CBX1000 topic

Kickie voor dit topic!

Even posen met die van mij, lekker opgepoetst in het zonnetje 8-)

373807300.jpg


Tellertjes:

373807335.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor,ik heb precies zo,n zelfde gehad ,ook in het zilver,
geweldige motor,alleen jammer dat het frame al dat vermogen niet aan kon,
dat was ook de reden dat ik hem weer verkocht heb ,daar heb ik nog
steeds spijt van.ik zou er wel weer 1 willen,maar ze zijn mij te duur
geworden of er staat een hoge kmstand op de teller,ik kon jaren
geleden een nieuwe pro-link kopen in het krat voor 10000 gulden,
maar ik vond dat model niet mooi ,dus toch maar niet gedaan.
Misschien kom ik er ooit nog 1 tegen met een lage kmstand en
voor een redelijke prijs,maar dat zal wel niet. :N
 
Laatst bewerkt:
Wow, dit zijn erg mooie machines!. Ik wou het geluid op youtube horen, en toen kwam ik dit tegen, ook erg gaaf: klik
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor,ik heb precies zo,n zelfde gehad ,ook in het zilver,
geweldige motor,alleen jammer dat het frame al dat vermogen niet aan kon,
dat was ook de reden dat ik hem weer verkocht heb ,daar heb ik nog
steeds spijt van.ik zou er wel weer 1 willen,maar ze zijn mij te duur
geworden of er staat een hoge kmstand op de teller,ik kon jaren
geleden een nieuwe pro-link kopen in het krat voor 10000 gulden,
maar ik vond dat model niet mooi ,dus toch maar niet gedaan.
Misschien kom ik er ooit nog 1 tegen met een lage kmstand en
voor een redelijke prijs,maar dat zal wel niet. :N

En daarom bouwen we daar gewoon een ander frame voor. O-)
Mooiste blok ooit gebouwd! *O*
full
 
Mooi hoor,ik heb precies zo,n zelfde gehad ,ook in het zilver,
geweldige motor,alleen jammer dat het frame al dat vermogen niet aan kon,
dat was ook de reden dat ik hem weer verkocht heb ,daar heb ik nog
steeds spijt van.ik zou er wel weer 1 willen,maar ze zijn mij te duur
geworden of er staat een hoge kmstand op de teller,ik kon jaren
geleden een nieuwe pro-link kopen in het krat voor 10000 gulden,
maar ik vond dat model niet mooi ,dus toch maar niet gedaan.
Misschien kom ik er ooit nog 1 tegen met een lage kmstand en
voor een redelijke prijs,maar dat zal wel niet. :N

Wauw, in een krat nog... de pro-link is inderdaad wat minder geliefd, dat zie je ook wel aan de prijzen. Maar toch, zo'n ding in een krat zal nu aardig wat opbrengen. Ze worden inderdaad erg duur, onderdelen helaas ook.
Originele uitlaten worden bijvoorbeeld niet meer gemaakt, repro's wel. NOS setjes gaan vaak rond de 2000 euro de deur uit, da's niet leuk meer.

In de USA werd laatst een grijze '79 Z met nog geen 1000 km erop verkocht. 22.600 USD! die staat nu in IJsland. Waarschijnlijk ergens in de woonkamer ofzo ;)
Achterlijk eigenlijk, dan vraag ik me wel af wat ze nieuw hebben gekost eigenlijk, weet iemand het?
 
Hee, da's precies die van mij *D Gaaf, thanks!

Nog een vraag voor de andere CBX-rijders, die van mij lust wel een borrel, 1 op 11/12 ongeveer. Wat doen die van jullie?
 
Laatst bewerkt:
Wauw, in een krat nog... de pro-link is inderdaad wat minder geliefd, dat zie je ook wel aan de prijzen. Maar toch, zo'n ding in een krat zal nu aardig wat opbrengen. Ze worden inderdaad erg duur, onderdelen helaas ook.
Originele uitlaten worden bijvoorbeeld niet meer gemaakt, repro's wel. NOS setjes gaan vaak rond de 2000 euro de deur uit, da's niet leuk meer.

In de USA werd laatst een grijze '79 Z met nog geen 1000 km erop verkocht. 22.600 USD! die staat nu in IJsland. Waarschijnlijk ergens in de woonkamer ofzo ;)
Achterlijk eigenlijk, dan vraag ik me wel af wat ze nieuw hebben gekost eigenlijk, weet iemand het?

Bij het Sixcenter staat nog een nieuwe pro-link te koop,
de prijs is op aanvraag,dus dat zal wel geen koopje zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dit is naar mijn bescheiden mening toch een van de mooiste motoren ooit gebouwd. Ik heb wel eens gezegd dat dit waarschijnlijk de enige fiets is waarvoor mijn Duc de deur uitgaat. Maar zie maar eens een mooie en goede te vinden.
 
Wat wegligging betreft kan je beter je Duc houden. :)
Een mooie en goede vinden is geen probleem ,voor een redelijke
prijs wel.
 
Laatst bewerkt:
Vind persoonlijk het enigste geweldig aan die fiets het blok!De rest kan de oudijzerbak in. :Y Mijn persoonlijke mening hoor. O-)
(Okee,nou ben ik ook niet van dat originele :+ )
 
Ik ben opzich wel fan van de 80's styling, net als bij de Bol d'or, alleen is dit allemaal wat dikker.
Ja, het frame is wat slap, de remmen zijn niet echt geniaal en de voorvering is standaard niet echt op z'n taak berekend lijkt het. Maar ze zijn wel spannend ;)

Het blok is natuurlijk echt een juweeltje... en dat geluid :P


 
Laatst bewerkt:
Wat wegligging betreft kan je beter je Duc houden. :)
Een mooie en goede vinden is geen probleem ,voor een redelijke
prijs wel.


Ik heb wel met zo een ding gereden, en inderdaad, het is geen Ducati. Maar als je rekening houdt met de beperkingen van het rijwielgedeelte, en je rijstijl daarop aanpast, valt er best wel een boel te genieten. Maar wat je al zegt, de prijs van die dingen....
 
Als toermotor is het inderdaad een prima fiets,er is wel een
model geweest wat beter zou moeten zijn ,met comstar wielen
waarvan de spaken zijn omgedraaid en een verbeterd frame en vering
,volgens de kenners is het
de meest gewilde uitvoering.
Honda%20CBX1000%2078.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is het tussentype CBX-A uit 1980. Met luchtondersteunde voorvork zoals ook op de latere 900/1100F's zaten.

Heeft 98 pk ipv 105 pk, zijn er nog geen 4000 van gemaakt en dus redelijk zeldzaam.
Misschien wel de CBX met de hoogste verzamelwaarde, voor mij is de Z (Super Sport) het type om te hebben. Destijds natuurlijk de snelste productiefiets en kon de kwartmijl in 11,36 rijden, stukken sneller dan de concurrentie. Die is niet bedoelt als toerfiets en zo'n karakter heeft hij ook niet gelukkig ;)

Daarna volgde de CBX Pro-link (type B en type C) Hieronder een plaatje uit een brochure.

CBX_brochure.jpg


Die was meer bedoelt als tourfiets, de prijzen liggen over het algemeen een stukje lager dan z'n twinshock broeders. Verkoopcijfers waren waardeloos en de productie stopte al snel.

Het eerste Z-type stamde uit '78, de laatste pro-link's werden geloof ik op '84 op kenteken gezet.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig om deze mooie motoren te zien ooit zou ik er ook wel eens 1 in mijn bezit willen hebben,ze zijn net zo mooi als de Kawasaki Z900 ook zo´n geweldige oldtimer en ook deze is een droom om ooit in mijn bezit te hebben.
Maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
 
Ziet er mooi uit 8-) ,er zijn wel meer frame,s gemaakt voor de CBX,
oa door Moto Martin,Egli,Spondon,dat is al gauw een verbetering.

Allemaal erg exotisch spul, helaas ook erg duur... Nico Bakker heeft vroeger ook wat CBX frames gemaakt, blijkbaar heeft 'ie het recentelijk weer opgepakt? Kwam deze tegen op de website:

bakkercbx.jpg


Ben niet zo'n fan van de styling maar het rijwielgedeelte is wel mooi gedaan.

Om gelijk overal plaatjes bij te hebben even wat framebouwers op een rijtje met foto'tje.

Moto Martin, aan de style te zien, een Duitse verbouwde, met Schule 6-3-1 systeem en ander leuk spul:

3191338384_92468aebdc_o.jpg


En een Moto Martin zoals hij bedoelt was door de ontwerpers... Doe mij deze maar...:

7.jpg


Egli CBX:

sechs_cbx_egli_s75.jpg


4967096_3.jpg


Nog een Egli, volgens mij waren de designers toen al aan de LSD:

eu_egli2_lg.jpg


Harris CBX:

eu_hariss_lg.jpg


Schurgers CBX, gek ding:

sechs_cbx_schurger_s77.jpg


Spondon CBX:

SpondonCBX.jpg


De ene nog zeldzamer dan de andere, maar wat een gaaf spul :}
 
Laatst bewerkt:
Nico Bakker maakt ook frame,s op bestelling,dus als je naar
hem toegaat kan je er gewoon 1 naar wens laten maken,is
alleen niet goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan