GSX-R blok in een GSX

cbrrrr

MF veteraan
11 feb 2003
1.894
1
Wijhe
Ik zit met een GSX750es met een defect blok, nu zou ik graag willen weten of een GSX-R750 blok hierin past.

Dus deze motor

full
 
Ik ben met een soortgelijk projectje bezig: een GSX-R 750 blok (grotendeel, met onderdelen van een GSX-F 750) in een GSX-F.

Wat is er precies kapot aan het blok? Ik heb nog een redelijk wat onderdelen van mijn kapotte blok liggen. Eventueel heb ik misschien wel interesse in je oude blok om van 2 kapotte blokken 1 te bouwen (hobbyprojectje).

Ik heb nog wel een vraag voor je: voor de koppelingskabel heb je een hevel nodig die op de as zit die uit het blok komt. Hoe groot is de afstand van het hart van die as tot de kabel? Die hevel heb ik namelijk niet (jij wel?).
 
2de versnelling ligt eruit, dus of een ander blok of een versnellingsbak die past.

Zou ik dat blok over kunnen nemen? Mijn huidige hobbyprojectje is, als het goed is, binnen korte tijd klaar. Ik ben nog op zoek naar een mooi blok voor op een hovercraft (geen werkende versnellingsbak nodig).

Bij gebrek aan een zoekfunctie: je kunt me mailen op fleurenton at hotmail.com
 
Ik zoek eerst nog even door naar een versnellingsbak en als dat teveel gaat kosten koop ik wel een goed werkend blok. Dan is mijn blok natuurlijk beschikbaar.
 
Ik zoek eerst nog even door naar een versnellingsbak en als dat teveel gaat kosten koop ik wel een goed werkend blok. Dan is mijn blok natuurlijk beschikbaar.

Ik dacht dat je al een werkend blok had (op de tweede foto).
Ik heb met veel moeite een GSX-R 750 blok kunnen bemachtigen, waar dan ook nog wat deksels, de uitgaande nokkenas en alle nokkenasvolgers van ontbraken.
Ik heb nog wel een complete, werkende versnellingsbak van mijn GSX-F, maar die heeft 6 versnellingen, en een ES heeft er maar 5 (toch? specs ergens online gevonden). Ik denk niet dat dat gaat passen.
 
Inmiddels heb ik al een reserve blok gevonden, versnellingsbak overgezet en nieuwe pakkingset.

Ga hem binnenkort weer starten.

Toch bedankt voor de moeite maar voorlopig zal ik er nog niet aan beginnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan