Helm?

Noah

Rookie
18 dec 2005
3
0
Hoorn
Hallo iedereen, Ik vroeg me af wat voor helm de gemiddelde chopper/custom rijder heeft. Zo'n integraalhelm is het veiligst, maar choppers en integraalhelmen vind ik niet echt bij elkaar passen...
Dus wat is voor jullie belangrijker? Veiligheid of uiterlijk?

MVG

Noah



:]
 
gebruik de zoekfunktie zou ik zeggen })
er zijn veel topics die over helmen gaan
 
Íntergraal voor als het regen of minder weer is... of als er te veel insecten zijn. Voor hoog zomer weer en rustig rijden heb ik een nazi-potje en anders een mat zwart potje met een old skool spinneweb erop...
 
theme.jpg

b_22.jpg

b_20.jpg


deze zijn wel coole voor een chopperrijder ...vind ik
 
ooowkeee ...wat voor een weer word het de aankomende dagen dan ????
 
Hi Noah, ik zat met hetzelfde dillemma en had toen ook een topicje geopend, waar ik heel veel reacties op heb gekregen >>> Chopperhelm? . als je dat leest kom je een heel eind denk ik :) Ik heb uiteindelijk een pothelmpje gekocht en later voor de regen/kou een integrale helm. Pothelmpje vind ik veel fijner, het echte motorrijdenvrijheidsgevoel! maar met de integrale helm vriest mn voorhoofd er tenminste niet af en krijg ik geen regen in mn ogen.. Bovendien heb ik met t pothelmpje t idee dat ik veel meer zie om me heen, wat ik wel veilig vind, maar op t moment van een daadwerkelijke crash zal een integrale helm meer beschermen, al is die weer moeilijker af te doen door t traumateam.. anyway, succes ermee!!
 
Hi Noah, ik zat met hetzelfde dillemma en had toen ook een topicje geopend, waar ik heel veel reacties op heb gekregen >>> Chopperhelm? . als je dat leest kom je een heel eind denk ik :) Ik heb uiteindelijk een pothelmpje gekocht en later voor de regen/kou een integrale helm. Pothelmpje vind ik veel fijner, het echte motorrijdenvrijheidsgevoel! maar met de integrale helm vriest mn voorhoofd er tenminste niet af en krijg ik geen regen in mn ogen.. Bovendien heb ik met t pothelmpje t idee dat ik veel meer zie om me heen, wat ik wel veilig vind, maar op t moment van een daadwerkelijke crash zal een integrale helm meer beschermen, al is die weer moeilijker af te doen door t traumateam.. anyway, succes ermee!!

Oke, hier heb ik wat aan! :}

Ik probeerde trouwens de zoekfunctie wel te gebruiken, maar die doettutniet ;)
 
dat ziet er toch niet uit joh!


heej t is hier toch geen algemene motorpraat waar allemaal van die moraalridders zitten die alleen maar over veiligheid lulle?

tuurlijk is t belangrijk, maar wat is echt veilig?????
 
Heb tijdens mijn stage ambulancier ooit een motorrijder gezien die tegen een slakkegangetje tegen een koekblik van rechts geknald was met een potje...had bijna niks maar kan volgens mij nu een jaar of 10 later nog steeds geen steak eten :X


Maar op een chopper staat het inderdaad het beste, en het blijft je eigen smoel die je in de kreukels helpt :P
 
Ik heb nog niet het genoegen gehad om onderuit te gaan en dus rijd ik met deze helm, misschien niet de meest veilige maar op een chopper/cruiser wel het mooiste

Bijlage: Photo-0192.jpg
 
dis de mijne, en daar rijd ik winter (voor zover ik in de winter rijd ha ha) en zomer mee en zowel op de racer als op de choppert ;-)

100_1668.jpg


100_1669.jpg


100_1670.jpg


is een originele nl brommerhelm uit 1978, vroeger nog gebruikt door ons ma op de puch. Heb hem zelf naar smaak gespoten, was eerst gebroken wit ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan