CBX1000 topic

...gaatje boren in de zijkant, dan die cilinder naar het gat 'dribbelen', en dan door het geboorde gaatje een schroevendraaiertje steken, en het cilindertje naar buiten drukken...

...na gedane zaken het geboorde gat voorzien van een stukje tape, zodat het weer afgedicht is...
 
Dat zou ook kunnen werken alleen wel uitkijken en niet te ver de boor in de teller laten
doorschieten,1x het teller mechaniek raken en het is einde teller.
 
...tis ook niet de bedoeling dat je met boor 13 even de flinke Tinus moet gaan zitten uithangen op een kunststof tellerhuisje... :+

...gewoon tellertje inklemmen in een Workmate (of zoiets), en dan voorzichtig met een accuboormachine een gaatje van een paar millimeter in het kunststof drukken... ;)
 
...tis ook niet de bedoeling dat je met boor 13 even de flinke Tinus moet gaan zitten uithangen op een kunststof tellerhuisje... :+

...gewoon tellertje inklemmen in een Workmate (of zoiets), en dan voorzichtig met een accuboormachine een gaatje van een paar millimeter in het kunststof drukken... ;)

Oh dat dacht ik. ;)
 
tis gelukt *O* , hiermee:
full


Eerst de meter opgespannen in de workmate, dan met een magneet de metalen cilinder rechtop "gedribbeld", twee haakjes tegenover elkaar en dan trekken.

Ik heb het metalen cilindertje dan nog een slag gedraaid, er wat pvc-lijm aan gedaan en terug naar de juiste positie gedraaid. Hopelijk verhindert dat nu dat het los komt als ik het lampje er terug in duw.

De kussens waar de meters in liggen, zijn ook niet meer zo fris. Minstens 1 grote zou moeten vervangen worden:
full


Ik heb hem nu wat proberen te lijmen met lijm voor fietsbanden. Heeft iemand toevallig nog zo'n kussen liggen?
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit 2 van die kussens gesneden uit een plaatje celrubber. Netjes met een stukje schuurpapier een radius er aan gemaakt, en klaar weer. Kosten waren nul, en het was een half uurtje 'werk'.
 
...heb er nog even een plaatje van opgezocht ; duidelijk (hoop ik...) te zien is het celrubber-randje tussen teller en grondplaat...


full
 
Laatst bewerkt:
Toch een goeie tip van me,een haakje gebruiken :Y
Die rubbers zijn ook nog nieuw te koop,wel prijzig.Gebruikte zullen niet veel beter zijn dan wat je nu heb.
 
Laatst bewerkt:
Toch een goeie tip van me,een haakje gebruiken :Y
Die rubbers zijn ook nog nieuw te koop,wel prijzig.Gebruikte zullen niet veel beter zijn dan wat je nu heb.

Idd goeie tip! Bedankt.
De grote rubbers zijn nog origineel te krijgen bij Honda. Idd prijzig 23€/st. De kleine die rond de voltmeter zit, is niet meer verkrijgbaar bij Honda. Six Center heeft die wel nog (22,50€ voor de kleine en 16,25€ voor de grote rubbers) Beetje raar wel dat de kleine rubber daar duurder is dan de grote. Is net zoals met de kerstpakjes neem ik aan. Hoe kleiner hoe duurder :+ Tel daar nog wat verzendkosten bij en dan vind ik dat toch een beetje teveel geld. Slechts één rubber was echt kapot en die heb ik nu gelijmd en is terug bruikbaar. Als ik wil gaan vervangen, ga ik ze zelf proberen maken. Het resultaat op de foto van Ron mag er zijn, vind ik.

Prijzen waar je ook van achterover valt: chromeren. Ik wilde o.a. de steunen voor de pinkers aan de lamporen een nieuw laagje chroom geven of ze vervangen. Vervangsteunen heb ik nog niet kunnen vinden. Sommige sites bieden ze aan in aluminium, maar ik hou het toch liever origineel.

Nu kreeg ik van iemand een tip om ze chroom te laten poederlakken. Heeft iemand hier dat al eens laten doen?
 
Niet laten doen, wel heb ik onderdelen gezien waarbij dat gedaan was,tja persoonlijk vind
ik het niet zo mooi als echt chroom.Ook is echt chroom duurzamer.En is het de vraag of na de
aangebrachte laag het onderdeel nog past,want die laag zal er wel dikker op liggen dan een laag chroom.
 
Laatst bewerkt:
Dag,

Ik ben nu ook eindelijk eigenaar van een cbx1000😎 Nederlandse cbx van september 1978.
Zit nog wel wat werk in maar de motor is onversleuteld en zo goed als orgineel op de uitlaten en schokbrekers na.
Het was letterlijk een "barn find" bij een oud boertje zonder internet 😎

10302014_870267436420432_1627566712281332222_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag,

Ik ben nu ook eindelijk eigenaar van een cbx1000😎 Nederlandse cbx van september 1978.
Zit nog wel wat werk in maar de motor is onversleuteld en zo goed als orgineel op de uitlaten en schokbrekers na.
Het was letterlijk een "barn find" bij een oud boertje zonder internet 😎

[afbeelding]


:9~ :}
 
Dag,

Ik ben nu ook eindelijk eigenaar van een cbx1000😎 Nederlandse cbx van september 1978.
Zit nog wel wat werk in maar de motor is onversleuteld en zo goed als orgineel op de uitlaten en schokbrekers na.
Het was letterlijk een "barn find" bij een oud boertje zonder internet 😎

[afbeelding]

Proficiat met je nieuwe aanwinst en welkom op dit forum. Kan je ons nog wat meer vertellen over je cbx? Wat dient er nog aan te gebeuren bijvoorbeeld? Ben je van plan om hem zo origineel mogelijk in ere te herstellen of ga je hem wat verbouwen? Tip: Foto's zijn ook altijd leuk hier.

Aan iedereen op dit forum: gelukkig nieuwjaar! Dat veel van jullie wensen werkelijkheid mogen worden.
 
Proficiat met je nieuwe aanwinst en welkom op dit forum. Kan je ons nog wat meer vertellen over je cbx? Wat dient er nog aan te gebeuren bijvoorbeeld? Ben je van plan om hem zo origineel mogelijk in ere te herstellen of ga je hem wat verbouwen? Tip: Foto's zijn ook altijd leuk hier.

Aan iedereen op dit forum: gelukkig nieuwjaar! Dat veel van jullie wensen werkelijkheid mogen worden.

Dag,

De cbx gaat terug naar het orgineel. Gelukkig ben ik in het bezit van een onversleuteld ding en heb ik alles nog orgineel, incl bouten. Er misten een paar dingen aan zoals reflectors, kloplampsteun, Chrome lijst zadel, Chrome beugel achter, spiegels, oki's vonkversterker(huidige zijn leeggelopen, bekende euvel) en nog een paar kleine dingen. Deze heb ik allen al gekocht.
Op dit moment is het blok er al onder weg en heb ik de carburateurs ultrasoon gereinigd, voorzien van revisie set en schoon gemaakt/gepolijst.
Nu alle spullen eraf om naar de spuiter te brengen zoals motorsteunen, accubak, tank, kontje etc..Ook het blok zal gespoten worden in de juiste kleur.

Ik zal jullie up-to-date houden! Hier nu nog ff een link naar een paar foto's.

https://photos.google.com/share/AF1...?key=SnktYW1WMnI2SFluSzJZVTBsazJ2Y0NIRTB5aEZn
 
Laatst bewerkt:
Dag,

De cbx gaat terug naar het orgineel. Gelukkig ben ik in het bezit van een onversleuteld ding en heb ik alles nog orgineel, incl bouten. Er misten een paar dingen aan zoals reflectors, kloplampsteun, Chrome lijst zadel, Chrome beugel achter, spiegels, oki's vonkversterker(huidige zijn leeggelopen, bekende euvel) en nog een paar kleine dingen. Deze heb ik allen al gekocht.
Op dit moment is het blok er al onder weg en heb ik de carburateurs ultrasoon gereinigd, voorzien van revisie set en schoon gemaakt/gepolijst.
Nu alle spullen eraf om naar de spuiter te brengen zoals motorsteunen, accubak, tank, kontje etc..Ook het blok zal gespoten worden in de juiste kleur.

Ik zal jullie up-to-date houden! Hier nu nog ff een link naar een paar foto's.

https://photos.google.com/share/AF1...?key=SnktYW1WMnI2SFluSzJZVTBsazJ2Y0NIRTB5aEZn

Wow, man! Top!
Je bent precies niet aan je proefstuk toe. Ik kijk er naar uit om je project te volgen *O*
 
Vandaag bij de poederlakker langs geweest. Hij had een tijd geleden wat geëxperimenteerd met chroom poedercoaten, maar zonder bevredigend succes en hij was er dan ook mee gestopt. Hij vond het dus geen aanrader.
 
Ik ben op zoek naar een stel pinkersteunen. Ik zie her en der replica's aangeboden in aluminium, maar ik verkies origineel. Op e-bay heb ik er wel gevonden, maar tegen een prijs om van achterover te vallen. Hebben jullie een tip, waar ik die nog zou kunnen vinden?

full
 
Ik had in de winter het o-ringetje vervangen v/d borschroef v/d nokkenaskettingspanner, maar bij de eerste rit van het seizoen, hing er toch nog een drup olie aan. Ik heb nu een 5.0x2 gemonteerd, i.p.v. 4.9x1.9. Kijken wat dat geeft. Als dat nog niet dicht blijkt te zijn: een beetje vloeibare dichting gebruiken? Of is er nog iets anders wat ik kan proberen?
full


Ik vind ook een drup olie op de uitlaat, ter hoogte v/h schakelpedaal, afkomstig van de onderste schroef v/h deksel v/d alternator. Ik zie dat er een klein gaatje zit in de cilinder van het gat waar de bout doorheen zit. Hoort dat zo? of is dat bij mij een "gietfout"?
full
 
Als ik het mij nog goed herinner is een CBX dynamo er 1 die niet in de olie draait, dus als het goed is mag daar helemaal geen olie komen, dus misschien heb je een lekke keerring.
Het boutje van de spanner is misschien af te dichten door een passende koper ring.
 
Als ik het mij nog goed herinner is een CBX dynamo er 1 die niet in de olie draait, dus als het goed is mag daar helemaal geen olie komen, dus misschien heb je een lekke keerring.
Het boutje van de spanner is misschien af te dichten door een passende koper ring.

Bedoel je dan een keerring op de as waar de rotor op zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan