Scarver topic & Scarver forum!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ranz.... Lees ik nou in jouw profiel dat je een vrouw bent??
Dat heb ik nou geen moment gedacht, in de anderhalf jaar dat ik hier in dit topic lurk. :o
 
Ranz.... Lees ik nou in jouw profiel dat je een vrouw bent??
Dat heb ik nou geen moment gedacht, in de anderhalf jaar dat ik hier in dit topic lurk. :o

full


Zou't op z'n tijd vast wel leuk zijn ;) .
Maar uhh, je moet niet alles geloven wat er in iemands profiel staat ...
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Zou't op z'n tijd vast wel leuk zijn ;) .
Maar uhh, je moet niet alles geloven wat er in iemands profiel staat ...

Gelukkig maar, dan hoeft mijn wereldbeeld niet op de helling.

Van min vrouw kreeg ik destijds ooit lang geleden ook pas na enkele emails door dat het een vrouw was. Ik ben een beetje naief. :')
 
...
Mijn Scarver gaat maandag naar de dealer voor een fijne beurt (22.000).
Ik heb nu al pijn in mijn portemonnee. :)

Maar lekker een dagje rondtuffen op een leenmotor verheug ik me wel op.
Vorig jaar kreeg ik een F 1200 GS mee, was een gave bak, ik had destijds pas een paar maanden mijn rijbewijs, had nog nooit met zoveel PK onder mijn reet gereden. Waar ik met de scarver 120-130 een prima cruisesnelheid vind op de snelweg, had ik op dat ding bij 160 nauwelijks door dat ik ueberhaupt het gas open had staan.

Als ik mag kiezen wil ik wel een F 800 GS proberen, als ik nu een nieuwe motor zou willen lijkt me dat een mooie overstap voor iemand als ik, die de meeste kilometers in de stad maakt.

...

Mijn portemonnee is inderdaad de pijngrens voorbij zeg. '(
Kale beurt 475,-
Remblokjes voor, nieuwe voorband, en provisorische reparatie van lagers (soeling in het voorwiel) erbij en de rekening kwam op 840,- %$#@*!
En de wetenschap dat ik eigenlijk een heel nieuw voorwiel moet a 500 euro op niet al te lange termijn. :(

On the bright side: Er kwam inderdaad een F800 voor me naar buitenrollen als lener.
Paar uurtjes mee gereden, maar ik vond het een totaal karakterloze motor waar ik pijn van in mijn rug kreeg. Daarbij nog bokkig ook.
Alleen op puur vermogen is het een vooruitgang t.o.v. de scarver, maar verder is het een karakterloos stuk plastic zonder de fun-factor die de scarver zo typeert.
Voordeel: Ik werd weer erg vrolijk toen ik mijn eigen fietsie terug kreeg.

Nee, als ik over zou moeten stappen, dan of weer een F650 voor de fun, of iets van een R1200 GS als echte vooruitgang.
 
Laatst bewerkt:
Mijn portemonnee is inderdaad de pijngrens voorbij zeg. '(

On the bright side: Er kwam inderdaad een F800 voor me naar buitenrollen als lener.
Paar uurtjes mee gereden, maar ik vond het een totaal karakterloze motor waar ik pijn van in mijn rug kreeg. Daarbij nog bokkig ook.
Alleen op puur vermogen is het een vooruitgang t.o.v. de scarver, maar verder is het een karakterloos stuk plastic zonder de fun-factor die de scarver zo typeert.
Voordeel: Ik werd weer erg vrolijk toen ik mijn eigen fietsie terug kreeg.

Nee, als ik over zou moeten stappen, dan of weer een F650 voor de fun, of iets van een R1200 GS als echte vooruitgang.

Dat had ik de laatste keer ook. Ik kreeg toen een F800R mee, en wat je zelf ook al zegt, een totaal karakterloze motor. Inderdaad meer vermogen, maar ik had er ook geen lol mee zoals de Scarver. Ook ik had er binnen no-time pijn in mijn rug van, dan vraag je jezelf wel af waarom mensen zo nodig een sportmotor willen rijden, je beleefd er m.i. totaal geen plezier aan. Nergens kan je hard rijden (zonder op te passen voor controles) en de zithouding is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens weet ik nu wel waarom ze zo hard rijden, ze willen snel thuis zijn om wel lekker te zitten.

Roq, verder heb je nu wel pijn in je portemonnee, maar daar heb je wel weer veel veilige lol voor terug.
 
Was ik haast vergeten ...

ALLEMAAL EEN FANTASTISCHE KERST,
EN EEN GEWELDIG 2010 !!!


Veilige en plezierige km's aan iedereen hier.
En wie weet, tot :] onderweg!
 
Was ik haast vergeten ...

ALLEMAAL EEN FANTASTISCHE KERST,
EN EEN GEWELDIG 2010 !!!


Veilige en plezierige km's aan iedereen hier.
En wie weet, tot :] onderweg!

Veel veilige kilometers gewenst in 2010. En wees voorzichtig met vuurwerk.

Ik hoop dit jaar iets meer kilometers te maken dan dat ik dit jaar gedaan heb. :$
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hopen dat 2010 beter motorrijweer wordt dan in de laatste weken van 2009. :]
 
Laatst bewerkt:
'K zag er pas nog één in het wild! *O*

...

Ik passeerde gisteren nog een zilvergrijze Scarver op de stadhouderskade in Amsterdam.
Ik raakte praktisch zijn voorwiel, maar hij had het zo druk met naar het verkeer turen om in te voegen vanaf de stoep, dat ie mij volgens mij niet eens gezien heeft als 'broertje'.

Is dit scarvertopic trouwens officieel dood? -O-
 
Ik passeerde gisteren nog een zilvergrijze Scarver op de stadhouderskade in Amsterdam.
Ik raakte praktisch zijn voorwiel, maar hij had het zo druk met naar het verkeer turen om in te voegen vanaf de stoep, dat ie mij volgens mij niet eens gezien heeft als 'broertje'.

Is dit scarvertopic trouwens officieel dood? -O-

Nee, dood is het niet, er zijn alleen te weinig scarver-rijders/eigenaren om dit topic een beetje levendig te houden.

Zelf ben ik ook weer lekker af en toe aan het sturen (helaas vooral woonwerk, maar wel een leuke route dwars door het westland) . Moet alleen binnenkort even een andere (zelfde type) achterschokbreker monteren. De huidige is lek en eigenlijk alleen nog maar een vering. Moet alleen even de tijd vinden om het te doen.
 
In dat geval zal ik me dan maar aanmelden als nieuwe Scarver rijder (november 2009). Na heel veel jaren op dikke motoren (BMW en Guzzi's) en een paar jaartjes in de scooter afdeling (Aprillia Atlantic 500 en Piaggio X9 500) ben ik weer aan het schakelen geslagen. Min of meer door toeval, niet omdat de scooters niet bevielen!

Omdat voor mij motorrijden toch hoofdzakelijk lekker sturen is en niet zo zeer veel PK's (die tijd heb ik gehad :+ ) kan ik me wel in een Scarver vinden. Die lekker stampende eenpitter is overigens ook erg plezierig!

Groetjes uit het 'zonnige' zuiden *O*
full
 
In dat geval zal ik me dan maar aanmelden als nieuwe Scarver rijder (november 2009). Na heel veel jaren op dikke motoren (BMW en Guzzi's) en een paar jaartjes in de scooter afdeling (Aprillia Atlantic 500 en Piaggio X9 500) ben ik weer aan het schakelen geslagen. Min of meer door toeval, niet omdat de scooters niet bevielen!

Omdat voor mij motorrijden toch hoofdzakelijk lekker sturen is en niet zo zeer veel PK's (die tijd heb ik gehad :+ ) kan ik me wel in een Scarver vinden. Die lekker stampende eenpitter is overigens ook erg plezierig!

Groetjes uit het 'zonnige' zuiden *O*
[afbeelding]

Nou welkom dan maar. Hoe ben je bij de Scarver terecht gekomen?
Het is nu niet echt een heel populaire motor.
 
Bedankt!
De Scarver voldoet eigenlijk aan al de eisen die ik stel aan een motor:
* riemaandrijving (schakelt fijner als een cardanfiets)
* een (of twee) cilinder
* bagageruimte (niet veel maar toch handig)
* licht en handelbaar
* redelijk betaalbaar
Bovendien houd ik wel van bijzondere motoren met wat karakter.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval zal ik me dan maar aanmelden als nieuwe Scarver rijder (november 2009).
Groetjes uit het 'zonnige' zuiden *O*
[afbeelding]

In dat geval -> WeLKOm op't Scarver forum.
Ik heb ondertussen m'n CS ingeruild (totall loss) voor een GS, maar hou het hier nog wel in de gaten hoor.
Mochten er vragen zijn, dan kunnen mensen nog steeds op dit topic terecht!
Voor nu veel plezier met je bike, en vele veilige km's ...
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En ik beloof niet te kijken O-)
Mijn verbouwplannen zijn voorlopig blijven steken bij een spatbord-verlenger (zit er al op) en Xenon H3 met vertraging (nog in de planning). Een LED achterlicht is ook wel leuk maar voorlopig nog maar even niet. Ik ben bezig om mijn badkamer te verbouwen en breng nu al mijn geld naar bouwmarkten.
 
Toch leuk dat dit topic zo weer een beetje opbloeit.
En dat de stemming er gelijk weer lekker in zit haha!!!
Misschien moet ik toch maar weer CS gaan rijden ... ;)
 
Een vraagje aan degenen die wel eens met een duo-passagier rijden: om de een of andere reden heeft mijn vrouw ernstige problemen met het afstappen van de Scarver. Met mijn vorige motoren had ze dat probleem niet. Ik denk dat het ligt aan de positie van de passagiers-stepjes (hoog!) maar weet het niet zeker. Herkent iemand dat 'probleem' en heeft ook nog een oplossing? De techniek voor het opstappen is nu met de rechtervoet op de rechterstep gaan staan en aan de schouders van de bestuurder vasthouden en dan omhoog trekken. Met het volle gewicht op de step dus. De stepjes hebben dat tot nu toe overleefd. })

Ze is vrij klein (1.56m) dus het been over het zadel slingeren gaat niet.
 
O das simpel ... van plek wisselen _O- !
Althans, ik neem aan dat jij groter bent en dus wat minder moeite zou hebben haha!

Nee hoor, grapje.
Ik kan me voorstellen dat het inveren van de motor een punt van aandacht is.
Als je die wat straffer kan afstellen, dan veert'ie al wat minder uit tijdens het afstappen.
Het is natuurlijk zo, dat wanneer haar voet bij het afstappen de grond raakt, er gewicht/druk van de motor gaat.
Deze komt dan omhoog uit de vering, en dat maakt't afstappen er niet makkelijker op.

Het verlagen van de bijrijder steps is overigens een heel goed idee.
Dit biedt zo goed als zeker ook iets meer comfort voor haar tijdens de rit.
Maar of daar iets voor te krijgen is weet ik niet zo uit't hoofd.
Dan zal je te raden kunnen gaan bij Wunderlich of Touratech.
En mocht dat niets opleveren, dan zou ik even langs de dealer gaan OF een lasbedrijf (serieus) om te vragen of die de duo-steps op een nette en betaalbare manier wat kunnen verlagen.
Mogelijk ben je dan ook nog goedkoper uit, al is't altijd maar weer de vraag of het een schoonheids prijs zou behalen ...

Ik hoor graag hoe't afloopt.
Succes, Ralph.
 
Bedankt voor de tips Ralph!
Dat wisselen van plaats lijkt me niet zo'n goed idee, ik blijf liever nog even heel. :)
Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, de voetsteuntjes verdienen wat aandacht. Ik zal ook eens rond gaan snuffelen op internet.
 
Een vraagje aan degenen die wel eens met een duo-passagier rijden: om de een of andere reden heeft mijn vrouw ernstige problemen met het afstappen van de Scarver. Met mijn vorige motoren had ze dat probleem niet. Ik denk dat het ligt aan de positie van de passagiers-stepjes (hoog!) maar weet het niet zeker. Herkent iemand dat 'probleem' en heeft ook nog een oplossing? De techniek voor het opstappen is nu met de rechtervoet op de rechterstep gaan staan en aan de schouders van de bestuurder vasthouden en dan omhoog trekken. Met het volle gewicht op de step dus. De stepjes hebben dat tot nu toe overleefd. })

Ze is vrij klein (1.56m) dus het been over het zadel slingeren gaat niet.

Ik heb slechts 1x met een aov* gereden. En die stapte precies op de manier zoals jij zegt op. Is een keukentrapje anders niets voor je? :+

aov = AchterOpzitVrouw (m/v)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan