinig naar de linkerkant schijnt en dat een afslaander daarom wel 2auto's ziet en de motor niet.
Ik vraag het aan iedereen die dit leest dan kunnen we er misschien iets van leren
en vanuit de motorfabriekanten er met behulp van verlichting iets aan doen.
Héé veel sterkte en in de toekomst veilige motorkilometers. :] :] :]
Fred.
The screaming of the gixxers

Banned User

Reg. datum:
13 nov. 2002
Functie:
Banned User
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:02 schreef T-Bird. het volgende:

dat deze niet of te weinig naar de linkerkant schijnt en dat een afslaander daarom wel 2auto's ziet en de motor niet.
Ik vraag het aan iedereen die dit leest dan kunnen we er misschien iets van leren

Dat kunnen we.

mofkaphallo.gif

ik doe niet aan ondertitels

Reg. datum:
21 mei. 2004
Zo, wat een verhaal, nu kijk je er nog wel goed op terug, dat heeft waarschijnlijk wel een tijd geduurd.

Ik snap dat "vrij rijden" ook niet altijd moet ik zeggen, als je dichter achter die auto's had gezeten, was het misschien niet gebeurd. ik had laatst zoiets met een auto die me tegemoet kwam en na de auto's voor mij besloot in te halen. gelukkig zag ik het aankomen en kon ik goed afremmen en naar de zijkant, anders lag ik er op. als ik dichter achter mijn voorgangers had gezeten denk ik dat dat ook niet gebeurd was. maarja, als, als, als.

gelukkig ben je er goed vanaf gekomen.
if it ain't broken, fix it 'till it is

M750 & VT 750 C2 rijder(tj

Reg. datum:
19 feb. 2003
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:02 schreef T-Bird. het volgende:
Hé man,
Je hebt ondanks je verwondingen echt ontzettend veel mazzel gehad,
en dat je weer opstapt bewijst dat je het motorvirus wel héél erg te pakken heb.
Heb je achteraf enig idee waarom die auto jou over het hoofd heeft gezien,
je bent al de zoveelste die op die manier plat gereden wordt.
Héé veel sterkte en in de toekomst veilige motorkilometers. :] :] :]
Fred.

Hoi,

Volgens oom agent (wat trouwens heel netjes was, ze zijn nadat ik uit het ziekenhuis was bij mij thuis gekomen om te vertellen wat er allemaal precies gebeurd was...) was het een echt "motor" ongeval, het gebeurt idd regelmatig dat zo'n automobilist je blijkbaar niet ziet, kan het zelf amper voorstellen, aangezien de afstand tussen mij en de auto voor mij dus volgens de getuige verklaring 25 meter was... Wat ik eerder denk (en dit is eigenlijk wel heel erg gemeen, maar goed...) is dat de automobilist dacht...;"ik heb tijd genoeg om even over te steken", of hij heeft maar 1 keer gekeken en zag toen 2 wagens en heeft gewoon zitten aftellen...1 auto...2 auto...en nu ik! naja, ik weet niet of het aan de motorrijder ligt die aan het verkeer deelneemt (of de motor zelf...) of aan de positie van de auto of aan de automobilist... Wat ik wel weet is dat de automobilist nalatigheid is verweten door de rechter en dat was (en is) voor mij erg belangrijk omdat je toch iedere keer weer twijfelt of je wel/niet iets verkeerds gedaan hebt...
de mijne maken ook geluid...

ZX6R Ninja

Reg. datum:
14 jun. 2005
Er komt maar 1 ding in me op na het lezen van jouw verhaal: :}
...

http://www.headsub.com

Reg. datum:
09 mei. 2002
Vervolg op eerdere reactie..

Niet om je af te zeiken maar zat je toevallig dan niet in zn dooie hoek?

Ben zelf altijd als de dood voor dat soort trucken van automobilisten.

Als ik denk dat ze zoiets uitspoken geef ik altijd een dosis gas dat ze me kunnen horen.

Nogmaals: Je hebt mazzel gehad, absolute mazzel. Dank die vent maar boven. Zo realiseer je je hoe snel het gebeurd kan zijn.

Wat ik persoonlijk helemaal beanstigend vond is dat je zelf bv niets vd crash kan herinneren. Realiseer je des te meer dat het maar tere pudding is, in die bovenkamer.

Reg. datum:
19 feb. 2003
daar heb je helemaal gelijk in, is best wel beangstigend dat je lichaam aan de ene kant gewoon "tere pudding" is maar aan de andere kant ook verbazingwekkend herstellende vermogens heeft *O* en wat betreft de hoek, ja, er is er maar eentje die dat kan zeggen, en dat is die jetta bestuurder, nu ja, die had dus al gezegd dat ie mij niet zag... wat ik nu doe is wat meer afstand houden, maar teveel is dan ook niet goed, want dan denken ze helemaal dat ze wel ff tussendoor kunnen |(
en ff gas geven idd, goede tip, vooral met m'n nieuwe die horen ze wel! :Y
het blijft alles bij elkaar toch maar een welles/nietes spelletje, alleen blijft het wel verrekte irritant dat de Jetta bestuurder de volgende dag gewoon naar z'n werk kan en ik voorlopig nog niet klaar ben (en ja, daar baal ik wel eens van ja :( )

cb400f

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:10 schreef mazzacane het volgende:
[...]
Volgens oom agent (wat trouwens heel netjes was, ze zijn nadat ik uit het ziekenhuis was bij mij thuis gekomen om te vertellen wat er allemaal precies gebeurd was...) was het een echt "motor" ongeval, het gebeurt idd regelmatig dat zo'n automobilist je blijkbaar niet ziet, kan het zelf amper voorstellen, aangezien de afstand tussen mij en de auto voor mij dus volgens de getuige verklaring 25 meter was... Wat ik eerder denk (en dit is eigenlijk wel heel erg gemeen, maar goed...) is dat de automobilist dacht...;"ik heb tijd genoeg om even over te steken", of hij heeft maar 1 keer gekeken en zag toen 2 wagens en heeft gewoon zitten aftellen...1 auto...2 auto...en nu ik! naja, ik weet niet of het aan de motorrijder ligt die aan het verkeer deelneemt (of de motor zelf...) of aan de positie van de auto of aan de automobilist... Wat ik wel weet is dat de automobilist nalatigheid is verweten door de rechter en dat was (en is) voor mij erg belangrijk omdat je toch iedere keer weer twijfelt of je wel/niet iets verkeerds gedaan hebt...

Ik heb in de 2e helf van 2004 ook precies zo'n ongeluk gehad. Wat in mijn voordeel was tov. jouw verhaal is de snelheid. Ik ging zo'n 50kmu dus ik vloog wel over de auto heen en de motor was economisch total-loss, maar zelf vooral zware kneuzingen en alleen lichte hersenschudding. -O-

Die gast (ook in een volkswagen B| polo :X ) zag mij dus echt pas toen 't zo'n beetje boem zei. En uit z'n reacties geloof ik best dat ie eerlijk was.

Mensenhersentjes doen nogal aan filtering. Komt een heleboel data binnen en dat gaan we dus lang niet allemaal onthouden, laat staan registreren. Dus leren onze hersenen zichzelf allerlei truukjes om zo slim mogelijk de nuttige info te fileren.

Gaat ongeveer zo van: Ik kijk een halve seconde naar de fietspad en daarna een halve seconde in de binnenspiegel en daarna een halve seconde naar voren, intussen zitten de hersenen al die plaatjes te filteren op nuttige info om vervolgens daar een beslissing aan te koppelen.

Helaas wordt er dus bij een boel mensen vanalles domweg niet geregistreerd, vooral uitzonderingen tellen dan niet mee. (als een veel groter deel vh verkeer uit motorfietsen bestond zouden we zeker weten niet meer op deze manier over het hoofd worden gezien)

Maar vooral beterschap en sterke als je weer langs die kruising gaat. ;)

cb400f

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:27 schreef MrHawkeye het volgende:
Niet om je af te zeiken maar zat je toevallig dan niet in zn dooie hoek?

dooie hoek? Was toch een tegenligger en geen inhaalactie?

Zelf ga ik intussen (o.a. bij tegenliggers die mogelijk af kunnen slaan) naar het midden van m'n rijbaan, dan naar de linker rijbaan afscheiding en daarna weer naar mijn oorsponkelijke 'ietsje-links-vh-midden' positie. Ziet er vast uit als wazig gezwabber :P maar ik heb zeker het idee dat ik daardoor geregistreerd raak in de bovenkamer van die tegenligger.

suzuki gsxr 600 K4

Reg. datum:
08 apr. 2004
Ik denk toch dat je het met je koplamp moet regelen,
bv flink hoog afstellen zodat je in een automobilist zijn ogen schijnt,
dan registreerd die pudding daarboven een motor misschien wel.Het valt mij in de auto iig wel méér op voor en/of achter me.
En idd aan zo'n ongeval ken je geen schuld hebben(of je moet een Ducati stealth hebben) :9
Het beste is als je een auto ziet die af wil slaan,dat je er op moet rekenen dat hij jou niet ziet,maar het blijft linke soep en één van de linkste situaties.
PS ik rijdt ook in een VW(golf)maar of dat er nou wat mee te maken heeft :? :? :?
The screaming of the gixxers

cb400f

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:05 schreef T-Bird. het volgende:
PS ik rijdt ook in een VW(golf)maar of dat er nou wat mee te maken heeft :? :? :?

Vast wel :Y Toevallig een rooie? Want daar heb ik laatst nog een foto van gezien :X :+

Reg. datum:
25 apr. 2003
Een pittig verhaal - heel veel sterkte!!
(tot nu toe nooit zelf gevlogen, maar anderen om me heen vaak genoeg zien gaan... ik klop het maar even af...)

http://www.headsub.com

Reg. datum:
09 mei. 2002
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:37 schreef mazzacane het volgende:
daar heb je helemaal gelijk in, is best wel beangstigend dat je lichaam aan de ene kant gewoon "tere pudding" is maar aan de andere kant ook verbazingwekkend herstellende vermogens heeft *O* en wat betreft de hoek, ja, er is er maar eentje die dat kan zeggen, en dat is die jetta bestuurder, nu ja, die had dus al gezegd dat ie mij niet zag... wat ik nu doe is wat meer afstand houden, maar teveel is dan ook niet goed, want dan denken ze helemaal dat ze wel ff tussendoor kunnen |(
en ff gas geven idd, goede tip, vooral met m'n nieuwe die horen ze wel! :Y
het blijft alles bij elkaar toch maar een welles/nietes spelletje, alleen blijft het wel verrekte irritant dat de Jetta bestuurder de volgende dag gewoon naar z'n werk kan en ik voorlopig nog niet klaar ben (en ja, daar baal ik wel eens van ja :( )

Hij veranderde van richting dus het is simpel, hij/zij is 100% schuldig.

Ik ben zo ooit met mn koekblik ook eens van de 2e baan naar de 3e baan geschoten. En er kwam me net iemand me links inhalen. Echt totaal niet gezien maar mooi dat ik schuldig was.

Keurig afgehandeld natuurlijk...vergeet het nooit meer. Zag de tegenpartij zo langs de vangrail knallen allemaal vonken (in mn achteruitkijk spiegel) Kon net mn wagen op de weg houden. Kwam die vloekend naar me toe...groot gelijk natuurlijk. Maar goed ik deed het ook niet met opzet. Was pure onoplettenheid...pokke dooie hoek.

Veel mensen zetten de linker spiegel vd auto ook verkeerd die moet je niet in het verlengde vj auto zetten maar naar links buiten. Die van mij stond ook verkeerd en over het schoudertje zag ik ook niks door die pokke achterstijl...

Het gebeurt nu eenmaal wel eens en iemand doet dat nooit expres..de uitzondering daargelaten dan.

Reken maar dat ik een schuldgevoel had..en heb. Was gewoon oerstom.

geen id

Reg. datum:
06 jun. 2004
Pfff je krijgt van mijn iig een schouderklopje! *O* Goed bezig blij dat je er nog bent.
Cbr600rr _0_

Reg. datum:
19 feb. 2003
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:05 schreef T-Bird. het volgende:
Ik denk toch dat je het met je koplamp moet regelen,
bv flink hoog afstellen zodat je in een automobilist zijn ogen schijnt,
dan registreerd die pudding daarboven een motor misschien wel.Het valt mij in de auto iig wel méér op voor en/of achter me.
En idd aan zo'n ongeval ken je geen schuld hebben(of je moet een Ducati stealth hebben) :9
Het beste is als je een auto ziet die af wil slaan,dat je er op moet rekenen dat hij jou niet ziet,maar het blijft linke soep en één van de linkste situaties.

hoi,

wel mooi dat je dit zegt, ik had eerst altijd m'n gewone stadslicht aan op m'n duc, maar kreeg dus continu seintjes van automobilisten alsof ik m'n grootlicht aanhad, reed dus al een tijdje met dimlicht overdag, achteraf idd misschien niet erg slim geweest, maar ja om andere bestuurders te blinderen zodat ze je zien, weet niet, klinkt wel een beetje aso ergens... :?

kent u mij nog?

Reg. datum:
17 okt. 2002
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:25 schreef mazzacane het volgende:
Hoi,

Bij deze het verhaal van m'n ongeluk van 21 juni 2005....

ik reed van m'n werk naar huis op een voorrangsweg, er reden 2 auto's voor me, tegenmoetkomende stond een blauwe volkswagen Jetta stil. (ja hoor als ik mocht kiezen was het zeker geen jetta geweest.. :r ) Deze Jetta liet de 2 auto's voor me passeren, maar had mij niet gezien.. (achteraf door getuigeverklaringen bleek dat ik voldoende afstand had gehouden en even hard reed als degene voor mij(ongeveer 80km per uur) De Jetta sloeg dus voor zijn doen links af terwijl ik dus rechtdoor ging. Blijkbaar (ik weet er zelf niets meer vanaf...) remde ik toen uit volle macht en kwam de achterkant van m'n motor omhoog (duc 400ss rood) dit alles heeft max. 2 sec. geduurd. Toen klapte ik op de achterportier, en dankzij het feit dat ik dus schuin tegen de wagen aanreed ben ik er overheen gelanceerd (heerlijk woord is dat :Y ) met m'n linkerheup tegen de Jetta, daardoor gebroken en er zit nu een Gamma-Nail in (yep bij de Gamma in de aanbieding.. ;) ) en met m'n rechter elleboog op het wegdek beland. deze was dan ook verbrijzeld en het bot stak er aan de andere kant uit :r 1 spier totaal doormidden en een andere gedeeltelijk...

Tijdens dat ik daar lag heb ik de automobilist verrot staan schelden tijdens het uitschreeuwen van de pijn *O* ambulance, ziekenhuis, operatie, nog 1 want spier in m'n arm had het niet gered dus moest eruit.

En toen... toen ging het licht uit...
Door de medici over het hoofd gezien dat ik zwaar gekneusde nieren had waardoor de medicijnen niet uit m'n lichaam konden maar zich opstapelden... Ik wilde dus niet meer zelf ademen (zo noemden ze dat, maar eigenlijk, ik wilde wel, maar m'n lichaam kon niet.. :( ) Tijdens m'n rust pauze heb ik 2 dagen aan de nierdialyse gelegen en werd ik na 9 dagen wakker... Echt slapen was het niet, maar meer een soort dromen, de dingen die langs m'n bed gebeurden pikte ik op en vertaalde ik in de meest rare dromen... de eerste dagen was het kritiek, de kans was redelijk aanwezig dat ik dit verhaal hier niet zou kunnen vertellen, maar helaas, is me dus toch wel gelukt *O*

Toen ik ontwaakte herkende ik in eerste instantie m'n vader niet eens meer, maar ach dat hield ik dus niet erg lang vol, dus nu komt ie nog regelmatig op bezoek om te vertellen dat motorrijden o zo gevaarlijk is... ;) en m'n vriendin die ik een maand voor het ongeval leerde kennen is dus iedere dag op bezoek geweest (zegt ze dan..) maar zonder gein, dat heeft erg veel geholpen...THX! (ja we zijn nog bij elkaar) Eindelijk het ziekenhuis uit na 3 weken (ja, mocht niet, maar lekker toch gedaan :P ) eenmaal thuis ben ik gestrompeld naar m'n schuur en heb m'n andere motor gestart, gaafste geluid wat ik ooit gehoord heb!! een week later ben ik weer naar m'n schuur gegaan, heb m'n motor proberen te pakken, deze viel om, buurman zag dit, kwam vragen of ie mij kon helpen (graag!) heeft 'm opgetild en zei toen "ik heb respect voor je dat je weer motor wilt rijden" dat was erg cool van hem!! na vijf minuten weer naar huis gereden, deed iets teveel pijn. Nu heb ik dus een nieuwe Duc gekocht Monster 750 city dark en heb ik nog steeds m'n "winter" motor Kawasaki 550 LTD waar ik sinds een maand of twee 3 dagen in de week mee naar het werk rijd en iedere dag over dezelfde weg rijd waar dit alles zijn oorzaak heeft gevonden... bedankt voor het lezen!!! :W

Wow.. das niet mis :o erg eng verhaal man!

IS nu alles wweer 100% met je?

Reg. datum:
08 nov. 2005
gelukkig kan je het nog na vertellen!

Ik heb "bijna" een soort gelijk ongeluk meegemaakt. En dat met nog maar net m`n rijbewijs.
Ik kreeg van de motor zaak een bandit 650 mee omdat ik was geslaagd voor m`n A.
Ik had net m`n vriendin opgehaald en 1 km vanaf haar huis reed ik op een voorangsweg toen er een auto wilde oversteken. Maar die remde en stopte voor de streep maar na 2 seconden dacht hij dat hij er wel voor langs zou kunnen. Dus ik vol in de ankers en remde iets te fanatiek met de achterem waardoor mijn achterwiel mij bijna inhaalde. gelukkig liet ik de rem weer los en kon zo mooi om de auto heen sturen (jaja toch nog ergens goed voor die uitwijk oefening). toen ik eenmaal stil stond en omkeek reed de auto gewoon door.
Al scheldend ben ik verder gereden omdat mijn woede niets positiefs zou hebben met het contact van de bestuurder.

Als ik dit zo lees dan zucht ik nog eens heel diep en realiseer ik hoeveel geluk ik heb gehad die dag.

Heel veel sterkte!!
Member of the Gooi&VechtstreekUrbanTerrorHooliganCrew

Z1000 2008

Reg. datum:
17 jul. 2003
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:25 schreef mazzacane het volgende:
Hoi,

Bij deze het verhaal van m'n ongeluk van 21 juni 2005....

daardoor gebroken en er zit nu een Gamma-Nail in .....

Jammer van de Gamma nail (van onze concurent dus....) je was beter af geweest met een PFN van ons....

Wat een verhaal man...top dat je weer gaat rijden!!!
I love the smell of gasoline in the morning...

.......

Reg. datum:
20 aug. 2003
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:04 schreef MrHawkeye het volgende:
[...]

Hij veranderde van richting dus het is simpel, hij/zij is 100% schuldig.

:^ precies, en de meesten die hem er tegenwoordig zo voorknallen schijnen dat nogal eens te vergeten dat als je wisselt van rijstrook dit een bijzondere verrichting is.

Experience tops assumptions ......

You have enemies? Good, that means you've stood up for something, sometime in your life...

Reg. datum:
19 feb. 2003
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:37 schreef SuperKris het volgende:
[...]

Wow.. das niet mis :o erg eng verhaal man!

IS nu alles wweer 100% met je?

heeft nog wat tijd nodig, (linker been is nu iets korter dan rechter (en ben er niet uit of dit ook voordelen met zich meebrengt eigenlijk.... :? ) en rechterarmpje zit wel erg gaaf litteken op, daarbij (is ietsjes minder ook..) kan ik m niet helemaal recht meer buigen... maar voor de rest *O* TOPPIEJOPPIE *O*

vandaag wel twee keer een koekblikker (gaaf woord, weer wat geleerd :+ ) )vriendelijk toegesproken ;) , allebei overstekende als losgeschoten wild, zou het aan het weer liggen :? :)

cb400f

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:

Op woensdag 21 december 2005 15:01 schreef mazzacane het volgende:
[...]
(linker been is nu iets korter dan rechter (en ben er niet uit of dit ook voordelen met zich meebrengt eigenlijk.... :? )

Op den duur wordt het langere been waarschijnlijk extra sterk. 8-)

Maar als je geen aangepaste schoenen neemt, kun je op den duur ook rug-problemen krijgen omdat je onderrug op een scheef staand bekken rust. Dan krijg je dus een mooie s-bocht in je ruggegraat. :o

Stiletto assasini 1200 cc

Reg. datum:
18 feb. 2004
Elleboog verbrijzeld en je arm is alweer goed?
Hoe is hij dan verbrijzeld?

Mijn elleboog is ook verbrijzeld geweest en ik mis nu mooi de kop van mijn radius. (is zegmaar de draaibeweging-stabilisator en niet de echte scharnier)
Gelukkig heb ik 90% van mijn capaciteit want in het echt icm met mijn krachtraining ver boven het gemiddelde uitgaat.

Heb je ook morfine gehad? (lekkerrrrr)

He maar mooi man dat je er zo positief tegenover staat. Zo moet dat en zo laat je het achter je.
Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet! TRIUMPH SPEED 4 2004

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True