CBX1000 topic

De CBX was vroeger een echte publiekstrekker,een keer met de CBX naar Hoek van Holland geweest,
daar geparkeerd bij een strandtent en bijna de hele strandtent liep leeg omdat men de motor zag staan,ik heb zelfs de koffie gratis gehad omdat de strandtent eigenaar het een mooie motor vond. :9~ :Y 8-)
 
Ik heb er wel een paar gehad rood en zilver, kwam je in Italie in een dorpje zat je op een terras dan gingen de mensen op hun hurken zitten tellen,en dan vol ongeloof
een 6 cilinder :? en weer opnieuw tellen , ook later met de Z1300 het zelfde verhaal.
Een vriend van mij heeft er nog steeds een ooit van mij over gekocht ,en die trekt ook nu weer bekijks meer dan met zijn nieuwe MV Agusta. _O-
 
Laatst bewerkt:
Hier een van mijn voormalige CBXen waar ik het in bovenstaande over heb.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had een 78er in het zilver,1 van de motoren waar ik spijt van heb dat ik die
verkocht heb,ik heb ook een Rickman Z1 uit 73 gehad en ook daar heb ik spijt van dat ik die heb verkocht.En zo zijn er nog veel meer waar ik spijt van heb dat ik die verkocht heb,maar je kan nu eenmaal niet alles houden. :)
Ik ben nu weer terug naar het begin,2x Kreidler RS ,daar was het vroeger allemaal mee begonnen. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had een 78er in het zilver,1 van de motoren waar ik spijt van heb dat ik die
verkocht heb,ik heb ook een Rickman Z1 uit 73 gehad en ook daar heb ik spijt van dat ik die heb verkocht.En zo zijn er nog veel meer waar ik spijt van heb dat ik die verkocht heb,maar je kan nu eenmaal niet alles houden. :)
Ik ben nu weer terug naar het begin,2x Kreidler RS ,daar was het vroeger allemaal mee begonnen. :Y :]


Dat heb ik ook, twee puchjes jaren '60 met hoog stuur en weer een Z1 900 leuk he dat oude spul uit je jonge jaren.
 
Ja het is jeugd sentiment,nooit gedacht dat ik ooit weer eens een Kreidler zou bezitten.
Het was ook pure toeval,ik ging naar een verzamelaar om zijn verzameling oude Amerikaanse
auto,s te bekijken,het toeval was dat die man ook een enorme verzameling brommers en motoren heeft en daar stond ook een aantal Kreidlers tussen,ook een mooie groene RS en ikvroeg voor de gein of deze te koop was en tot mijn verbazing zei hij ja en zo was ik eigenlijk onbedoeld weer een Kreidler met motorkenteken rijker. :Y :]
Dit is bij die verzamelaar en het is de groene op deze foto.
Herschaalde20kopie20van2027062010568.jpg
 
Laatst bewerkt:
full


Verleden week met de CBX op Assen gereden op de Italdag in de classics groep..Absoluut niet de snelste, lag aan de rijder ;) maar wel het mooiste geluid EN WEL de nummer 1 in brandstofgebruik haha.. Bijna 40 liter in 5x20 minuten. Hoefde geen olie bij te vullen terwijl hij toch goed is voor een liter op de 1000.
 
hoe doe je dat met een jap cbx 1000 op assen rijden op de Italdag????
heb ook een cbx en wil ook meer op circuit rijden.
graag reactie
 
Ital dag was natuurlijk voor de Ital bikes maar ze hadden een aparte sessie voor classics en dat mocht er een zijn van elk merk.http://www.trackdays4all.nl/ voor de info
 
Gebeurt hier niet veel, hebben de CBX mensen hun eigen forum elders op het web?
In dit filmpje komen mooie CBX'en voorbij:
Is een mooi YouTube kanaal met mooie filmpjes over klassieke motoren.

En ter info, in NL staan toch nog 740 CBX zescilinders op kenteken...
 
de mijne staat nog op zolder... zal hem er binnenkort eens vanaf halen en weer wakker maken

moet wel eerst de inlaatrubbers vervangen en mijn dynamo laadt af en toe even niet bij..


en ja, dat knipperlichtje moet ik ook nog steeds vervangen... die bungelt nu al een paar jaar los ernaast als het tapeje het weer begeven heeft
 
Dag Oma, ik weet het: Dit is een oud onderwerp, maar het gaat dan ook over oude motoren. Dan duurt alles wat langer. Jij zal dat zeker wel begrijpen.

Sinds kort eigenaar van dit:
full


Nog geen meter mee gereden, :( Wachten op de inschrijving.
 
Gisteren de eerste rit gemaakt. Voor de cbx was het zijn eerste uitstapje in 35 jaar. (Heeft nog maar 2.200 km op de teller.)

In de week haal ik de tank er eens af om het gasmechanisme te bekijken. Hij valt bij gas dicht niet onmiddellijk naar het stationair toerental. Eerst draait hij zo'n 2500 à 2000 toeren en zakt dan langzaam naar 1000 toeren.

Volgende winter ga ik ook de koppelingskorf onder handen nemen. Die rammelt te hard naar mijn goesting. Iemand een goed adres om zo'n revisiesetje te kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan