Chopper Banden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gman

MF veteraan
12 mei 2005
1.415
3
Middelburg
Alweer een banden topic ?
Ja ! Voor choppers :Y

De topics die ik heb gevonden zijn ernstig gedateerd, en de meesten gaan over de tour&sportmotoren, haast nergens voor de customs of choppers...
Heb hier ( Yamaha XV Virago Topic ) ook die vraag gesteld maar is wellicht wat te beperkt, daarom chopper-sloffen-topic.

Na een hoop gezoek ben ik op devolgende banden gekomen:
Achter: Pirelli MT 66 ROUTE, Voor: Pirelli MT 66 ROUTE FRONT
Achter: Bridgestone G 536, Voor: Bridgestone G 535
Achter: Dunlop K 425 G, Voor: Dunlop F 11 L
Achter: Metzeler ME 880 MARATHON MBS, Voor: Metzeler ME 880 MARATHON FRONT
Achter: Metzeler PERFECT ME 77, Voor: Metzeler?
Achter: Michelin COMMANDER REAR M/C, Voor: Michelin COMMANDER FRONT
Achter: Avon VENOM AM42, Voor: Avon VENOM AM41
Achter: Continental MILESTONE CM 2, Voor: Continental MILESTONE CM 1
Achter: anders?, Voor: anders ? (Vul maar in)

Wat zijn:
A) je ervaringen ?
B) je criteria ?

PS:
Als je reageert, meldt dan behalve het merk en OOK het type band.
Maat is niet zo relevant behalve dan wanneer je ook je merk/type 'fiets' vermeld...
 
Laatst bewerkt:
Om zelf maar het spits af te bijten:
Ervaring heb ik niet (vandaar dit topic).
Hoewel...
Ik heb nu Chen Shin banden eronder liggen (fiets zo gekocht).
Daar zijn een aantal dingen mis mee wat mij betreft:
1) profiel is nog prima maar er zijn scheurtjes in de zijkanten van deze Tubeless banden te zien. Zou binnenbanden erin doen de zaak voorlopig kunnen rekken ?
2) Rijgedrag is niet zoals ik wil:
- Bij langzame snelheden (haakse bocht plm 40km/u) ben ik al 2x bijna onderuitgegaan(schuiven, dus voetje AAN de vloer). Ik durf nu dus ook niet met hogere snelheden te gaan "liggen", bv op/af de snelweg...
Kan natuurlijk ook aan de (natte/koude) weers/wegomstandigheden gelegen hebben, maar toch...
- Best gevoelig voor wegmarkeringen, groeven, bandensporen etc...

Criteria heb ik wel:
1) "Liggen".
Niet dat ik zo'n "knee-downer" ben of wil zijn, maar ik wil toch normaal kunnen gaan hangen zonder (teveel) risico, ook met een chopper. Bij droog EN nat weer, bij elke snelheid.
2) "Gevoeligheid"
Banden mogen wat mij betreft niet te gevoelig zijn voor groeven/wegmarkeringen/etc...
3) "Slijtage"
Ik zie het niet zo zitten iedere 5 of 10-duizend km andere banden erop te moeten leggen (maar gaat dat wel samen met de andere criteria ?).
4) "Prijs"
2e hands zou kunnen natuurlijk (share your adressen)!
Nieuw zou ik (niet lachen) ongeveer op 150 euro voor 2 banden willen uitkomen.
Dat is dus niet bij de bandenboer op de hoek en exclusief opleggen enzo.
Maar zoeken via internet naar aanbiedingen etc, je kent dat wel (of niet).

Keuze heb ik nog niet kunnen maken, maar zit te denken aan de Pirelli Route of de Michellin Commander, vanwege het "plakken" aan de weg, ook met nat weer...
Of dat daadwerkelijk zo is is dus de vraag...
 
Laatst bewerkt:
voor een dunlop 100 (rest van de maten weet ik zo niet)
achter een bridgestone 140/90-15
ik vind ze heerlijk plakken. Ook met dit weer gaat ze prachtig plat de bochten door en is de grip meer dan goed naar mijn idee. De achterband was 132 euro nieuw inclusief opleggen en balanceren. Voorband zat er al op. De achterband was volgens het boekje zo'n 11000 mijl meegegaan, de band daarna ging 14000 mijl mee, maar daar zat dan ook 0 profiel op toen ik hem verving.
 
Achter AVON Venom X 170/80-15......mooie vette band, geen problemen t.a.v. grip.
Voor Metzeler ME880 140/70-18 ......nog weinig ervaring (km's) mee, maar lijkt goed...

Vind zelf de Avons het mooist qua looks (op een vette chopper dan)....en de ME8800 een goede tweede qua looks. I.v.m. de prijs kies ik voor mijn 16" voorwiel straks een 150 ME880.

Had ook een keer Conti Milestone, reed prima, maar een oerlelijke band...
 
Iemand een tip voor een Sportster? Zitten nu die originele Dunlop banden onder, maar met een drupje regen breekt de achterkant al uit :(

Dit zijn de maten voor het 2005 model, denk dat die hetzelfde zijn voor de mijne (2002):
Voor..: 100/90-19 57H
Achter: 150/80B16 71H
 
Welk type Bridgestone refereer je aan ?
Dit merk heeft heel veel verschillende soorten banden met verschillende rij-eigenschappen !
Iemand een tip voor een Sportster? Zitten nu die originele Dunlop banden onder, maar met een drupje regen breekt de achterkant al uit :(
Dit zijn de maten voor het 2005 model, denk dat die hetzelfde zijn voor de mijne (2002):
Voor..: 100/90-19 57H
Achter: 150/80B16 71H
Idem: Welke type banden van Dunlop heb je het hier over ?
Ook dit merk heeft heel veel verschillende soorten banden met verschillende rij-eigenschappen !
 
Dat deed die van mij ook bleek de achterband vettig te zijn en hij was ook nog versleten.
Vraag is hoe dat vettige komt (gebeurd bij het ketting/cardan/riem smeren) en natuurlijk hoe kom je ervanaf ?
Natuurlijk iets wat het rubber niet aantast. Afwasmiddel en warm water ?
 
Voor het bedrag wat jij noemt kom je al heel snel bij dien Chen Shit banden uit en dat wil je echt niet onder je fiets hebben liggen, zeker niet als het regent.
Maar dat had je zelf ook al ondervonden.
De criteria welke je noemt zijn ook niet zomaar te combineren, je wilt niet na 10.000 km banden willen wisselen (wat een hele respectabele afstand is voor een achterband) maar wel veel grip en goede regenkwaliteiten. terwijl het ene om een harde en het andere om een zachte compound vraagt.
Daarbij wil je ze voor een weggeefprijs hebben, maar wel kwaliteitsbanden.
Je zult naar mijn mening dan toch keuzes moeten hgaan maken.
kijk voor types welke kunnen passen eens op www.motorbandenmarkt.nl
Hou bij zijn prijzen nog wel rekening dat je ze er ergens op moet laten leggen en dat zal ook niet voor niks gedaan worden.

Denk er aan, deze 2 stukjes rubber zijn je enige contact met het wegdek, beknibbel hier niet op!!!
 
Tjooo, ikke dan.

Net voor de winter de velgen laten poedercoaten en dan gelijk maar 2 nieuwe bandjes.

Front: BT 45 F 110/90/18

Rear: BT 45 R 140/80/16


poedercoat2.jpg




Mazzel

Powerrrrrrrrrrrrr grip :+
 
Voor het bedrag wat jij noemt kom je al heel snel bij dien Chen Shit banden uit en dat wil je echt niet onder je fiets hebben liggen, zeker niet als het regent.
Maar dat had je zelf ook al ondervonden.
De criteria welke je noemt zijn ook niet zomaar te combineren, je wilt niet na 10.000 km banden willen wisselen (wat een hele respectabele afstand is voor een achterband) maar wel veel grip en goede regenkwaliteiten. terwijl het ene om een harde en het andere om een zachte compound vraagt.
Daarbij wil je ze voor een weggeefprijs hebben, maar wel kwaliteitsbanden.
Je zult naar mijn mening dan toch keuzes moeten hgaan maken.
kijk voor types welke kunnen passen eens op www.motorbandenmarkt.nl
Hou bij zijn prijzen nog wel rekening dat je ze er ergens op moet laten leggen en dat zal ook niet voor niks gedaan worden.
Denk er aan, deze 2 stukjes rubber zijn je enige contact met het wegdek, beknibbel hier niet op!!!
"Ja meneer.
Ik begrijp het meneer.
Goed meneer..."
:+

Natuurlijk heb ik online gekeken bij verschillende leveranciers:
debandenman, reifensversand, motorbanden, motorbanden online, motorbandenmarkt, mynetmoto, etc,etc,etc...
Zegt echter niks over de banden op zich.
Daarom vraag ik naar GEBRUIKERS-ERVARINGEN !
Logisch toch ?

Die Cheng Shin banden zijn niet mijn eigen keuze geweest.
Deze lagen er al op, zo heb ik de fiets gekocht...

Heb inmiddels een leverancier gevonden die voor plm 155 inc verzending 2x ME880 Marathon's levert. Voor 20-30 euro liggen ze er hierzo op...
Goedkoper heb ik niet gevonden. Ik kom overal elders (online) rond de 225-250 uit voor dezelfde banden. En dan liggen ze er inderdaaad nog niet op.

Vraag blijft echter of ik de meest ideale band hiermee heb die zo dicht mogelijk bij MIJN wensen liggen...
Dunlop 130/80-18TT 66P K180
En ?
Goeie band ?
Waarom wel/niet ?
Tjooo, ikke dan.
Net voor de winter de velgen laten poedercoaten en dan gelijk maar 2 nieuwe bandjes.
Front: BT 45 F 110/90/18
Rear: BT 45 R 140/80/16
(Afbeelding)
Mazzel
Powerrrrrrrrrrrrr grip :+
Ziet er wel vet uit.
Bepaalde reden mbt de keuze van je banden ?
 
Heb inmiddels een leverancier gevonden die voor plm 155 inc verzending 2x ME880 Marathon's levert. Voor 20-30 euro liggen ze er hierzo op...
Goedkoper heb ik niet gevonden. Ik kom overal elders (online) rond de 225-250 uit voor dezelfde banden. En dan liggen ze er inderdaaad nog niet op.
een set ME880 voor 155,-- inc verzending ! ?
dat heet weggeven met verlies, misschien een vraagteken waarom ze zo
goedkoop zijn, zwaar overjarig, foutpartij oid
 
Ziet er wel vet uit.
Bepaalde reden mbt de keuze van je banden ?

Bridgestone rules.......... :}


Vind het gewoon een fijne band waarmee je met droog wegdek redelijk plat door een bocht kan gaan. Deze banden plakken gewoon op het asfalt, en hebben ook een goede grip bij vochtig wegdek, alleen ga ik dan wel voorzichtiger door een bocht hoor. Ik ga nu eenmaal niet graag onderuit.

De vorige banden waren ook BT's en ze voldoen prima onder de Magna van 21 jaar.

Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr BT
 
een set ME880 voor 155,-- inc verzending ! ?
dat heet weggeven met verlies, misschien een vraagteken waarom ze zo
goedkoop zijn, zwaar overjarig, foutpartij oid
Nope...
zie: Op maandag 30 januari 2006 22:45 schreef WimV65 het volgende:Bridgestone rules.......... :}
Vind het gewoon een fijne band waarmee je met droog wegdek redelijk plat door een bocht kan gaan. Deze banden plakken gewoon op het asfalt, en hebben ook een goede grip bij vochtig wegdek, alleen ga ik dan wel voorzichtiger door een bocht hoor. Ik ga nu eenmaal niet graag onderuit.
De vorige banden waren ook BT's en ze voldoen prima onder de Magna van 21 jaar.
Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr BT[/quote]
Ok dan BT45 voor jou..
Waar heb je ze gekocht en voor welke prijs ?
Inc/excl opleggen ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan