CBX1000 topic

Ik zag in motormeuk weer eens een CBX filmpje voorbij komen.
Afgelopen zomer ook lekker wezen rijden in de Eiffel met de Gopro achterop.

Zo'n pipemasters geeft nog best wel een aardig geluidje. :Y

 
Origineel houden is het mooist.........Deze is nog steeds in bezit van een vriend, die hem van mij kocht.

full
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn CBX al lang niet meer,vier van gehad een aan een vriend verkocht in 1982 en die heeft hem nog.
Ik doe het hier nu mee, terug van weggeweest....ook origineel het mooist.

full
 
Laatst bewerkt:
Origineel houden is het mooist.........

Origineel is wel het mooist maar het rijdt voor geen meter. _O-

Dik 250kg
1 remzuigertje per klauw
35mm voorvork
Spaghetti frame
Smalle bandjes

Ik durf met mijn bijna originele CBX niet echt sportief te rijden.
Op internet zie je weleens plaatjes van een CBX met moderne vering en remmen.

Zoiets vind ik wel een geslaagd project.
En volgens mij rijd het nog stukken beter ook:

maxresdefault.jpg



Ik zat meer aan zoiets te denken.
Wel moderne vering en remmen maar met behoud van de klassieke look:

main.jpg
 
Vandaag de stofhoes van de CBX getrokken.
De accu aangesloten en benzine in de tank gegooid.
15 seconden doorstarten en it's still alive.....

6 maanden stil gestaan;
Banden moeten weer opgepompt worden en het is één grote stofnest maar toch weer blij verrast dat de motor zo snel aansprong. *O*
 
heb niet het hele topic doorgelezen maar als je mij vraagt naar een VETTE....


:P

alleen te tank nog ff afmaken :X
 
Laatst bewerkt:
ik weet het zeker...

vorig jaar op het cbx euro treffen in Hardenberg gezien en de eigenaar ook gesproken.
ook in het echt een bijzonder strak afgewerkte special!
 
Even voorstellen ben al een tijdje bezig met het verbouwen van een cbx prolink van 82 naar een caferacer details eigenbouw achterbrug,upd vork gsxr 1100 kontje motoguzzi v7 racer spaakwielen kawa z 900 ,uitlaten supertrapps harley eigen bouw tank aluminium met dank aan jerryt het moet dus een korte wendbare caferacer worden met een aparte kleurstelling (honda orange flake gecombineerd met alu en zwart.de motor staat ook op dit forum honda cbx 1000 nostyle prachtig om te doen wel duurder dan ik dacht maar ja .. mooi zo,n cbx forum plaatje 1 hoe ik de motor kocht
full
 
Zojuist wezen rijden.
Lekker cruisen met afentoe flink door trekken.

Opeens word ik bij een stoplicht bijna klem gereden door een auto.
Raampje ging open en een gozer van begin 30 roept me toe: "Bedankt voor de mooie 5km die ik achter u mocht rijden. Ik ben bijna klaar gekomen van het geluid. "

_O-
 
Zojuist wezen rijden.
Lekker cruisen met afentoe flink door trekken.

Opeens word ik bij een stoplicht bijna klem gereden door een auto.
Raampje ging open en een gozer van begin 30 roept me toe: "Bedankt voor de mooie 5km die ik achter u mocht rijden. Ik ben bijna klaar gekomen van het geluid. "

_O-


Dat zijn de extra leuke dingen van een klassieker, ik werd laatst een km of 4 achtervolgt door een Volvo dacht aan politie , thuis gekomen stopte deze en de man riep ongeveer het zelfde over mijn Kawasaki z1 900 hebben nog een poosje over vroeger staan kletsen.
Een wildvreemde die gewoon ff wilde kwijlen.
 
Ik ben vroeger door een politiewagen achtervolgd en na een tijdje ging die voor mij
rijden en het bekende bord stop politie werd tevoorschijn getoverd ,ik balen want ik had nog aardig hard gereden met mijn CBX1000,een agent stapt uit en die zei dat hij mij even had laten stoppen omdat hij de motor eens van dichtbij wou zien,na een compliment van oom agent dat hij het een mooie motor vond kon ik weer verder rijden.
Buiten een bijna hartverzakking van de schrik was ik blij dat het alleen daarom ging. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ook dat gebeurde vroeger, had je net een nieuw model was er altijd wel een stel agenten die je alleen daar voor aanhielden, dat waren de beste agenten.
Kom daar nu nog maar om, gelegaliseerde struikrovers zonder fantasie zijn het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan