Kleine verbouwing cockpit CBR 600 F

CBR600TON

Die hard MF'er
3 jan 2006
314
0
Almere
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om mijn cockpit van een CBR 600 F uit 97 wat aan te passen.

Waarom !!....origineel is de toerenteller wit en zijn de temp en km teller zwart.

Je kunt er stikkers voor kopen bij deltagfx.com....maar voor mijn bouwjaar haden ze niets...dus maar zelf maken

Origineel (foto)

Tellerorg.jpg
 
Nee de schaalverdeling komt nog en het klopt dit voorbeeld is van een cbr1000 maar het gaat om de kleurstelling.

De schaalverdeling

Maak een proefstukje met een vektor-tekenprogramma (cirkel, streepjes getalletjes) en knip hem net iets korter uit. Neem dan de streepjes van de originele teller over. Dan uittekenen en meten met gradenboog en dan krijg je zoiets

km1.jpg
 
Belangrijk zijn

De gaten voor de wijzer, schroeven, nulpaaltje.
Snijrand (zodat je het geheel over de wijzer kunt schuiven....de wijzer gaat er niet af...kost je een nieuwe teller)
Gaten gemaakt met zo'n tang om gaten in je riem te maken...werkt goed.

Materiaal waarop het eindresultaat afgedrukt word is mat dik fotopapier (eventueel lamineren voor stevigheid)

En let op met knop voor de dagteller te resetten...dit kan gebeuren

Kapot1.jpg
 
Hij is gebroken op het dunste punt....door een 1,5mm gat in beide helften te boren en een koploze spijker erin verlijmen heb ik het geheel weer gemaakt.

Pffffff.....geluk gehad

Gemaakt.jpg
 
lijkt simpel...is het niet...vele malen passen...wijzigingen aanbrengen...passen...ander logo.....logo maken....temp logo maken....en als alles klopt dan afdrukken op fotopapier

bijvoorbeeld in het zwart, groen...of wat je maar wil...vooral dat overlopen naar het rode gebied bij de toerenteller van geel naar rood vind ik erg mooi.

toeralleen.jpg
 
Ik ga morgen een vel lamineren zodat het waterdicht word en als de proef met de tellers niet goed gaat (opkrullen of nat worden ) dan plaats ik de gelamineerden.

Deze zijn tevens ook steviger en komen wat stijfheid overeen met diegene die je kunt kopen. Zijn niet goegkoop bij gfx kosten ongeveer 35 euro per stuk per teller maar ja die voor mijn fiets hadden ze nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan