Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
I.v.m. een lekke achterband, heb ik vanavond geprobeerd om mijn achterwiel (XV1100 BJ 1992) eruit te halen. Zo makkelijk als het in handbank staat, is het voor mij helaas niet. :N
Ik heb alle benodigde bouten los gemaakt en eruit gehaald. Volgens het boek zou ik het wiel er nu, naar rechts toe, inclusief remnaaf, uit moeten kunnen halen. Maar het wiel, behalve de remnaaf, zit nog vast. Dus bij deze dan ook wijze raad gevraagd, hoe ik het achterwiel eruit kan krijgen????
 
Laatst bewerkt:
hey Frederiko,

Het achterwiel wil nig wel eens 'vast' zitten in de cardan bevestiging.
Door het wiel heen en weer en op en neer te 'wrikken' moet hij toch naar rechts los komen.
Met wat kracht en toch met beleid moet het lukken
 
hey Frederiko,

Het achterwiel wil nig wel eens 'vast' zitten in de cardan bevestiging.
Door het wiel heen en weer en op en neer te 'wrikken' moet hij toch naar rechts los komen.
Met wat kracht en toch met beleid moet het lukken

Bedankt voor de goede raad. Wiel met wat heen en weer wrikken eruit gekregen :)
Kan gelukkig een pluggi ingezet worden :Y
 
ik heb besloten om mijn Virago eens onder de hand te nemen(heb mn rijbewijs nog niet maar het kriebelt me nu al haha)Nu ga ik mijn motorblok mat zwart spuiten maar ik weet nog niet welke kleur de tank en kappen moeten worden iemand een idee?
 
Maar iest mee kleur zou zijn
-Blok mat zwart
-Koppen polijsten (geen rijbewijs dus tijd zat)
-Kappen en tank zwart met rode bies
-Voorvorkpoten (onder) ook zwart
-Velgen en binnekant schijven rood met gepolijste randen bij de velgen
 
Hallo,

heeft iemand een instructieboekje/handleiding voor een virago 535 uit '87?
ik heb m 2 weken geleden gekocht, en dr zit verder helemaal niks bij!

Groetjes bart
 
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een(hoop ik) klein probleempje met m'n virago 750 uit '89.
Als ik m'n contact aanzet om te gaan starten branden m'n lampjes en ook m'n gewone verlichting. So far so good. Maar druk ik op de start knop dan hoor ik een klik en dan valt hij electrisch compleet helemaal dood(er brand dus geen enkel lampje meer). Na verloop van tijd(1a2 minuten) branden de lampjes weer en kan ik weer een poging wagen om te starten. Via het knopje weer diezelfde klik, maar duw ik 'm aan dan start ie gelijk.
Er is een half jaar geleden een nieuwe accu ingegaan, dus ga ik er vanuit dat daar het probleem niet inzit.
Ik twijfel nu aan een zekerings kwestie, of startmotor.
Maar vindt het wel vreemd dat de spanning helemaal dood valt en na verloop van tijd weer bij komt.
Daarom weet ik het van de startmotor ook niet helemaal zeker, want dan heb ik een paar dagen geen enkel probleem, en start hij gelijk dmv de startknop. En zoals gister kom ik van m'n werk op de motor, moet ff wachten voor een openstaande brug, wil ik 'm starten weer klik(dan sta je voor l.. :? naast andere motoren),uiteindelijk na een minuut of wat weer aangeduwd en naar huis kunnen rijden. Eenmaal thuis druk ik een aantal keren om te starten en elke keer start hij weer.
Waar moet ik het zoeken??
 
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een(hoop ik) klein probleempje met m'n virago 750 uit '89.
Als ik m'n contact aanzet om te gaan starten branden m'n lampjes en ook m'n gewone verlichting. So far so good. Maar druk ik op de start knop dan hoor ik een klik en dan valt hij electrisch compleet helemaal dood(er brand dus geen enkel lampje meer). Na verloop van tijd(1a2 minuten) branden de lampjes weer en kan ik weer een poging wagen om te starten. Via het knopje weer diezelfde klik, maar duw ik 'm aan dan start ie gelijk.
Er is een half jaar geleden een nieuwe accu ingegaan, dus ga ik er vanuit dat daar het probleem niet inzit.
Ik twijfel nu aan een zekerings kwestie, of startmotor.
Maar vindt het wel vreemd dat de spanning helemaal dood valt en na verloop van tijd weer bij komt.
Daarom weet ik het van de startmotor ook niet helemaal zeker, want dan heb ik een paar dagen geen enkel probleem, en start hij gelijk dmv de startknop. En zoals gister kom ik van m'n werk op de motor, moet ff wachten voor een openstaande brug, wil ik 'm starten weer klik(dan sta je voor l.. :? naast andere motoren),uiteindelijk na een minuut of wat weer aangeduwd en naar huis kunnen rijden. Eenmaal thuis druk ik een aantal keren om te starten en elke keer start hij weer.
Waar moet ik het zoeken??

zeker korte ritjes gereden de laatste tijd?
dit is duidelijk een accu kwestie, je accu is te leeg om de startmotor rond te krijgen, deze slurpt dus alle nog aanwezige spanning weg en maakt eigenlijk een soort kortsluiting.
na verloop van tijd hersteld je accu weer en laat de lampen (zwak) branden.
Zorg eerst eens voor een goed geladen accu (met een paar korte ritjes laad hij echt niet goed op) en probeer het dan nog een keer.
 
Laatst bewerkt:
Wat is kort en wat is lang ??
Ik gebruik 'm voornamenlijk voor woon-werk verkeer, en dat is zo'n kleine 40 km per dag.
Maar het zou kunnen natuurlijk.(Liever dit dan een startmotor probleem)
Ik kom hierop gelijk met een tweede vraag: zou het dan een optie kunnen zijn om 'm thuis telkens op de druppellader aan te sluiten ?
Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste(lees makkelijkste) doen ?
Ik heb er geen trek in om telkens de accu los te halen, in de schuur te plaatsen en s'ochtends voor dag en dauw die weer terug te zetten.
Kan dit dus met dmv twee kabeltjes die ik ergens goed opberg, maar toch eenvoudig te bereiken zijn.
Als je mij een duidelijke beschrijving hiervan kan leveren dan ben ik je zeer erkentelijk.

B.v.d.
 
Wat is kort en wat is lang ??
Ik gebruik 'm voornamenlijk voor woon-werk verkeer, en dat is zo'n kleine 40 km per dag.
Maar het zou kunnen natuurlijk.(Liever dit dan een startmotor probleem)
Ik kom hierop gelijk met een tweede vraag: zou het dan een optie kunnen zijn om 'm thuis telkens op de druppellader aan te sluiten ?
Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste(lees makkelijkste) doen ?
Ik heb er geen trek in om telkens de accu los te halen, in de schuur te plaatsen en s'ochtends voor dag en dauw die weer terug te zetten.
Kan dit dus met dmv twee kabeltjes die ik ergens goed opberg, maar toch eenvoudig te bereiken zijn.
Als je mij een duidelijke beschrijving hiervan kan leveren dan ben ik je zeer erkentelijk.

B.v.d.
hang hem eerst maar eens een nacht aan de druppel lader en bouw hem dan weer in.
kijk hoelang hij het volhoud, heb je weer snel problemen dan is er iets mis met het laad-systeem
voor 1 keer is het wel te doen om erachter te komen, met 40 km perdag zou hij niet zo snel leeg moeten raken, en dus elke dag starten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn druppelaar (optimate III) de mogelijkheid om een vaste aansluiting in te bouwen. Plus en minpool aansluiten en dan hou je een stekkertje over die je op een handige plaats weg kan werken. Kwestie van 's avonds de druppelaar aansluiten op dat stekkertje en laden maar, 's ochtends stekkertje eruit en rijden......
 
Ik heb bij mijn druppelaar (optimate III) de mogelijkheid om een vaste aansluiting in te bouwen. Plus en minpool aansluiten en dan hou je een stekkertje over die je op een handige plaats weg kan werken. Kwestie van 's avonds de druppelaar aansluiten op dat stekkertje en laden maar, 's ochtends stekkertje eruit en rijden......
Ik vind dat een beetje symptoon bestrijden, als dat ding elke avond aan de druppellader moet om 's ochtens te kunnen starten is er iets niet goed met het apparaat.
Eerst maar eens kijken om het startprobleem op te lossen, kan er daarna altijd nog een systeem ingebouwd worden voor de wintermaanden ;)
 
OKay, bedankt iig voor de reactie's.
Ik ga eerst komende week ff van het zonnetje 8-) in zuid-frankrijk genieten, en zodra ik weer thuis ben zal ik de accu weer 's een nachtje aan de druppelaar hangen. Ik heb m'n bedenkingen hierover, maar wil het toch proberen. Mocht dit het niet zijn dan komt er hier uiteraard een vervolg op, en gaan we zoeken naar de oplossing.
 
OKay, bedankt iig voor de reactie's.
Ik ga eerst komende week ff van het zonnetje 8-) in zuid-frankrijk genieten, en zodra ik weer thuis ben zal ik de accu weer 's een nachtje aan de druppelaar hangen. Ik heb m'n bedenkingen hierover, maar wil het toch proberen. Mocht dit het niet zijn dan komt er hier uiteraard een vervolg op, en gaan we zoeken naar de oplossing.
hou ons maar op de hoogte, en veel plezier in het zuiden *D
 
Wie komt er uit de buurt van Zevenaar - Arnhem en vind samen wat ondernemen leuker dan alleen klop dan bij ons aan en rijd lekker mee in de mooie wekends en op uitnodiging van ander clubs;
 
Het is weer zo ver, weer een XV920 op de kop getikt. Deze moet verbouwd worden. Het is op dit moment een ratbike, maar daar ga ik verandering in maken. Hier alvast even een foto hoe hij er uit zie. De beste man had een bankstel verknipt en deze stukje voor stukje over de tank en spadbord geplakt.
bikepics-898735-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar thuis gekomen eens maar even een rondje rijden. De motor had een rare tikker in het blok en ik dacht a dat komt van het lange stil staan. Dus even een rondje rijden en daarna maar gaan sleutelen. Nieuwe bougie's er in starten en weg rijden . Na de eerste straat was het gebeurd met de pret, een vast loper. De voorste cylinder helemaal vastgelopen. De motor naar huis gedrukt en daar maar begonnen om het motorblok er onder uit te halen, ik had een 2de motor blok erbij gekregen.
bikepics-898737-full.jpg

en de rest er ook maar direct eraf (ben nu toch bezig).
bikepics-898739-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben eerst even naar de winkel geweest om een paar kratjes op te halen voor onder de motor
amstel.JPG

En nee hoor Jan ben nog wezen rijden vandaag op de bankstel 1200, en wat denk je tussen de buien door hahahaha :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan