Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
frappante is, mijn XV1000 :
- start goed (als de accu tenminste niet laat afweten).
- loopt stationair goed/mooi.
- als ik rij als een ouwe opa heb ik de minste problemen, dus normaal tot sneller accellereren geeft wel problemen.
- rijden in de lage toeren (tot plm 3000-3500) geven de meeste problemen...
 
Update:
Vandaag een andere (weliswaar 14 ampere maar betere) accu erin gehangen.
Minder ploffen backfire, maar komt nog steeds veelvuldig voor.
Vooral tot 3500 toeren.
Rijdt en trekt wel een heel stuk beter !

 
Gman,Je moet eerst maar eens je mengselstuurklep er tussen weg halen en eens kijken als dat helpt, heb je dit al geprobeerd, Dit hielp bij mij wel.
Martin :]
 
Gman,Je moet eerst maar eens je mengselstuurklep er tussen weg halen en eens kijken als dat helpt, heb je dit al geprobeerd, Dit hielp bij mij wel.
Martin :]
Je bedoeld vast dat AIS (Air Induction System) vanwege US-mileutoestanden ?

Gelijk da'k d'r tiet vur heej, goa ik d'ran stoan...
Euh sorry...,naha je snapt em...(vast)
 
Even een vraag:
Ik heb bij Louis voor 8.95 een 19 ampere accu op de kop getikt.
De plus en min zitten anders en de ontluchting ook.
Geen ramp maar eea zou betekenen dat ik ofwel de aardedraad moet verlengen ofwel verplaatsen.

Mijn idee en voorkeur is het om de:
- accu-massa-bevestiging (imbusbout) bij het blok los te maken,
- en het massa-aansluitpunt te verplaatsen naar (de imbus-bout van) de zadelbevestiging.

Kan ik dit ongestraft/zonder problemen doen ? Maw: maakt de accu dan wel voldoende massa ?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat je (zoals je zelf al zegt) een goede massa maakt, daarom moet de kabel aan het motorblok bevestigd worden.
Dit wordt gedaan omdat de dynamo en de startmotor ook direct aan het blok hangen en de grootste stromen veroorzaken.
Als je de massa eerst op het frame aansluit, kan door de lak en andere zooi een slecht verbinding ontstaan tussen blok en frame, met alle ellende van dien.

aldus gehoord van een monteur
 
Ben ik weer.

Voor losse onderdelen blijf ik verwijzen naar die gasten in Duitsland. Ga daar eens kijken: www.husy.info

Hij heeft bijna alles liggen, en anders heeft hij heel goede ideeën waar je je spullen kunt krijgen.

Dat verhaal met die be- en ontluchtingsslangen heeft hij me ook verteld, gewoon loskoppelen, schijnt een geweldig resultaat te geven. Van de zomer gaan we mijn XV helemaal reviseren, Husy-style. Zo'n Virago schijnt een hele hoop extra vermogen verborgen te hebben, en als je weet waar alles zit, kun je er een hoop extra power uithalen. Ben benieuwd.
 
@ tornado:
Inderdaad dat was dus de vraag...

@ theaterbeest:
Dus ik kan beter een langere kabel scoren ? En als ik het metaal blank maak en insmeer met zuurvrije vaseline ?

@ Mealtloaf:
Dank voor je onderdelentips.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat zit met die extra power & "how to unleash it".
Is daar iets van op het net te vinden ?
Keep us posted !
 
Een langere kabel zou een oplossing zijn, anders moet je ook alle plekken war het blok in het frame hangt schoonmaken.
De stroom die gaat lopen tijdens het starten is zeer groot, daarom moet je er op letten dat de nieuwe kabel minimaal de zelfde dikte heeft als de oude.
 
Ik heb destijds ook al die ontluchtings slangen en pijpjes weg gehaald.

En die broodtrommels eaan bijde kanten en een open filter gemonteerd.

Na wat afstellen liep de fiets echt veeeeel beter!!
 
Bij mijn XV-700 is ook die US-troep eraf gehaald. (was al toen ik hem kocht)
De vorige eigenaar had alleen aan de fabrieks-schroef zitten kl.... :( synchroon gesteld en :] :] :] :] heerlijk rijden.

Vorig jaar is de dynamo opnieuw gewikkeld en een nieuwe spanningsregelaar erop gegaan, deze waren beide niet erg goed meer.

Nu rijdt ie als een zonnetje en ik ken 'm niet meer terug, zelden 'ploffen' en starten gaat ook goed, soms alleen dat (virago) startgeluid B|

Ieder (voor-) jaar:
- nieuwe olie erin.
- luchtfilter schoonmaken (of eventueel vervangen)
- nieuwe bougie's erin

Gaan met dat ding. :] *O*
 
Laatst bewerkt:
@ theaterbeest:
Ok ik ga op zoek...

@ all:
wie tips heeft waar ik goedkoop een lange massakabel kan scoren....

@ Peter S.:
Alle slangen en pijpjes weggehaald ? Dus ook van die carte-onluchting enzo ? Kan dat geen kwaad ? Heppie (detail)piccie(s) 2show ?

@ Yermolai:
Ook zoiets:Bij mij heeft de vorige eigenaar "op gehoor/gevoel" synchroon gesteld, dus dat zal sowieso moeten. En wat bedoel je met de US-troep ?
Heb jij detailplaatjes ervan ?
 
@Gman :
@ Yermolai:
Ook zoiets:Bij mij heeft de vorige eigenaar "op gehoor/gevoel" synchroon gesteld, dus dat zal sowieso moeten. En wat bedoel je met de US-troep ?
Heb jij detailplaatjes ervan ?

Ik bedoelde dat AIS (Air Induction System).
Dit is op mijn motor niet meer aanwezig.
Mijn motor heb ik (samen met schoonpa) synchroon gesteld met (vacuum) meters.

Sorry, geen plaatjes van, alleen kan ik je zeggen dat er bij mij niets meer achter het linker deksel zit.
 
Yermolai, Even een vraagje. Als je alles er tussen uit haalt moet je die gaten dan wel gaan afdichten. Ik ben er ook mee bezig maar ik vraag mij dat af als je de gaten dan helemaal moet afdichten. hoor het wel weer Martin :]
 
Ik herinner me dat je in een tijdje in het eerste GS topic rondhing,
en je had toen een topic/ondertitel zoiets als "wie helpt dr.Bral aan een hadee?"
Toch :?
ooohh, dat was om mijn XS te verkopen ,nou snap ik em weer ja




ik heb inmiddels een hadee ja, kijk ff in dat wat te knooien topic of in mijn ondertitel
 
Op donderdag 09 februari 2006 11:48 schreef Yermolai het volgende:@Gman :Ik bedoelde dat AIS (Air Induction System). Dit is op mijn motor niet meer aanwezig.Mijn motor heb ik (samen met schoonpa) synchroon gesteld met (vacuum) meters.Sorry, geen plaatjes van, alleen kan ik je zeggen dat er bij mij niets meer achter het linker deksel zit.
Op donderdag 09 februari 2006 11:57 schreef tornadochoppers.tk het volgende:Yermolai, Even een vraagje. Als je alles er tussen uit haalt moet je die gaten dan wel gaan afdichten. Ik ben er ook mee bezig maar ik vraag mij dat af als je de gaten dan helemaal moet afdichten. hoor het wel weer Martin :]
Op donderdag 09 februari 2006 11:59 schreef Yermolai het volgende:Ik zal nog eens kijken hoe het precies zit.Zal dan ook wat foto's maken, kun je misschien nog iets mee.
Op donderdag 09 februari 2006 11:59 schreef Yermolai het volgende:Ik zal nog eens kijken hoe het precies zit.Zal dan ook wat foto's maken, kun je misschien nog iets mee.
Het Virago Topic :Y
'en hij zag dat het goed was'
Ben benieuwd ! :]

@ Bral: Ik zal eens kijken...
 
benieuwed benieuwd benieuwd ik wordt er niet goed van die kloten Yamaha. De eerste die 1000 euro mee neemt mag mijne hebben. Ben er de hele dag al mee bezig. Af en toe even het forum beantwoorden en accu opladen dan maar verder.
Heb al wel de spanningsregelaar op de motor gezet dus als de motor weer GOED is dan laat hij de accu ook weer bij. Dus bij deze heren wie de eerste 1000 euro bied mag hem hebben. Gr Martin :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan