BMW R 1150 RT

19 dec 2005
34
0
Heerlen
Zucht..........! :?

zijn er dan helemaal geen R1150RT rijders die een foto van hun machine willen posten. Ik weet er zijn al een aantal BMW topics hier, maar ik vind het zo'n mooie machine, dat ik het nog maar een keer probeer. Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen(positief of negatief) van andere 1150RT rijders. Dus dames en heren laat jullie motor zien aan allen die dat wil. 8-) :] :W *O*
 
Zucht..........! :?

zijn er dan helemaal geen R1150RT rijders die een foto van hun machine willen posten. Ik weet er zijn al een aantal BMW topics hier, maar ik vind het zo'n mooie machine, dat ik het nog maar een keer probeer. Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen(positief of negatief) van andere 1150RT rijders. Dus dames en heren laat jullie motor zien aan allen die dat wil. 8-) :] :W *O* *O*



Bijlage: 1150zilver.jpg
 
1150 RT is echt een wereldfiets, alleen jammer dat er een boxermotor in hangt. Schudden en trillen of het een uit het lood staande wasmachine is. En dan zeggen ze nog dat het veel minder is dan bij vorige modellen. Olieverbuik waar menig oliebollenbakker zich diep voor zou schamen. Bij stilstaand gasgeven gaat 'ie bewegen! Is het karakter van de motor zeggen diehard liefhebbers. Me zolen! Is techniek van voor WO II!
Maar ook fenomenale remmen, sturen als scheermes, ongelofelijk zitcomfort, verbruik van 1:20 mogelijk en wat mij betreft een imponerend uiterlijk. Kortom, ik ben er nog niet helemaal aan gewend.
Kijk al rijkhalzend uit naar de nieuwe K 1200 GT. Het beste van 2 werelden:
Japanse 4 cylinder lijn motor in Duitse uitvoering.
Happy miles in 2006!

8-)
 
1150 RT is echt een wereldfiets, alleen jammer dat er een boxermotor in hangt. Schudden en trillen of het een uit het lood staande wasmachine is. En dan zeggen ze nog dat het veel minder is dan bij vorige modellen. Olieverbuik waar menig oliebollenbakker zich diep voor zou schamen. Bij stilstaand gasgeven gaat 'ie bewegen! Is het karakter van de motor zeggen diehard liefhebbers. Me zolen! Is techniek van voor WO II!
Maar ook fenomenale remmen, sturen als scheermes, ongelofelijk zitcomfort, verbruik van 1:20 mogelijk en wat mij betreft een imponerend uiterlijk. Kortom, ik ben er nog niet helemaal aan gewend.
Kijk al rijkhalzend uit naar de nieuwe K 1200 GT. Het beste van 2 werelden:
Japanse 4 cylinder lijn motor in Duitse uitvoering.
Happy miles in 2006!

8-)


Oh, zo te horen zit mijn R1100RT beter in elkaar dan jouw R1150RT :+

Die K1200GT vorige week op de BMW-presentatie gezien:
Coooooooole machine!
 
Hier dan maar de eerste foto in een topic dat over foto's zou gaan.

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een 1150RT. De motor was technisch volgens het boekje onderhouden, maar uiterlijk verwaarloost. Hieraan was echter een scherpe prijs gekoppeld *O*

Na de nodige uren wassen en poetsen en het vervangen van de nodige verroeste bouten ziet de motor er al weer heel behoorlijk uit. Als het wat warmer wordt moet de kuip nog een keer goed in de was worden gezet, de uitlaat gepolijst en de vorkbrug gespoten worden en dan is tie dik voor elkaar *D

Kan het grote toeren beginnen :]

Tom.

BMW-web.jpg
 
Tja, vorig jaar nog even in september naar de zwitserse alpen gereden met m'n maat.
Geweldige wegen lekker rustig met je beste maat (mijn 1150) op weg.

Ik ben er nog draaierig van, in amper een week tijd ruim 3000KM onder het zadel laten doorrollen.

Grt W

Bijlage: mijn R1150RT.JPG
 
Tja, vorig jaar nog even in september naar de zwitserse alpen gereden met m'n maat.
Geweldige wegen lekker rustig met je beste maat (mijn 1150) op weg.

Ik ben er nog draaierig van, in amper een week tijd ruim 3000KM onder het zadel laten doorrollen.

Grt W


Klinkt goed, en ziet er goed uit!

Zo zien we m beter:
full


Volgende keer even [imgatt] in de tekst typen als
je er een plaatje bij doet ;)
 
Beste W,

Het scherm lijkt me niet standaard meer, toch ?

Welk scherm is het wel en hoe bevalt dit? Zelf denk ik er ook aan om een hoger scherm aan te gaan schaffen, maar zie door de bomen het bos (nog) niet :?

Tom.
 
Pale rider, je hebt eer van je werk. Ziet er goed uit. De uitlaat ziet er ook weer mooi glimmend uit. Dat zal je al met al de nodige uurtjes gekost hebben.
Zijn je velgen ook meer mooi geworden.
Als ik daar mee bezig ben blijft er altijd wel wat troep zitten. Van een afstandje ziet het er behoorlijk uit maar van dichtbij ;(
Heb jij tips en/of trucs om de velgen weer loepzuiver te krijgen?
 
Hier dan maar de eerste foto in een topic dat over foto's zou gaan.

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een 1150RT. De motor was technisch volgens het boekje onderhouden, maar uiterlijk verwaarloost. Hieraan was echter een scherpe prijs gekoppeld *O*

Na de nodige uren wassen en poetsen en het vervangen van de nodige verroeste bouten ziet de motor er al weer heel behoorlijk uit. Als het wat warmer wordt moet de kuip nog een keer goed in de was worden gezet, de uitlaat gepolijst en de vorkbrug gespoten worden en dan is tie dik voor elkaar *D

Kan het grote toeren beginnen :]

Tom.

(Afbeelding)

Hey Tom! Je R1150RT is inderdaad prachtig geworden! Nogmaals veel plezier ermee!

Ik blijf bij nader inzien toch nog een tijdje op m'n Supersport rijden. Op het moment wordt er een bagagerek voor me gemaakt voor over de duo-seat.
Ik heb met een maat afgesproken dat we af een toe allebei een R1200RT, K1200GT of soortgelijke motoren huren om een (lang) weekend mee op stap te gaan.

Die (BMW :? ) toermotor komt er ooit wel ;)
 
Heb jij tips en/of trucs om de velgen weer loepzuiver te krijgen?

Mijn velgen zagen er niet uit toen ik de motor kocht. Eerst o.a. S100 spulletjes en WD40 geprobeerd. Ging redelijk, maar was nog niet top. Uiteindelijk is het mij met 'Clean wheels' van 'Auto Glym' gelukt om de wielen weer in nieuwstaat te brengen. Is vermoedelijk wel een redelijk agressief goedje, maar volgens de gebruiksaanwijzing kan het geen kwaad als je het regelmatig gebruikt. Mag alleen niet te lang inwerken, dus 1 wiel tegelijk behandelen. Even laten inwerken en met een zachte borstel bewerken, afspoelen met water en je weet niet wat je ziet. Ik heb het product gekocht in de autohandel.

Tom.

Wiel_schoon_web.jpg




 
Die (BMW :? ) toermotor komt er ooit wel ;)

Het is ook een beetje een kwestie van karakter. Ik ben niet zo van de hoge toerentallen, dus enige tijd terug de overstap gemaakt naar een 2-cilinder. Deze V-strom beviel mij uitstekend qua rij-eigenschappen, zithouding e.d., maar bleek kwalitatief teleur te stellen. Een stevige toermotor was altijd al een beetje mijn droom, maar een redelijk jong exemplaar leek qua budget eerst niet haalbaar. Nu ik er een heb moet ik zeggen dat het erg prettig rijdt en goed bij mij past.

Eerst een dergelijke motor huren en er eens flink wat kilometers mee draaien zal al snel duidelijk maken of dit ook voor jou de juiste keuze is. Lijkt me een slimme aanpak; kost immers niet niks.

Tom.
 
Mijn velgen zagen er niet uit toen ik de motor kocht. Eerst o.a. S100 spulletjes en WD40 geprobeerd. Ging redelijk, maar was nog niet top. Uiteindelijk is het mij met 'Clean wheels' van 'Auto Glym' gelukt om de wielen weer in nieuwstaat te brengen. Is vermoedelijk wel een redelijk agressief goedje, maar volgens de gebruiksaanwijzing kan het geen kwaad als je het regelmatig gebruikt. Mag alleen niet te lang inwerken, dus 1 wiel tegelijk behandelen. Even laten inwerken en met een zachte borstel bewerken, afspoelen met water en je weet niet wat je ziet. Ik heb het product gekocht in de autohandel.

Tom.

(Afbeelding)

In 1 woord Fantastisch!!
 
Wielen/motor zien er idd picobello uit. Sjapoo! Als je tijd over hebt en er nog één wil poetsen, dan stel ik die van mij geheel belangeloos ter beschikking.
Na een dag als vandaag ziet m'n motor er niet echt schoon meer uit.
js

8-)
 
En hoe doen we de uitlaat dan mannen? die van mij heeft nu 30000 gedraaid en er zitten alweer plekken op die ik er niet af krijg, roest (jawel op een rvs systeem) onder de beplating van de voetsteunen waarschijnlijk veroorzaakt door langdurig over de duitse autobahn in de regen.
Ben al met blue job in de weer maar warschijnlijk voorgoed verkloot.
Tja winter betekend de GPZ misbruiken en de duitser poetsen.
Ben de boel nu maar aan het polijsten met enkele tubes van motoport, redden wat er te redden valt. meteen maar een paar nieuwe BT20s eronder en we kunnen weer het nieuwe seisoen in.

Ik zag ook nog een opmerking over m'n scherm staan is gewoon een verhoogd scherm van BMW (onbetaalbaar maar zat erop toen ik de machine kocht en bevald zeker top.

Grt Willem
 
Tsja,

Polijsten is dan waarschijnlijk inderdaad de enige remedie. Op het belgische forum hebben ze het nog al eens over 'wondersteen'; schijnt erg goede resultaten te geven maar waarschijnlijk in ons kikkerland niet verkrijgbaar.

Tom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan