BMW R 1150 RT

Hi Jeroen, hoe hoog is die ruit over het midden gemeten? En is die ook belangrijk stiller dan de standaard R1150RT ruit?

Ik heb het meetlint er even bij gepakt en de ruit is 50 cm hoog over het midden.

De schuine stukken aan de zijkant lopen ook iets verder door dan de orginele ruit waardoor hij ook een stukje breder is.

In het begin moest ik er even aan wennen, maar dat is heel snel over.

Als je interesse hebt kun je best een keer langskomen, ik woon niet ver bij jou vandaan.
zet je pm aan, dan kan ik je een berichtje sturen met de gegevens.
 
nog even een foto van mijn gereviseerde achterschokdemper.

full


en de originele binnentassen zijn ook te koop mocht daar interesse voor zijn. ik heb er 2 voor de zijkoffers, mogen voor 100 euro samen weg.
 
Laatst bewerkt:
1150 mannen,

Ik post hier ook eens, wij zijn (nog) niet in het bezit van een R1150RT maar mijn vader is al wel enkele maanden! op zoek.
Vandaar ook mijn post, misschien weten jullie nog ergens een super nette 1150 te koop staan.
Heel marktplaats word al maanden in de gaten gehouden, maar tot op heden nog geen match gevonden :(

'Eisen;'
- Model met twinspark
- Met zij- en topkoffer (hoeft niet per se in kleur)
- Zilver kleurig
- KM stand eigenlijk max 50.000 (voor het gevoel van pa :S )
- Super nette staat (dus geen half verroeste uitlaat/boutjes/deuken/diepe krassen etc)
- Nederlandse fiets (dus geen ge-importeerde)
- Liefst met navigatie maar dit hoeft niet.

Hij is al naar veel fietsen wezen kijken die er op de foto goed uitzien, maar dan in het echt toch tegenvallen.

Meeste vielen dus af op uiterlijke staat, mijn pa wil een motor kopen die as-is al helemaal netjes is.

Dus wie weet er nog 1 te staan, of weet waar we kunnen kijken.


Mijn "ouwe 1150" staat bij motorhoutrust, je herkent um aan de zwarte velgen en zwarte klepdeksels. Als je pa een motor wil waar echt werkelijk alles aan is gedaan dan moet je die hebben

Hyperpro
Opnw gespoten ivm steenslag ( dus ook voorvork poten) Ook de cardan
Uitlaat opnw laten verchromen
Nieuwe accu
etc etc
Er zit een zeer uitgebreide beschrijving bij wat ik allemaal heb laten doen. Snap ook niet dat het ding er nog staat! Zie wel dat ze um in prijs verlaagd hebben
 
Laatst bewerkt:
Mijn "ouwe 1150" staat bij motorhoutrust, je herkent um aan de zwarte velgen en zwarte klepdeksels. Als je pa een motor wil waar echt werkelijk alles aan is gedaan dan moet je die hebben

Hyperpro
full opties
Spatbord 1100 op gezet: orginele ligt nog hier maar met die van de 1100 krijg je midner steenslag op de poten
Opnw gespoten ivm steenslag ( dus ook voorvork poten) Ook de cardan
Uitlaat opnw laten verchromen
Nieuwe accu
etc etc
Er zit een zeer uitgebreide beschrijving bij wat ik allemaal heb laten doen. Snap ook niet dat het ding er nog staat! Zie wel dat ze um in prijs verlaagd hebben
full
 
Laatst bewerkt:
1150 mannen,

'Eisen;'
- Model met twinspark
- Met zij- en topkoffer (hoeft niet per se in kleur)
- Zilver kleurig
- KM stand eigenlijk max 50.000 (voor het gevoel van pa :S )
- Super nette staat (dus geen half verroeste uitlaat/boutjes/deuken/diepe krassen etc)
- Nederlandse fiets (dus geen ge-importeerde)
- Liefst met navigatie maar dit hoeft niet.

Hij is al naar veel fietsen wezen kijken die er op de foto goed uitzien, maar dan in het echt toch tegenvallen.

Meeste vielen dus af op uiterlijke staat, mijn pa wil een motor kopen die as-is al helemaal netjes is.

Dus wie weet er nog 1 te staan, of weet waar we kunnen kijken.

Ik zeg: kijk over de grens. (mobile.de)
Invoeren:kinderspel
Keuze:reuze
Pekel:nooit gezien (99,9%)
meeste fietsen compleet uitgevoerd
zelf 3 jr afschrijvingvrij gereden!!

Jan
 
de schokdempers zijn verkocht, en zo ook de verhoogde ruit :)

Even de computer niet aan gehad en zie dat de ruit al weg is. Anders had ik wel even een rivierenland toertje bij je komen maken; kom regelmatig bij je in de buurt.

Ik heb nu verschillende ruiten geprobeerd, maar rij met de standaard ruit in de bijna laagste stand: liever (hoog frequent) windruis dan (laag frequent turbulent) gebulder om de helm. Ben nog geen stille oplossing tegengekomen en ook de "stille" Schubert helm doet het niet voor mij.
 
...

2001 is toch geen twinspark?
zijn toch op de markt sinds mei 2004??

heb ff gekeken op de site,
rij al 4 jr afschrijving vrij en zn 25dzd km minder dan op de site.
maar Houtrust moet boterham verdienen!

Jan

Twinsparks zijn er vanaf 2003. :)

Ik ben benieuwd hoeveel marge zo'n dealer pakt, € 750?
 
Even de computer niet aan gehad en zie dat de ruit al weg is. Anders had ik wel even een rivierenland toertje bij je komen maken; kom regelmatig bij je in de buurt.

Ik heb nu verschillende ruiten geprobeerd, maar rij met de standaard ruit in de bijna laagste stand: liever (hoog frequent) windruis dan (laag frequent turbulent) gebulder om de helm. Ben nog geen stille oplossing tegengekomen en ook de "stille" Schubert helm doet het niet voor mij.

Ik zou anders toch even bij nedplex kijken. Ik ben erg tevreden met die ruit, heb zelf ook een schubert C3. Bel Olivier anders even op (neem wel de tijd :)) en doe hem de groeten van mij.
 
Hallo Jeroen79

Ben even niet op het forum geweest, dus een late reactie. Als je binnentassen nog niet verkocht zijn, heb ik er graag Eur 100 voor over. Laat even weten hoe de stand is.
 
Vreemd verschijnsel.
Afgelopen week wezen toeren met een motormaatje. Na het nuttigen van een maaltijd wilden beide motoren niet meer starten. Na het omdraaien van de sleutel wel het inschakelen van het rembekrachtigings systeem. Vervolgens deactiveer je met de sleutel van de afstandbediening de startonderbreker en wordt de brandstofpomp geactiveerd. Maar dat gebeurde dus niet. Vreemd genoeg bij beide motoren.

Na meerdere keren proberen lukte het uiteindelijk bij beide motoren om de brandstofpomp te activeren en gelukkig konden we weer verder.
Later in Winterberg het zelfde voorval bij mijn motormaatje. Na het verplaatsen van de motor werd de brandstofpomp wel geactiveerd.

Nu heb ik wel eens gelezen dat GSM masten kunnen storen op het signaal van de afstandbediening. Maar nog niet eerder bij goedgekeurde originele afstandbedieningen van BMW.

Gezien de ervaring ga ik er vanuit dat het te maken heeft met GSM masten.

Mocht het jullie eens gebeuren. Doe dan je voordeel met dit verhaal en verplaats je motor een paar meter. En probeer de startprocedure opnieuw.
 
zo ben eens aan het repareren geslagen na dat mijn versnelling niet meer werkte
wat was het geval ik kon mijn versnelling niet meer terug in zijn 3,2, en 1 krijgen hij bleef in zijn 4 hangen en kon alleen nog naar 5en6

nu heb ik het schakel pookje wat achter de schertsplaat zit eraf gehaald en helemaal schoon gemaakt, zat vol met roest en kon nagenoeg niet meer bewegen
heb hem goed opgeschuurd en ingevet en gelijk maar nieuwe versnellingsbak olie erin gedaan(75w140) ik hoef nu maar aan de volgende versnelling te denken er hij gaat er bijna vanzelf in.

dus schakel je motor niet meer zo lekker ,doe er je ding mee *O*

1500vulcano
 
Hey r1150rt mensen, ik kom ook meedoen.

Sinds maart heb ik, zoals gewoonlijk, spontaan een R1150RT bjr.2001 gekocht, en mijn stoere Yamaha Fazer1000 bjr.2003 ingeruild. Nou ik kan je zeggen, dat was toch behoorlijk wennen. Van een soepel en heel precies rijdende motor naar een toch wel sportief maar degelijk ogende, bokkende, net een auto op 2 wielen rijdende motor. Meteen sloeg mij de motor af bij optrekken, de koppeling te snel losgelaten. Het schakelen hoor je goed, het motormoment voel je terug in het frame, als je gas geeft of loslaat. en remmen....hij duikt bijna niet, heel raar.
Maar toch, nu een paar maanden erop gereden. Hij geeft je wel op en top motorgevoel, zoals het hoort te zijn. Heerlijk sturend door de bochten, maakt veel indruk door zijn grootte. En de kuip zo mooi geintegreerd als 1 geheel. En elke keer als hij uit de garage komt, moet je even rustig de tijd nemen vanwege zijn omvang en gewicht.
Een heerlijke machine, lekker toeren met zijn 2en. En het ernaar kijken geeft ook al veel voldoening. En dat voor een 10 jaar oude machine, soms zijn modellen gewoon tijdloos, zoals deze.

Groetjes.
full
 
He grenics,

Ja hoor, een prachtig mooie motor welke ook nog eens heel lekker rijd, en er ook nog eens mooi uitziet door het tijdloze model.
 
Hee, er is weer wat leven in de 1150 brouwerij.
goed nieuws.
alle verse rijders welkom.

val maar met de deur in huis.
kom vanavond na ritje thuis, zegt mn maatje, je linker uitlaat is roodgloeiend!!
nou was het bijna donker en het leek wel of ie licht gaf.. werkelijk vuurrood.
alleen de linkerkant.
onderweg had ik al n keer n vreemde lucht geroken, maar dan zet je niet direct het spul aan de kant.
hij liep ook al niet lekker, slecht starten met warme motor, inhouden rond de 3000 tpm,
stationair toerental liep terug tot 900: dus stond te schudden.

algelopen zondag nog gereden en nix vreemds gemerkt, tenzij t starten met warme motor.

dit lijkt toch wel n probleem met lucht/brandstof mengsel.
tank altijd 98

U mag het roepen..
Jan
 
linker uitlaat is roodgloeiend!!
........hij liep ook al niet lekker, slecht starten met warme motor, inhouden rond de 3000 tpm, stationair toerental liep terug tot 900: dus stond te schudden.

uitlaatkleppen/speling (ontsteekt in uitlaat, uitlaatklep sluit niet?), mengsel (injector defect?) en ontsteking controleren; hopen dat je verdere schade voor bent. Succes.
 
uitlaatkleppen/speling (ontsteekt in uitlaat, uitlaatklep sluit niet?), mengsel (injector defect?) en ontsteking controleren; hopen dat je verdere schade voor bent. Succes.

Hee Toyz.
ik heb ff met monteur gesproken, zijn eerste gedachten gingen uit naar de (als ik t goed schrijf) de ...gever van de ontsteking.
volgende week heeft ie tijd om de kijken/repareren.

ik hou je/jullie op de hoogte.

ps. laatst zat ik ff terug te lezen vanaf pag. 1 en verder, waar zijn al die rijders/eigenaren gebleven??
Jan
 
Nog wel aanwezig hoor :)

alleen heb mn r1150rt ingeruild voor een F800ST. ondertussen al weer bijna 3000km verder.
 
Nog wel aanwezig hoor :)

alleen heb mn r1150rt ingeruild voor een F800ST. ondertussen al weer bijna 3000km verder.

alleen al op blz een kom ik namen tegen die ik niet meer lees.

ps,
aan de rijders hier.. gaan we n x stukkie toeren?? zeg maar meet&greet en rijden.
voor mij alleen op zondag.

Laterz Jan
 
ik heb ff met monteur gesproken, zijn eerste gedachten gingen uit naar de (als ik t goed schrijf) de ...gever van de ontsteking.
volgende week heeft ie tijd om de kijken/repareren.

Normaliter is de ontsteking voor het juiste onstekingstijdstip afhankelijk van een krukas- en een nokkenas sensor. Deze twee bepalen in de regel het ontstekingstijdstip voor alle cilinders in een motor.
Omdat je slechts problemen met één cilinder noemt, zou ik hier niet gelijk aan denken.
Maar ik hoor graag hoe het afloopt.

Voor een ritje ben ik wel te porren; ik lees wel of er meer belangstelling is en wanneer.
 
Een meetje en ritje lijkt mij ook wel weer eens leuk. Op volgende week na zit Augustus wel een beetje vol ondertussen bij mij. Daarna zou ik op 25 september wel weer kunnen...
 
as zondag is er in Beusichem een italian day, dus veel ducati's en italaanse aanverwante zaken.
Ik denk dat ik er wel even naartoe ga, misschien hier nog geinteresseerden?
het is van 10.00-16.00 op recreatiepark de Meent.

Home - Ducati Club Nederland
 
Terug
Bovenaan Onderaan