De 1100 van Rednas

Rednas

MF veteraan
12 mrt 2003
3.683
24
Almere-Buiten
Geïnspireerd door de heren als gixxerron, fighterfan, street-fighter en anderen heb ik besloten dat het tijd wordt om ook eens een topic te openen om de verbouwing van mijn Gixxer 1100 tot streetfighter bij te houden.

3 jaar geleden ben ik besmet geraakt met het fightervirus en heb ik besloten dat ook ik ooit een fighter zou gaan bouwen. Vanaf dat moment ben ik mij gaan oriënteren op een motor om als basis te gebruiken, als snel kwam ik uit op een water gekoelde Gixxer 1100 omdat ik die toch wel heel mooi vind :) Omdat ik in die tijd nog thuis woonde en mijn moeder 1 motor (de CBR) in de schuur meer dan zat vond bleeft het enkele jaren bij oriënteren en inspiratie op doen. Toen ik in mei van dit jaar ging samen wonen was er eigenlijk geen excuus meer om geen Gixxer erbij te kopen ;) dat heb ik dus in juni gedaan :)

full
 
full


Een GSXR1100 uit 1994, de topkuip en zijkuipen zijn er al afgehaald (oorspronkelijk was ik van plan dit allemaal zelf te doen, maar dit was wel zo handig ;) ) er zat al een ander stuur en een andere koplamp op. Tevens was de motor voorzien van zgan banden en een sportdempertje, mooie basis dacht ik zo!
 
De eerste modificatie bestond uit het vervangen van het toch wel heel brede stuur door een wat ander model (en kleur) en het verwijderen van de brommerspiegel en het ruitje voor op. Dat smoelt al een stuk beter dacht ik zo.

full


Maar het echte werk moest natuurlijk nog beginnen, van een fighter was zeker nog geen sprake.
 
Ik had mezelf voorgenomen om eerst de CBR af te maken (ik ben bezig daar een R6 kont op te zetten en opnieuw te gaan spuiten) en dan pas te gaan beginnen aan de gixxer omdat ik die eigenlijk had gekocht om op te kunnen rijden terwijl de CBR uit elkaar ligt alvorens de gixxer zelf aan te pakken. Maar doordat het steeds meer begon te jeuken toch maar eens na zitten denken over een andere kont voor op de gixxer omdat deze toch wel heel erg lomp is ;)

Na lang beraad heb ik besloten dat het een kont moet worden van een kawasaki zx6r uit 2003/4 omdat ik die lijnen heel mooi vind. De jacht op zx6r onderdelen was dus geopend met dit als eerste buit:

full


Het subframe vond ik enkele weken later :) Ben alleen nog op zoek naar een bestuurders zadel, accubak, duo afdekcover en slotje om het duozadel mee vast te zetten (anyone? ;) )
 
Maar om het nieuwe subframe te kunnen passen moest eerst het oude eraf…. Dit viel niet mee, de vorige eigenaar was zo vriendelijk geweest om de kop van de rvs-imbus bouten waar het subframe mee vast zit kapot te draaien zodat de bouten uitgeboord moesten worden :( dit heeft een dag geduurd met dit als resultaat:

full


Het passen kan beginnen!
 
Afgelopen weekend heb ik met nos[NL] het subframe gepast en zijn we er achter gekomen dat de bovenste kokers van het subframe 3 cm ingekort moeten worden om het zadel mooi aan te laten sluiten op de tank. Bij de onderste kokers moet er een ruimte van ongeveer 10 a 12cm (gok ik, afhankelijk van de stand van de kont) overbrugd worden om het subframe op het frame te laten aansluiten. Hier ga ik 2 beugels voor maken.

Gisteren avond heb ik de uiteindes van het subframe afgezaagd en ingekort vanavond breng ik het spul naar mijn zwager die laat het door een collega lassen en zodra het frame terugkomt kunnen we verder om de hoek van de kont te bepalen en beugels te maken voor het onderste gedeelte van het subframe. Zodra het subframe passend is gemaakt is de rest een kwestie van onderdelen op het frame klikken :)

Tot nu toe nog niet echt schokkende verbouwingen maar beetje bij beetje moet het toch een hele mooie motor gaan worden (het kan alleen even duren, we hebben niet allemaal het werktempo van gixxerron ;) )
 
Zeker goed bezig!

Wilde zelf ook voor dat kontje gaan, maar met het oog op mijn originele zadel toch maar besloten een CBR 600RR kontje te nemen.

Zal zeker goed staan!
 
Bedankt voor de reacties, maar het kan wel even duren heren ;) zodra het subframe klaar is ga ik de kont afmaken en daarna zal het even wat rustiger worden ben ik bang. Op de motorbeurs Utrecht iig even kijken naar een andere koplamp partij (kuipje???) en spiegels en misschien wat andere leuke accessoires :9
In de tussen tijd moet de CBR ook nog klaar gemaakt worden omdat mijn meisje als het goed is in maart haar motorrijbewijs heeft en dan wel iets moet hebben om op te kunnen rijden ;)

Maar ik hou jullie op de hoogte!
 
Geïnspireerd door de heren als gixxerron, fighterfan, street-fighter en anderen (Afbeelding)
hehe leuk om te hooren jongen :}
(was jij die geen die om tips vroeg voor een sub-frame of niet?)

lijkt me een heel mooie kont voor op de 1100,mooi spits en coole lijnen :}
ik ga je zeker volgen en wens je veel suc6 :}

groetjes fighterfan :W
 
ps, waarom niet subframe eerst helemaal afmaken en pas maken en dan pas lassen ?

het subframe moet eerst aan de bovenkant ingekort worden en worden gelast, dan kan ik het bovenste gedeelte vastzetten aan het frame, zadel erop en dan kan ik makkelijk de hoek/stand van de kont bepalen en meten hoe groot de beugels moeten worden voor de onderkant
 
Enkelzijdige brug erin :?

neh, voorlopig niet ;)

enne, hoe word ie verder? Qua stijl dan..

weet nog niet helemaal, kont komt lekker sportief (zeker niet duits :P no offence) klein dempertje, laag gemonteerd, waarschijnlijk 2 koplampen, digitaal dashboard?

Is eigenlijk een kwestie van gewoon aan de gang gaan en dan kijken wat mooi staat, heb er nu nog niet echt een goed beeld van...
 
wow die kont is cool, waar hebbie die vandaan? wilde er ook wel 1 op m,n beemertje, maarja is toch een r1'tje geworden.

zal vast mooi staan op de gixxer. ben benieuwd
 
weet nog niet helemaal, kont komt lekker sportief (zeker niet duits :P no offence)
[/quote]


Mmmmmmmmmm Jammer

Mooi project kerel, succes zal het zeker volgen :9~ :9~

Groet Unlimited
 
Hey Rednas, 8-)

Leuk topic , zoals die van jouw was. zo wordt de mijne ongeveer !! :Y

3 vragen,

Zaten er tailrisers op waardoor de kont wat omhoog kwam, of is dat de stanaard?

Ik zag dat de kroonplaat aardig naar beneden stond, wat doet dat voor het stuurgedrag ?

Die pinkers , ga je die vervangen ? zo ja wat ga je met de oude doen.....
Heb interesse namelijk (roderickdepineut @ hotmail.com)

Groeten RDP
:W
 
Hey Rednas, 8-)

Leuk topic , zoals die van jouw was. zo wordt de mijne ongeveer !! :Y
Thanks! maar dat moet je toch even uitleggen.. hoe ziet ie er nu uit dan? ik heb nog wel wat onderdelen voor je liggen dan ;) :P
Zaten er tailrisers op waardoor de kont wat omhoog kwam, of is dat de stanaard?
Niet dat ik weet... zover staat ie toch niet omhoog? komt misschien door de foto's...

Ik zag dat de kroonplaat aardig naar beneden stond, wat doet dat voor het stuurgedrag ?

Hij stuurt heeel fijn en scherp :)

Die pinkers , ga je die vervangen ? zo ja wat ga je met de oude doen.....
Heb interesse namelijk (roderickdepineut @ hotmail.com)

Die knippers worden hoogstwaarschijnlijk wel vervangen maar nu nog niet... Ik zal aan je denken als ik ze weg doe.
 
Laatst bewerkt:
13.jpg

(geen schademotor)

Ik ben van plan er een Naked bike van te maken met wat streetfighter
invloeden , wel zo dat alles weer terug kan naar origineel.

Ronde lampjes, kroonplaat, Sbk stuurtje, Tailrisers - en kroonplaat zakken.

Dat was ut wel,

Oh ja, en de pinkers natuurlijk en een spiegeltje op het stuur !!

Gr Onno
 
Terug
Bovenaan Onderaan