Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
He eindelijk eens eerste:D
In deze koude dagen nadat ik gereden heb krijg ik regelmatig de vraag;
Krijg je geen koude handen??? als ik ze op de verwarming houd omdat ik er bijna geen gevoel meer in heb :z
 
Ik: deze week weer een nieuwe achterband erop gooien
Collega: Alwéér? Hoelang zit deze erop dan
Ik: 8000Km, wat wel netjes is gezien ze "normaal" maar 6000 meegaan
Collega: En hoeveel kost zo'n band dan
Ik: €230 (éch wél)
Collega: Sjeezus, daar loop je op leeg, kun je geen goedkopere banden krijgen,
of die langer meegaan
Ik: Jawel
Collega: Waarom doe je dát dan niet
Ik: Banden die langer meegaan zijn harder, harder gaat ten koste van de grip
Collega: Ja, maar da's toch niet zo belangrijk?
Ik: ....... B| ,... Die 2 stukjes rubber zijn alles wat voorkomt dat ik me
onderuit rem of de bocht uit vlieg, op m'n veiligheid ga ik niet bezuinigen
Collega: Ik heb er ook goedkope banden onder liggen en mij gebeurd ook niks
Ik: |( Jij rijd op 4 wielen, groot verschil
Collega: Nah, als ik een motor had zou ik het wel weten, dan had ik er nooit van
die dure banden onder gegooit, scheelt een hoop geld

Daar ben ik gestopt met te discussiëren, daar ligt waarschijnlijk het fundamentele
verschil tussen mensen die motor rijden en mensen die motoren 'zien' rijden
 
Toen ik nog in de horeca werkte kwam er eens een hele club motorrijders wat drinken. Ik stond achter de bar waar ze hun bestelling kwamen doorgeven. Aan de bar zat een vrouw die me stomverbaasd opmerkte toen de laatste motorrijder zijn bestelling had doorgegeven:

"Nou, dat is óók wat! Er heeft er helemaal geen één bier besteld! Ik dacht altijd dat motorrijders alleen maar bier dronken!"

 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog in de horeca werkte kwam er eens een hele club motorrijders wat drinken. Ik stond achter de bar waar ze hun bestelling kwamen doorgeven. Aan de bar zat een vrouw die me stomverbaasd opmerkte toen de laatste motorrijder zijn bestelling had doorgegeven:

"Nou, dat is óók wat! Er heeft er helemaal geen één bier besteld! Ik dacht altijd dat motorrijders alleen maar bier dronken!"
_O-


Hoe vaak ik deze vraag al niet heb gekregen:

Oh, dus je rijdt motor?
Doe je ook mee aan de TT?? :X
:X _O-
 
Eeeh, is hier een postlimiet? Als vrouw in een vrouwenberoep zijn de niet zo slimme opmerkingen en vragen niet op twee handen te tellen... '(
 
ik krijg meestal deze vraag: rij jij ook zoals een gek als aldie ander motor rijders die nog maar overal net doorpiepen op een haar na !%$&%$^$^^$%^@#$%$ :(
dat vooroordeel wat sommige mensen hebbe oooeeeheheheh echt niet normaal
inhalen is verdomd leuk maar als ik twijfel dan doe ik het niet toch .ik heb dus de hele avond een discussie gehad over wel niet in halen of dat alle motor rijders "zo gek zijn" ik heb wel uiteindelijk mijn gelijk gekregen jaja niet alle motorrijders zijn "gek" *O* *O* uuhmmmm ik zondig vaak zat
 
Ik: deze week weer een nieuwe achterband erop gooien
Collega: Alwéér? Hoelang zit deze erop dan
Ik: 8000Km, wat wel netjes is gezien ze "normaal" maar 6000 meegaan
Collega: En hoeveel kost zo'n band dan
Ik: €230 (éch wél)
Collega: Sjeezus, daar loop je op leeg, kun je geen goedkopere banden krijgen,
of die langer meegaan
Ik: Jawel
Collega: Waarom doe je dát dan niet
Ik: Banden die langer meegaan zijn harder, harder gaat ten koste van de grip
Collega: Ja, maar da's toch niet zo belangrijk?
Ik: ....... B| ,... Die 2 stukjes rubber zijn alles wat voorkomt dat ik me
onderuit rem of de bocht uit vlieg, op m'n veiligheid ga ik niet bezuinigen
Collega: Ik heb er ook goedkope banden onder liggen en mij gebeurd ook niks
Ik: |( Jij rijd op 4 wielen, groot verschil
Collega: Nah, als ik een motor had zou ik het wel weten, dan had ik er nooit van
die dure banden onder gegooit, scheelt een hoop geld

Daar ben ik gestopt met te discussiëren, daar ligt waarschijnlijk het fundamentele
verschil tussen mensen die motor rijden en mensen die motoren 'zien' rijden
Hmmm ik ken je rijstijl niet noch de banden waarmee je rijdt, dus het kan best zijn dat jij je de grip van je banden ook daadwerkelijk wél nodig hebt. In zijn algemeenheid valt echter wel op dat een hoop motorrijders absoluut over de meest sportieve banden moeten beschikken terwijl vervolgens de beschikbare grip daarvan nimmer gebruikt zal worden omdat de bereider gewoonweg niet in de buurt komt van de daarvoor vereiste vaardigheden. Soms kan zelfs een minder sportieve band meer grip bieden (doordat de rijstijl van de berijder en het traject onvoldoende hitte in de band brengt om een sportband te laten functioneren) en bovendien een langere levensduur. Niet zelden (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) wordt het geld voor de sportievere band echt over de balk gesmeten mede en ten onrechte onder het mom van "ik ga niet op mijn veiligheid bezuinigen!" om vervolgens met een bt014 compleet zoek gereden te worden door iemand met een bt020 (om maar eens een voorbeeld te noemen).

Kortom: alhoewel de vraagsteller niet door enige kennis gehinderd lijkt, is het toch niet zo stom als het lijkt...... (naar mijn bescheten mening).
 
Ik: deze week weer een nieuwe achterband erop gooien
Collega: Alwéér? Hoelang zit deze erop dan
Ik: 8000Km, wat wel netjes is gezien ze "normaal" maar 6000 meegaan
Collega: En hoeveel kost zo'n band dan
Ik: €230 (éch wél)
Collega: Sjeezus, daar loop je op leeg, kun je geen goedkopere banden krijgen,
of die langer meegaan
Ik: Jawel
Collega: Waarom doe je dát dan niet
Ik: Banden die langer meegaan zijn harder, harder gaat ten koste van de grip
Collega: Ja, maar da's toch niet zo belangrijk?
Ik: ....... B| ,... Die 2 stukjes rubber zijn alles wat voorkomt dat ik me
onderuit rem of de bocht uit vlieg, op m'n veiligheid ga ik niet bezuinigen
Collega: Ik heb er ook goedkope banden onder liggen en mij gebeurd ook niks
Ik: |( Jij rijd op 4 wielen, groot verschil
Collega: Nah, als ik een motor had zou ik het wel weten, dan had ik er nooit van
die dure banden onder gegooit, scheelt een hoop geld

Daar ben ik gestopt met te discussiëren, daar ligt waarschijnlijk het fundamentele
verschil tussen mensen die motor rijden en mensen die motoren 'zien' rijden

Hhhhmmm, bij mij zit er een bt020 af fabriek op, staat nu 21.500 op de tellert en eind deze maand gaat ie voor ze groote beurt bij 24.000 en dan gaat er een andere onder, deze begint 4kant te worden :Y
full


Oh ja, is een Bandit650s
 
Hhhhmmm, bij mij zit er een bt020 af fabriek op, staat nu 21.500 op de tellert en eind deze maand gaat ie voor ze groote beurt bij 24.000 en dan gaat er een andere onder, deze begint 4kant te worden :Y
(Afbeelding)

Oh ja, is een Bandit650s

Toch knap een dualcomponent band vierkant rijden (Hard van binnen, zacht van buiten).. lukte mij nog niet op 2000 km snelweg rechtdoor. Zegt meer iets over je rijgedrag dan over de band denk ik... ;)

Ach ja, ieder zijn eigen tempo....
 
Toch knap een dualcomponent band vierkant rijden (Hard van binnen, zacht van buiten).. lukte mij nog niet op 2000 km snelweg rechtdoor. Zegt meer iets over je rijgedrag dan over de band denk ik... ;)

Ach ja, ieder zijn eigen tempo....

Een BT020 is geen dualcomponent band hoor ;)
 
Af en toe krijg je zo'n vraag waarbij je maar geen extra uitleg gaat geven om het kort te houden.
Al een hele tijd geleden;

"Hoeveel cc hebben Grandprix motoren?"

500

"Hoeveel cc heeft jouw motor?"

600

"Ok"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan