Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn vorige brak een stukje van de nokkenasgeleider af. Gevolg : slijtage in blok aan lagerkant en dus carterhelft onbruikbaar....da's einde verhaal.
Toch verrekte sneu geld dan....... ;(

Ik ken ook iemand waarbij dit gebeurde, terwijl het een net nieuwe motor van 15000 euro was.

Wat is het punt?

Het punt is dat bij een nagenoeg gelijk risico aan volledige schade, het verloren bedrag een stuk minder is bij deze Virago ;)
 
idd.. dit is gewoon een pechgeval, kan iedereen overkomen..

ik vroeg ook meer naar de standaard slijtage e.d. en ach, voor 500 kun je volgens mij geen buil vallen zolang het rijdt en grotendeels roestvrij is :)
 
idd.. dit is gewoon een pechgeval, kan iedereen overkomen..

:)

jaja, standaardslijtage is er niet veel. wel voorrem en startkoppeling en contacten( die onder de tank bijvoorbeeld voor de achterste cilinder..)
Marja, voor 500 euro kun je best een gokkie wagen ! zeker met een Virago.

Mijn geval was geen pech geval, maar een geval van verkeerde revisie, danwel een foutje tijdens de assemblage. Als koper niet te zien.. Als dat na een jaar gebeurd, heb je niet altijd weer een bak geld klaar liggen. :(
 
Jongens wat een gekl..... blijkt dat mijn halve benzinetank leeggelopen is in mijn carter. Jammer genoeg was er in november jl. nieuwe olie in gekomen, dus die kan ook opnieuw ververst worden. :( :( :(
Dit alles betekent dat de carburateurs eraf moeten om e.e.a. na te lopen. o.a. de vlotternaalden.

Als ik nu de benzine niet uit de carbs had laten lopen dan waren de vlotternaalden ook niet zo gaan staan dat de boel leegliep. Bij de volgende winterstop laat ik de benzine fijn in de carburateur. :Y
 
Jongens wat een gekl..... blijkt dat mijn halve benzinetank leeggelopen is in mijn carter. Jammer genoeg was er in november jl. nieuwe olie in gekomen, dus die kan ook opnieuw ververst worden. :( :( :(
Dit alles betekent dat de carburateurs eraf moeten om e.e.a. na te lopen. o.a. de vlotternaalden.

Als ik nu de benzine niet uit de carbs had laten lopen dan waren de vlotternaalden ook niet zo gaan staan dat de boel leegliep. Bij de volgende winterstop laat ik de benzine fijn in de carburateur. :Y

Op zich niet zo heel erg toch? Nieuwe olie+filter, en die vlotters checken.

Vergeet bij slijtage ook niet de zitting mee te vervangen. Als setje dus.
 
Op zich niet zo heel erg toch? Nieuwe olie+filter, en die vlotters checken.

Vergeet bij slijtage ook niet de zitting mee te vervangen. Als setje dus.

Erg nee, ik had gisteren m'n eerste rondje van het jaar willen doen en had dit eigenlijk nog niet eerder aan de hand gehad.

De tank, buddy, luchtfilterkappen en de carburateurs zijn gedemonteerd.
Van de week even de carbs nalopen, gelijk even nakijken of de menbramen nog heel zijn en er weer op. Ik heb wel even twee verse O-ringen (die tussen de cylinderkop en rubberenluchtinlaten zitten) besteld.
De olie etc staat ook al weer klaar dus van de week is ie weer klaar voor de komende periode. :] :]

Wat bedoel je trouwens met "zitting"? Doel je op de rubbers en pakkingen in de carbs? Vorig jaar heb ik beide carburateurs gedemonteerd gehad en toen was er ogenschijnlijk niet versleten, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
 
Laatst bewerkt:
Erg nee, ik had gisteren m'n eerste rondje van het jaar willen doen en had dit eigenlijk nog niet eerder aan de hand gehad.

De tank, buddy, luchtfilterkappen en de carburateurs zijn gedemonteerd.
Van de week even de carbs nalopen, gelijk even nakijken of de menbramen nog heel zijn en er weer op. Ik heb wel even twee verse O-ringen (die tussen de cylinderkop en rubberenluchtinlaten zitten) besteld.
De olie etc staat ook al weer klaar dus van de week is ie weer klaar voor de komende periode. :] :]

Wat bedoel je trouwens met "zitting"? Doel je op de rubbers en pakkingen in de carbs? Vorig jaar heb ik beide carburateurs gedemonteerd gehad en toen was er ogenschijnlijk niet versleten, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Zitting en naald horen bij elkaar. Waar het puntje van de vlotternaald in rust, dat is de zitting. Vlotternaald en vlotterzitting. En die zijn op lekaar ingesleten. Bij reinigen daarom altijd de onderdelen per carb bij elkaar houden, en liefste per setje vervangen.
 
Helder, Ik vemoede al dat je dat bedoelde. Sterker ik demonteer de carbs een voor een.

Ook altijd een leuke fout. De menbraam heeft aan de bovenkant een klein uitstulpinkje en als je die niet in de uitsparing doet dan loopt ie vreselijk beroerd.
 
Helder, Ik vemoede al dat je dat bedoelde. Sterker ik demonteer de carbs een voor een.

Ook altijd een leuke fout. De menbraam heeft aan de bovenkant een klein uitstulpinkje en als je die niet in de uitsparing doet dan loopt ie vreselijk beroerd.

Ja, daar ben je dus al achter: dingen moet je wel monteren zoals bedoeld, en niet anders ;)
 
Ha ha, ik heb verleden jaar 5 tot 6 keer de carburateurs los gehad want hij liep meer dan slecht. Uiteindelijk het probleem toen gevonden. Er zit een luchtslangentje gekoppeld aan de voorste rubberen inlaat, onder het klemmetje zat een scheurtje. Dus moraal van het verhaal, ik kan bijna met mijn ogen dicht dit krengen in en uit elkaar halen.

Maar ik had liever gehad dat het vlotterpennetje zijn werk had gedaan. Moet nl. de cinquecento van dochterlief repareren en daarna nog de remmen ontluchten van mijn eigen auto. Ben dus voorlopig van de straat.
 
Hoera 't virageltje doet het weer. Er zat toch wat viezigheid in de carbs.
Voor de inlaatrubbers even twee nieuwe o-ringen gehaald en daarna een vliesje van vloeibare pakking aangebracht. Daarna het gebruikelijke gekloot om de inlaatrubbers vast te zetten. :P :P Maar met wat gebogen 10 mm steek/ringsleutels lukte dat toch.

Gelijk maar even wat roestpitjes aan het frame behandeld en de motor gepoetst.
De motor is weer klaar voor het warmere seizoen. :] :] :]
 
gepoetste motoren vragen altijd om foto's :P


Hoera 't virageltje doet het weer. Er zat toch wat viezigheid in de carbs.
Voor de inlaatrubbers even twee nieuwe o-ringen gehaald en daarna een vliesje van vloeibare pakking aangebracht. Daarna het gebruikelijke gekloot om de inlaatrubbers vast te zetten. :P :P Maar met wat gebogen 10 mm steek/ringsleutels lukte dat toch.

Gelijk maar even wat roestpitjes aan het frame behandeld en de motor gepoetst.
De motor is weer klaar voor het warmere seizoen. :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
gepoetste motoren vragen altijd om foto's :P


U vraagt en wij draaien. Hier is 't virageltje!!! *O* *O*

29m95w2.jpg
 
hoi ik heb een vraag.
ik kan een xv1100 kopen voor weinig omdat meneer de uitlaat klep testrak heb gezet en deze dus als een jackhammer tegen de zuiger is gekomen nou is mijn vraag wat zoude de kosten zijn om te repareren doe het zelf heb de tyd en knowhow aleen is het al heeeel lang geleden dat ik motoren heb gedaan.


bij voorbaat dank leo :]



inmiddels ander blok er onder :]
 
Laatst bewerkt:
Op de uitlaatbocht van de achterste cilinder van mijn XV535 zitten 2 imbussen (gemonteerd op 2 vast gelaste moeren), weet iemand wat daar op hoort te zitten, hoe het er uit ziet en waar het eventueel te verkrijgen is?
Vorige eigenaar kon me niet van bruikbare informatie voorzien, helaas staat op de uitlaat geen type aanduiding of fabrikant.

Als ik op het www zoek dan vermoed ik dat het eentje van Jardane is maar op hun website kom ik geen bruikbare info tegen die gerelateerd is aan mijn vraag.

Wie o wie kan mij helpen om m'n virago te "completeren" :P ?
full
 
Laatst bewerkt:
Die is lekker makkelijk.....

Het betreft een aftermarket uitlaat waar ik zoals eerder al aangegeven geen clou heb wat het merk is.
Motoport Leeuwarden kon me ook niet helpen.

Via google heb ik al rond gekeken maar blijkbaar zie jij meer dan ik!
M.a.w. geef eens een link zodat ik daar een beeld bij heb ;)
 
Laatst bewerkt:
Die is lekker makkelijk.....

Het betreft een aftermarket uitlaat waar ik zoals eerder al aangegeven geen clou heb wat het merk is.
Motoport Leeuwarden kon me ook niet helpen.

Via google heb ik al rond gekeken maar blijkbaar zie jij meer dan ik!
M.a.w. geef eens een link zodat ik daar een beeld bij heb ;)

Wie is er nou makkelijk :+
 
misschien dat een grotere foto wat meer inzicht geeft in welke uitlaat je hebt.

btw misschien dat ze bij woesthof iets hebben wat erop past...
 
Jij wil geen kennis maken met mijn teentjes en wat daar achteraan komt fopneus, smilypraat....

Zie je nu wel, het is niet zo moeilijk om ff iets met je medemens te delen!
Die club kende ik niet, dus daarvoor dank!
Op het forum van die andere club (http://www.viragoclub.com/) had ik de vraag ook al gesteld maar ook daar kon men mij tot op heden niet helpen.

Via Woesthof heb ik een reactie mogen ontvangen, eens zien wat die mij kan bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan