Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Jason.
Ik neem aan dat jij je prijs opgave bij Horeon vandaan hebt.
Horeon is een wereld zaak echt waar, maar ze heben geen Dynobank en zijn daarom aangewezen op derde voor het fijn afstellen.
Ik denk dat dit de relatief hoge prijs verklaard.

yep, Ik heb dit van Ger, ik heb hem ook gezegd dat dit een hoop geld is, ik weet idd dat ze met de fiets naar Haarlem gaan om hem te laten afstellen, maar ik doelde meer op het verschil tussen zelf plaatsen en mapje inladen of bij Horeon alles laten doen...

Wie heeft nu gelijk Crawl met mapje is prima?, of die Arata terrorist met z'n kapotte zuigers duurder dan ee leren broek, dus afstellen?
B|
 
yep, Ik heb dit van Ger, ik heb hem ook gezegd dat dit een hoop geld is, ik weet idd dat ze met de fiets naar Haarlem gaan om hem te laten afstellen, maar ik doelde meer op het verschil tussen zelf plaatsen en mapje inladen of bij Horeon alles laten doen...

Wie heeft nu gelijk Crawl met mapje is prima?, of die Arata terrorist met z'n kapotte zuigers duurder dan ee leren broek?
B|
zou gewoon t mapje inladen en ter zijnertijd maar eens op de dynobank gaan om m af te stellen.
 
maar kost mij dit niet mijn zuigers Muis???

kost dat nou eigenlijk dat afstellen op een bank?
 
maar kost mij dit niet mijn zuigers Muis???

kost dat nou eigenlijk dat afstellen op een bank?
denk het niet :N .....maar zeker is niks in t leven :X
mijn woord is geen garantie :X


wat afstellen kost :? ....bel morgen ff...dan weet je het.
prijs verschilt per Dynobank en de manier van afstellen
ieder heeft een eigen manier van afstellen...de een wil veel piekvermogen ten koste van de brandstof /zuurstof verhouding....de ander gaat voor de ideale brandstof/zuurstof verhouding met hier en daar een pktje minder

ik kies voor het laatste ...en de man in Oss ook ;)
 
Ik zou zeggen maak op beide een proefrit en dan koop je van het voorjaar wel de Z750 O-)
:^
er moet ergens een test zijn van promotor.
daar kwam de Z750 erg goed uit.
misschien is ie op de promotor site te vinden.
ik kan iig. het goeie nr zo snel niet vinden.
 
denk het niet :N .....maar zeker is niks in t leven :X
mijn woord is geen garantie :X


wat afstellen kost :? ....bel morgen ff...dan weet je het.
prijs verschilt per Dynobank en de manier van afstellen
ieder heeft een eigen manier van afstellen...de een wil veel piekvermogen ten koste van de brandstof /zuurstof verhouding....de ander gaat voor de ideale brandstof/zuurstof verhouding met hier en daar een pktje minder

ik kies voor het laatste ...en de man in Oss ook ;)
Ik ga wel eens bellen met Oss, ennuh, jij bent toch de úbermeister van de peekaas????


}) }) }) }) }) })
 
sjek t FUEL/AIR lijntje onderin van deze uitdraai van de Remus met en zonder DNA filter

full
 
Ik ga wel eens bellen met Oss, ennuh, jij bent toch de úbermeister van de peekaas????


}) }) }) }) }) })
heb misschien wel de meeste op dit moment :Y ...maar of ik er ook wat mee kan is n 2de :X
denk dat er betere meesters zijn O-)

ben meer de ubermeister van t slap gelul en de humor :P :+ :9
 
Ja standaard is n map 0
Dat zeg ik de verschillen zijn dus erg klein.
Kijk maar als het verschil in de waarde standaard map en op de map voor een open uitlaat met standaard lucht filter -16 is en met een DNA dan -20 is het verschil dus relatief klein.
Als dus een verschil van -16 al geen schadelijk gevolgen voor je motor heeft( en dat heeft Hans Kerkhoven mij verteld toen ik vroeg of ik zonder PC gewoon met de race pijp kon blijven rijden) dan zal dus een verschil van -4 zeker geen problemen geven.
Natuurlijk is het wel aan te raden is om een speciale map te laten schrijven maar je kan rustig met de gedownloade map een tijdje rond rijden.
 
verschil in brandstof afgifte van de 2 mapjes

je ziet dat met de DNA filter je over de gehele lijn minder brandstof nodig hebt om betere prestaties t krijgen

groen is met eigen mod
blauw de DNA stage 2
(Afbeelding)
Dit snap ik niet Muis. :?
Als je DNA filter meer lucht doorlaat zal je dus ook meer benzine nodig hebben volgens mij.
De lucht/ benzine verhouding moet toch gelijk blijven voor optimale prestaties?
Ik kan me wel voor stellen dat hij minder gaat verbruiken doordat je het gas nu minder ver hoeft open te draaien voor de zelfde prestaties als voor heen.
 
Dit snap ik niet Muis. :?
Als je DNA filter meer lucht doorlaat zal je dus ook meer benzine nodig hebben volgens mij.
De lucht/ benzine verhouding moet toch gelijk blijven voor optimale prestaties?
Ik kan me wel voor stellen dat hij minder gaat verbruiken doordat je het gas nu minder ver hoeft open te draaien voor de zelfde prestaties als voor heen.
meer zuurstof....meer prestatie

dus als je de ideale lijn van 13 vast zet ,zul je met minder brandstof maar meer zuurstof door het filter meer prestatie krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik de verschillen zijn dus erg klein.
Kijk maar als het verschil in de waarde standaard map en op de map voor een open uitlaat met standaard lucht filter -16 is en met een DNA dan -20 is het verschil dus relatief klein.
Als dus een verschil van -16 al geen schadelijk gevolgen voor je motor heeft( en dat heeft Hans Kerkhoven mij verteld toen ik vroeg of ik zonder PC gewoon met de race pijp kon blijven rijden) dan zal dus een verschil van -4 zeker geen problemen geven.
Natuurlijk is het wel aan te raden is om een speciale map te laten schrijven maar je kan rustig met de gedownloade map een tijdje rond rijden.
daarom....maar ik heb zelf zoiets...doe het in 1 keer goed.
je weet wat er mogelijk is na veel geexperimenteer van diverse mensen
scheelt n hoop geld...en ik kan t weten :X
 
Dit snap ik niet Muis. :?
Als je DNA filter meer lucht doorlaat zal je dus ook meer benzine nodig hebben volgens mij.
De lucht/ benzine verhouding moet toch gelijk blijven voor optimale prestaties?
Ik kan me wel voor stellen dat hij minder gaat verbruiken doordat je het gas nu minder ver hoeft open te draaien voor de zelfde prestaties als voor heen.
het zelfde als hoge luchtdruk of vochtige lucht of de buiten lucht temperatuur
heeft allemaal invloed op prestatie van je fiets
 
meer zuurstof....meer prestatie

dus als je de ideale lijn van 13 vast zet ,zul je met minder brandstof maar meer zuurstof meer prestatie krijgen.
Die ideale lijn stelt de ideale lucht/brandstof verhouding voor, als ik het goed begrepen heb.
Dus om maar een paar willen keurige getallen te pakken 1 liter lucht op 0,1 cc benzine.
Als ik nu meer lucht ga toevoeren zal ik om deze verhouding vast te kunnen houden ook meer benzine moeten toevoeren anders klopt de verhouding 1 op 0,1 niet meer.
Dat is ook de rede waarom je een PC moet monteren met een andere mapping om deze verhouding te behouden.
Toch of heb ik dit verkeerd :?
 
Die ideale lijn stelt de ideale lucht/brandstof verhouding voor, als ik het goed begrepen heb.
Dus om maar een paar willen keurige getallen te pakken 1 liter lucht op 0,1 cc benzine.
Als ik nu meer lucht ga toevoeren zal ik om deze verhouding vast te kunnen houden ook meer benzine moeten toevoeren anders klopt de verhouding 1 op 0,1 niet meer.
Dat is ook de rede waarom je een PC moet monteren met een andere mapping om deze verhouding te behouden.
Toch of heb ik dit verkeerd :?
de meest ideale verhouding is tussen lucht en brandstof komt neer op 14,7:1; 14,7 delen lucht staat tot 1 deel brandstof.

door meer brandstof toe te voegen gaat je fiets te rijk staan.
door minder brandstof toe te voegen verarm je het mengsel.

Is deze verhouding uit balans en is het deel van de brandstof hoger ( rijk mengsel ), dan zal de verbranding minder efficiënt zijn.
Het mengsel is onvolledig verbrand en zodoende wordt er dus energie verspilt.
Is op zijn beurt echter het brandstofdeel te laag (arm mengsel), dan zal de verbranding erg heet worden en riskeert men schade aan het motorblok.

met de verhouding 13 :1 (het is iets meer dan 13 volgens mij 13,2 of 13,4 maar dat terzijde) zul je dus een fractie te rijk staan wat dus niet nadelig kan zijn voor de motor

het zijn tenslotte gebruiks motoren en geen wegracers die veelvuldig blokrevisie (moeten)hebben.

jammer is dat ik geen uitdraai heb van n standaard Z1000 met n air/fuel verhouding

de gedachte van n powercommander is dat wanneer de brandstof/lucht verhouding bij elk toerental optimaal is, het automatisch voor een optimale verbranding zorgt en dus ook een optimaal lopende motor levert.

daarom steken zie die lambasonde achter in je uitlaat, deze snuffelt de uitlaatgassen en door het meten van de hoeveelheid zuurstof en andere gassen kan het doorgeven of de verbranding wel of niet optimaal is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan