CBX1000 topic

...vanmiddag in Zwolle gesignaleerd...


...'n zilvergrijze CBX, met zwarte velgen, en 2x 3 van die fraaie uitlaatpijpen...




...blijft toch nog altijd een imposant apparaat als je zo'n ding ziet aankomen !...

Gaaf zijn ze, die 6-in-6'en. De sound ook!

Helaas schijnen ze wel wat vermogen te kosten en zijn ze zwaarrrrr.. Pijpjes die echt power maken, zoals Schule en Bito R&D zijn weer heel duur. En die 6-in-6 pipemasters zijn ook al niet echt goedkoop. :+
 
Als CBX fan kwam ik ook even op dit topic terecht. Blijft een schitterende motor. Rijdt qua vermogen voortreffelijk, wegligging zou iets beter kunnen, maar dat maakt mij niet uit, ben geen hardrijder maar meer een toerder. Ik had als eerste een witte prolink en daar is vorig jaar een witte prolink met zijspan bijgekomen inclusief een aanhanger. Met de zijspan ben ik dit jaar naar Zwitserland geweest, schitterend rijden daar.
full
 
Zal niet zeggen, dat ik het beter kan! (Want dat is zeker niet zo) :N
Maar ik vind het er behoorlijk kermisachtig er uitzien.
Iets minder rood had mi. veel mooier geweest. ;)

:W
 
Tja, als ik eerlijk mag zijn.....ik vind het een gedrocht. Er gaat nog steeds niets boven het origineel. Misschien komt een Egli in de buurt.
 
Ik vermoed dat het ding zeker beter zal sturen dan het origineel, maar het uiterlijk spreekt mij absoluut niet aan. En als je wilt sturen met een CBX, doe dan toch maar die Egli.
 
...moeilijke fiets lijkt me..., 300 kilo op het voorwiel, en 20 op het achter... ;)
 
Zie ook vorige pagina's voor de andere varianten. Gave bak wel, dan heb je echt iets unieks :)

Ik heb m'n setje flatslides voor de CBX ook van een kerel met een Egli CBX... die haalde er 130 pk uit met eenzelfde setje flatslides en een 6-in-1 van Schule :)
 
Laatst bewerkt:
Alleen dat rode blok, dat vind ik een beetje over-the-top

(zeurmodus uit)
 
Hi Oma :W

Rustig hier, las hier af en toe en dacht met weemoed terug aan de tijd dat ik lekker rond reed op mijn witte prolink in 1986 '(

Maar sinds vandaag ben ik weer blij *O* *O* *O*

We hebben er weer eentje, precies dezelfde.

Ziet er nog goed uit, zelfs nog orginele uitlaten :o
12.600 km gelopen :o :o De vorige eigenaar reed bijna niet (heeft hem 11 jaar gehad)

Alles nog okido, maar ga hem wel naar sixcenter brengen voor een goede grote beurt.
(ff helemaal langslopen)

Hoop er weer een hoop plezier van te hebben als tweede motor
full

full


Hier staat hij nog bij de oude eigenaar
 
Laatst bewerkt:
Hi Oma :W

Rustig hier, las hier af en toe en dacht met weemoed terug aan de tijd dat ik lekker rond reed op mijn witte prolink in 1986 '(

Maar sinds vandaag ben ik weer blij *O* *O* *O*

We hebben er weer eentje, precies dezelfde.

Ziet er nog goed uit, zelfs nog orginele uitlaten :o
12.600 km gelopen :o :o De vorige eigenaar reed bijna niet (heeft hem 11 jaar gehad)

Alles nog okido, maar ga hem wel naar sixcenter brengen voor een goede grote beurt.
(ff helemaal langslopen)

Hoop er weer een hoop plezier van te hebben als tweede motor
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier staat hij nog bij de oude eigenaar


Ieks, die blauwe bekleding.....

Gisteren 2 keer een zelfde Prolink gespot op de A1 bij Muiden, smorgens ging ie richting Hilversum en smiddags weer richting Amsterdam. En maandag geloof ik ook al.
Iemand van hier?
 
Hi Oma :W

Rustig hier, las hier af en toe en dacht met weemoed terug aan de tijd dat ik lekker rond reed op mijn witte prolink in 1986 '(

Maar sinds vandaag ben ik weer blij *O* *O* *O*

We hebben er weer eentje, precies dezelfde.

Ziet er nog goed uit, zelfs nog orginele uitlaten :o
12.600 km gelopen :o :o De vorige eigenaar reed bijna niet (heeft hem 11 jaar gehad)

Alles nog okido, maar ga hem wel naar sixcenter brengen voor een goede grote beurt.
(ff helemaal langslopen)

Hoop er weer een hoop plezier van te hebben als tweede motor
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier staat hij nog bij de oude eigenaar
*O*
 
Ieks, die blauwe bekleding.....

Gisteren 2 keer een zelfde Prolink gespot op de A1 bij Muiden, smorgens ging ie richting Hilversum en smiddags weer richting Amsterdam. En maandag geloof ik ook al.
Iemand van hier?

Ja, ja blauwe bekleding op het zadel :+

Het is niet anders, looks komen wel eerst de techniek.
(Dat bij de A1 was ik niet, ik kom daar wel af en toe)

Al aardig aan het opknappen geweest, machientje loopt weer als een speer :]

Het blok loopt als een zonnetje en dat was belangrijk de rest was niet erg goed '(

Bij Bert van sixcenter de boel eens goed laten nakijken.

gedaan tot nu toe:
MF stikker :)
olie, oliefilters (extern en intern)

full

full


Beetje drap en vloeibare pakking, verkeerde zuinigheid van de vorige eigenaar.

balhoofdlager ook al 11 jaar gemeerd met water

full

full



nieuwe banden voor /achter (BT45)
nieuwe remblokken
revisieset/cups voor / achter nu kan ik weer normaal remmen

full


HAGON progressieve veren voor erin en nieuwe keerringen enz.
( http://www.hagon-shocks.co.uk/main1st.htm )

achter een gehele nieuwe complete HAGON schokbreker geplaatst, de oude verloor 3 bar per dag.

remolie vervangen remhandel (was stuk) handvaten vernieuwd
nieuwe accu enz enz.

Hij rijd en stuurrt weer als de beste *D :]
starten en lopen, heel mooi rustig en synchroon

die kmstand nemen we maar met een korreltje zout.

Maar technisch in orde, nu komen vanzelf de looks.

ff bijkomen van de uitgaven die ik nu al gehad heb :o
Techniek gaat voor, een motor die onbetrouwbaar is maar er wel als een plaatje uitziet schiet niet op.

Gaat goed komen met hen, ik wel hem helemaal netjes en weer mooi maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan