blok zwart spuiten

Tuurtje

Die hard MF'er
16 mei 2004
265
0
Belgie
Ik wil mijn cilinders van mijn shovel blok gaan zwart spuiten. Nu ben ik er al achter dat VHT verf waarschijnlijk de beste optie is maar hoe zit het met het afplakken. In diversen stukjes over spuiten in bladen, boeken en op internet wordt geel/groene tape gebruikt.....wat voor tape is dit en waar kan ik het krijgen.....en als iemand nog tips heeft......hoor ik het natuurlijk graag.
 
Dat zal best ergens te krijgen zijn maar als het redelijk ontvet is werkt die 3m gewonw afplaktape ook prima hoor.

Gratis tip: Gebruik geen kranten voor de grote stukken maar aluminiumfolie.
Houdt alles tegen en is makkelijker te vormen. Ook in smalle plekjes.
 
het grootste probleem is dat je blok het best warm is om te spuiten .
En probeert een warm blok maar af te plakken .
 
Een lauw blok is ideaal, maar niet noodzakelijk..wel na het spuiten warm draaien want dan pas hecht de High Temp lak écht goed..succes !
 
Bedankt voor de tips......maar mijn blok is momenteel niet gemonteerd en staat gewoon in de kast......kan ik hem al spuiten of kan ik beter wachten....Ik heb al een aantal voorbeelden gevonden waarbij blokken gespoten zijn terwijl ze gewoon op een bok stonden....en dat zag er helemaal niet slecht uit.....afplakken gaat waarschijnlijk ook beter.
 
Ik heb overigens begrepen dat je met carburateur cleaner je blok mega goed kan ontvetten....iemand ervaring mee.....want voordat ik ga spuiten moet al de vettige resten natuurlijk van het blok af zijn.
 
Ik heb overigens begrepen dat je met carburateur cleaner je blok mega goed kan ontvetten....iemand ervaring mee.....want voordat ik ga spuiten moet al de vettige resten natuurlijk van het blok af zijn.

Remmenreiniger werkt beter!

En spuiten van je cilinders als ze gedemonteerd zijn kan makkelijk, maar de lak wordt pas echt hard als hij goed warm geworden is! (dus voorzichtig zijn met montage!)
 
Als het los staat zou ik het ook gelijk nu doen...
Tuurlijk, en afplakken is dan ook makkelijker!

Ik ken er ook die losse onderdelen spuiten, en ze daarna moffelen in de oven ... mijn echtgenote staat dit soort acties echter niet toe dus ervaring heb ik er niet mee ...
 
...............uh....mijn Chica zit in de oven.........maar mijn blok past er niet in hij zit namelijk nog in elkaar....maar hij zit niet in het frame

files
....
 
...............uh....mijn Chica zit in de oven.........maar mijn blok past er niet in hij zit namelijk nog in elkaar....maar hij zit niet in het frame

(Afbeelding)....

Zo die daar staat kun je er toch goed genoeg bij om te spuiten?
Ik zou zeggen ontvetten die hap, alles wat niet zwart mot afplakken, en spuiten die hap! Voorzichtig zijn met terugmonteren van het blok, en lekker afbakken met gebruik straks!

Enne @Bral: Dat spuiten is tot daar aan toe, maar ik heb maar een klein oventje ... ;)
 
Ontvetten met wasbenzine werk ook nog steeds goed voor het huis tuin en keuken spuitwerk. Ciliconen verweideraar gebruik ik altijd, werkt ook goed. Remmen reiniger gaat ook wel maar dat lost zo snel op, je moet het vuil met een doek afnemen, zodat je blok schoon en vetvrij is.

En voor het drogen kan je het blok ook opwarmen met een verfbrander, zolang je maat niet te lang op de zelfde plek blijft *D
 
Afgelopen zomer heb ik de cylinders van de Ural gespoten en buiten afgebakken op de barbeque. Werkt ook prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan