VS 1400 blok in een VS 750??

GeertB84

MF veteraan
19 mei 2005
1.869
6
Antwerpen België
Halo, gewoon iets wat ik me afvroeg...
Gaat het motorblok van een Suzuki Intruder 1400 in het frame van een 750?
Op het zicht zou ik het niet durven zeggen, het frame dat onder de tank en het zadel loopt, lijkt hetzelfd.
Onderaan, geen idee van :)

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
De Intruder VS 1400

full
 
Een 1400 heb langere cylinders, moet je een beetje buis verlassen en het past, maar hoe je met de dikte van de cardan uitkomt weet ik niet, ik heb wel eens zelf een VS 750 hardtail gebouwd.


Na verlassen MOET je opnieuw herkeuren naar eigenbouw op kenteken.
 
Of je koopt gewoon meteen een VS 1400.
wat heeft het voor zin om een 1400 blok in een 750 frame te proppen? Als je na 6 maanden slijpen en lassen klaar bent heb je een iel uitziende en slecht remmende Intruder 1400 gebouwd. :?
 
Eigenlijk kwam dit gewoon in me op omdat ik zelf een VX800 rij, en deze is motorisch afkomstig van de Intruder 750, enkel opgeboord en sportiever gemaakt.
Ik vroeg me dan af: heeej een Intruder 1400 bestaat, waarom dan niet een VX1400....

Als het nu zonder al te veel moeite zou passen... mss es 1400 blok opkopen, en een sloop VX ...

Wie weet...

Enkel maar een hersenspinsel hoor 8-)

Als het zou lukken, wat ze je er dan uitkrijgen?! }) Zou de eerste Big Naked bike zijn met zoveel cc, die geen in-lijn is. HEHEHE
Zou misschien nog lastig kunnen worden voor die Bandit 1200, of CB1300 of XJR1300 of GS1400.
 
Ik maakte ooit een tekening van een 750 blok, diende als ontwerp voor T-shirts voor een kennis...die er uiteindelijk nooit kwamen blijkbaar...
Als iemand er wat aan heeft, feel free !

full
 
Het is wel degelijk te realiseren, erger nog, ik heb zo'n ding in onderhoudt, en heb um ook ten dele zelf gemaakt, het is een 1400 hardtail, die frame's zijn gewoon te koop, en er past een 280 band in met brug erbij, voor minder dan 4000 euro maak je zelf een 1400 hardtail spik en span als je een beetje handig bent, want dat kost het matriaal + gereviseerd blok

Foto plaats ik niet, want dan komt ie op ioch board en daar doen we niet aan

Groeten eigen bouw intruder club zwolle en omstreken
 
Het is wel degelijk te realiseren, erger nog, ik heb zo'n ding in onderhoudt, en heb um ook ten dele zelf gemaakt, het is een 1400 hardtail, die frame's zijn gewoon te koop, en er past een 280 band in met brug erbij, voor minder dan 4000 euro maak je zelf een 1400 hardtail spik en span als je een beetje handig bent, want dat kost het matriaal + gereviseerd blok

Foto plaats ik niet, want dan komt ie op ioch board en daar doen we niet aan

Groeten eigen bouw intruder club zwolle en omstreken
Dat was de vraag toch niet?? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan